Kan det virkelig passe ????
Fra : Michael

Dato : 05-05-03 09:10

Hej NG

En kammerat og jeg kørte i går en tur hen over vesterbro i Aalborg på
R-motorcykler. Her var der så en motorcykelbetjent der stoppede os og
gav os begge en bøde på 500,-
Paragraf 38 unødig støj under acceleration.

holder den vand. Betjenten gav os ret i:
- At vi ikke kørte for stærkt
- At der ikke var noget galt med vores MCer, (ikke ulovlig udstødning
eller noget)

Er der nogle der har erfaringer ?????

MVH/Michael (GSXr600)
kammerat på Yamaha R1

Fra : MKS - 74

Dato : 05-05-03 09:26

On 5 May 2003 01:09:47 -0700, mjn@jubiipost.dk (Michael) wrote:

>Paragraf 38 unødig støj under acceleration.
>
>holder den vand. Betjenten gav os ret i:

Det er stærkt diskutabelt,han er i sin gode ret til at gøre det hvis
han mener at i støjer unødigt.

Færdselslovens § 38.

Fører af motordrevet køretøj skal betjene køretøjet således, at det
ikke afgiver unødig støj eller unødigt udvikler røg eller gasarter.

Stk. 2. I og ved bebyggelse må kørsel, der er unødvendig og
forstyrrende, ikke finde sted. Hastighed og køremåde i øvrigt skal på
sådanne steder afpasses således, at andre ikke unødigt forstyrres.

Men at en betjent i en sådan situation vælger at give en bøde for det
og ikke kun en advarsel, må enten betyde at i har optrådt stærkt
provokerende f.eks ved at tonse omdrejningerne helt vildt op i længere
tid - eller at han har haft en umådelig dårlig dag.Det er lidt en
gummiparagraf - hvis i vitterlig ikke mener at i har optrådt uheldigt
så ville _jeg_ ikke lige æde det uden videre....

--
-Michael
Div. Aprilia RS250-dele til salg på:

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-03 16:45

MKS - 74 wrote:

> [...]
> provokerende f.eks ved at tonse omdrejningerne helt vildt op i længere
> tid - eller at han har haft en umådelig dårlig dag.

I så fald må det vist være sidstnævnte, for en Gixxer og en R1'er tager da
vist ikke mange omdrejninger ved hastigheder under 50
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : MKS - 74

Dato : 05-05-03 16:54

On Mon, 05 May 2003 17:44:50 +0200, Jes Vestervang <jesvj2@mailme.dk>
wrote:

>I så fald må det vist være sidstnævnte, for en Gixxer og en R1'er tager da
>vist ikke mange omdrejninger ved hastigheder under 50

Min herre ! Kender De begrebet kobling og krumtapsræs,som nogle tror
kan imponere sild og visse laverestående individer

Fra : Jes Vestervang

Dato : 05-05-03 17:22

MKS - 74 wrote:

> Min herre ! Kender De begrebet kobling og krumtapsræs,som nogle tror
> kan imponere sild og visse laverestående individer

Ja, ok da, men det er vist mest tyskere der gør den slags

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 06-05-03 09:44

> Min herre ! Kender De begrebet kobling og krumtapsræs,som nogle tror
> kan imponere sild og visse laverestående individer

Det kan man da også!

--
Mojn
Jens Bager Jensen

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 05-05-03 13:35

mjn@jubiipost.dk (Michael) writes:

> [...]
> og gav os begge en bøde på 500,-
> Paragraf 38 unødig støj under acceleration.

Nu siger jeg ikke lige præcis det er jeres skyld, men _mange_ synes
åbenbart det er sjovt at brænde knallerten af op igennem Vesterbro.
Det er såmænd ikke engang sikkert at fartgrænser bliver brudt sådan
særligt, men det larmer. Meget. At vejen så ikke er særlig bred og
bygningerne står forholdvist højt og tæt på det stykke er nok med til
at forstærke virkningen.

Specielt på strækningen mellem broen og til viadukten ved Scala Bio er
der mange der gerne lige vil vise hvad deres kværn kan. Da der så samtidig
er sort af mennesker, biler, busser, cyklister og lign. mener jeg det er
et ualmindeligt dårligt valgt sted.

Så principielt har jeg ikke problemer med at politiet griber lidt hårdere
ind, især overfor dem der synes det er sjovt at køre drag mellem lysene.

Det gik så tilfældigvis ud over jer denne gang :-/
Men som Michael skriver, så ved I jo bedst selv om I bør have dårlig
samvittighed og dermed anfægte bøden eller ej

--
Mikkel
motortosse.dk | de-moc-ra-cy (di mok' ra see) n. Three wolves

Fra : Armand

Dato : 05-05-03 15:22

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> skrev i en

> [...]
> ind, især overfor dem der synes det er sjovt at køre drag mellem lysene.

Når der så endelig bliver delt en bøde ud, der ikke er p.g.a. en
fartforseelse, så er dét også galt

--
Armand.
(der klart mener at sheriffens folk skal tage sig sammen og finde andre

Fra : Soren Lindholt

Dato : 05-05-03 14:26

Michael <mjn@jubiipost.dk> wrote in article
<24ffe4d.0305050009.11faf35@posting.google.com>...
> [...]
> - At vi ikke kørte for stærkt
> - At der ikke var noget galt med vores MCer, (ikke ulovlig udstødning

Ja, jeg har erfaring med at der er noget om problemet.

Jeg bor nemlig på Vesterbro, lige der vor mange synes det er fedt at lukke
op for hanen, og om det er risraketter eller sommerchoppere er sådan set
ligegyldigt. DET LARMER AF HELVEDE TIL, så fat dog at sådan noget skrammel
ikke er rart at høre på, og øser oveni almindelige menneskers uvilje mod
mc-er og motorsport osv...

Jeg kan godt skaffe kopier af en CD med MC-lyde, og med et par gode
hovedtelefoner skulle der være mulighed for at få trommehinderne til at
bløde, UDEN at genere os andre.
Hvem skal jeg sende den til???

--
Soren
http://motortosse.dk

Fra : Steen Gruby

Dato : 05-05-03 19:46

On 05 May 2003 13:25:50 GMT, "Soren Lindholt"
<lindholt@REMOVEperson.dk> wrote:

Hej Søren.

>Jeg kan godt skaffe kopier af en CD med MC-lyde, og med et par gode
>hovedtelefoner skulle der være mulighed for at få trommehinderne til at
>bløde, UDEN at genere os andre.
>Hvem skal jeg sende den til???

Jeg bidrager gerne med en CD med DUC lyd.
Se - DET er sød musik

Steen Gruby
Suzuki XN85 Turbo
Ducati Paso 750
NSU Super FOX 1958
oz9zi@(no.spam)gruby.dk
www.gruby.dk

Fra : Jake

Dato : 05-05-03 16:24

"Michael" <mjn@jubiipost.dk> wrote in message
> [...]
> - At vi ikke kørte for stærkt
> - At der ikke var noget galt med vores MCer, (ikke ulovlig udstødning

Jeg tror man skulle have været der hvis man skal afgøre om jeres støj var
unødvendig.
Men hvis I mener I har en sag synes jeg I skulle gå til domstolene. Desværre
tror jeg ikke meget på at I vinder, med mindre der stod ca 400 nonner ved
siden af hvor I kørte og som kan bevidne at I ikke larmede.

/Jake

Fra : Pein

Dato : 07-05-03 01:07

Det er jo lidt af en gummiparagraf, men de har tilsyneladende også visse
faste kriterier de går efter. Bl.a. hvis man laver hjulspin, så
risikerer man netop denne bøde uden videre.

Ligesom man med selv den mindste wheelie kan blive dømt til ikke at have
kontrol over køretøjet (en anden paragraf).

/Niels

Fra : Michael

Dato : 07-05-03 08:04

"Pein" <niels@pein.fjerndette.dk> wrote in message news:<3eb84e32$0$32015$edfadb0f@dread11.news.tele.dk>...
> [...]
>
> Ligesom man med selv den mindste wheelie kan blive dømt til ikke at have
> kontrol over køretøjet (en anden paragraf).

Ingen wheelie eller hjulspin, for os bare en almindelig start fra et
kryds. Til dem der er kendt i Aalborg skulle vi fra lyskrydset ved
phønix og derefter til højre ved gåsepigen, så det er jo nok kun en
strækning på ca. 50 meter.

Det der er mit problem, er at det er en fuldstændig enerådig vurdering
af betjenten, ingen måling eller noget som helst.
Vi bad egentligt om at blive sendt til syn, da begge MCer er synet som
de var.

Meeeeeen nu må vi jo se hvordan det går i retten.

MVH/Michael

Fra : Mikkel Christensen

Dato : 07-05-03 10:45

mjn@jubiipost.dk (Michael) writes:

> Til dem der er kendt i Aalborg skulle vi fra lyskrydset ved phønix
> og derefter til højre ved gåsepigen, så det er jo nok kun en strækning
> på ca. 50 meter.

Arh, mindst 100 meter

> [...]
> de var.
>
> Meeeeeen nu må vi jo se hvordan det går i retten.

Hmm... Det bliver egentlig temmelig spændende at høre udfaldet.
I har besluttet jer for at tage den hele vejen?

Fra : Michael

Dato : 08-05-03 08:53

Mikkel Christensen <mic@rrnord.dk> wrote in message news:<kkd8ytjnl91.fsf@rrnord.dk>...

> Arh, mindst 100 meter

> Hmm... Det bliver egentlig temmelig spændende at høre udfaldet.
> I har besluttet jer for at tage den hele vejen?

Ja nu prøver vi at tage en tur i retten, jeg skriver hvordan det går....

MVH/Michael

Fra : Jonas Holt

Dato : 21-05-03 10:41

> Ja nu prøver vi at tage en tur i retten, jeg skriver hvordan det går....

Var ham der tog jer en høj og alm. bygget flabet sjællænder på omkring 40 år? Så hedder han Niels Koch
(svjh) og sidste år løj han flot og lodret i retten hvor jeg var tiltalt for at lave en mindre pæn
overhaling på Høvejen.
Vær MAJJE godt forberedt med udtalelser/plancher/tegninger over stedet, opmålinger, den teoretisk
maximale hastighed (gerne med div. udregninger), kurver over hastighed og motoromdrejninger, foto af
omdrejningstæller så man kan se hvornår det røde felt starter, udtalelsen at I ikke skulle til syn osv.
Udtalelser fra fagpersonel er næsten lovord.
Kort sagt: det kræver Forberedelse!!! - ellers tror dommeren kun på den sorte... (som oven i købet kom
for sent til et af mine retsmøder, men det betød åbenbart ingenting...!)

Good luck!

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : John

Dato : 21-05-03 15:57

"Jonas Holt" <jholt@nordenBINDESTREGfjords.dk> skrev i en meddelelse

> Var ham der tog jer en høj og alm. bygget flabet sjællænder på omkring 40
år? Så hedder han Niels Koch

Minder han lidt om Thorkild Thyrring ? så kender jeg ham desværre alt for
godt :-/

V.H John - GSXF0,6L http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=236