Hvad skal man vælge???
Fra : Knorsfis

Dato : 04-05-03 21:10

Hej NG
Jag står i den situation at jeg skal skifte min gamle gl500 ud med en
nyere maskine, men jeg ved bare ikke lige hvilken.
Mit budget siger70-80000,- og jeg har kig på følgende modeller:
Pegaso650i
CB500s
GPZ500s-d
Bandit600s
Hvad er jeres mening om de maskiner, og har i andre forslag?
Det skal være en komfortabel mc der er ligeså god til den daglige
transport som til ferien.
Ved godt at en CBR600 er en god maskine, men ikke for mig, da jeg ikke
er til plastic-raketter og også gerne skulle kunne betale forsikringen
selv.
Men lad mig høre jeres mening
Mvh
Jesper

Fra : Jes Vestervang

Dato : 04-05-03 21:18

Knorsfis wrote:

> [...]
> nyere maskine, men jeg ved bare ikke lige hvilken.
> Mit budget siger70-80000,- og jeg har kig på følgende modeller:

Med så mange penge ville jeg gå efter en 1-3 år gammel Yamaha Fazer eller
Honda Hornet. Det er potente cykler som kan bruges til 'alt'
--
mvh Jes Vestervang
FZS600 og MTX125R

Fra : Dennis Hellan Peders~

Dato : 04-05-03 21:45

"Knorsfis" <vfr@cool.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Hvad er jeres mening om de maskiner, og har i andre forslag?
> Det skal være en komfortabel mc der er ligeså god til den daglige

Hej.

Hvad med en 1200 Bandit, den kan faktisk også fås til 70-80 K

--
Hilsen
Dennis Pedersen

Fra : Moller

Dato : 04-05-03 23:11

> Hvad med en 1200 Bandit, den kan faktisk også fås til 70-80 K

Og så er den stærk nok til at den ikke skal pakkes ind i en masse grim
plastik, for at ku klare luftmodstanden :) hæhæ, og nogen forsikrings
selskaber ser den som en custom/touring maskine, så den er billig i
forsikring der :)

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S Bandit

Fra : Mogens Dammand

Dato : 04-05-03 22:43

> [...]
> Ved godt at en CBR600 er en god maskine, men ikke for mig, da jeg ikke
> er til plastic-raketter og også gerne skulle kunne betale forsikringen

Nu kan der jo let gå religion i det, men jeg tror jeg ville holde næsen væk
fra
Pegaso'en:
Dyre reservedele, og længere leveringstid på dem, og så er det jo en
éncylindret.

Honda'en er jo som en honda skal være:
Gennemprøvet, robust og pålidelig.

Kawa'en:
Næsten lidt som Honda'en.

Banditten:
Ville nok selv overveje 1200'eren som Dennis også siger, men ved dog ikke
hvor meget forsikringen vil stige.

Ellers:
Hva' med en Yamaha XJ900, go' model og stærk og holdbar motor.

Kører selv på Honda Transalp, og det gjorde jeg jo ikke hvis jeg mente det
var noget L...
Dejlig allround maskine

Mogens
TA

Fra : flemsus

Dato : 05-05-03 00:20

"Knorsfis" <vfr@cool.dk> wrote in message
> [...]
> Ved godt at en CBR600 er en god maskine, men ikke for mig, da jeg ikke
> er til plastic-raketter og også gerne skulle kunne betale forsikringen

Kom ud at prøve nogle af dem. Mit forslag Suzuki SV650 uden S.
Mvh. Flemming Sørensen

Fra : Brian W.

Dato : 05-05-03 14:33

Knorsfis wrote:
> [...]
> Ved godt at en CBR600 er en god maskine, men ikke for mig, da jeg ikke
> er til plastic-raketter og også gerne skulle kunne betale forsikringen

Af dem du har nævnt, ville jeg vælge Banditte´n. Dem er helt klart den mest
behalige at køre på. Nu er jeg ikke V2 mand, men de kører skam oxo godt, men
jeg tror ikke jeg ville køre sydpå på en 500 ccm 2cyl. Simpelthen for mange
rystelser. Efter min mening tror jeg du bliver gladest for banditten.

--

Med Venlig Hilsen
Brian Laursen

http://www.dkfritidmotorcykel.dk/?id=155

http://home1.stofanet.dk/cashman

Fra : Knorsfis

Dato : 05-05-03 21:20

> [...]
> jeg tror ikke jeg ville køre sydpå på en 500 ccm 2cyl. Simpelthen for mange

Jeg har kørt på 2cyl 500 ccm siden 99 så det er jeg vant til.
En fazer og hornet koster stadig en del i forsikring i forhold til dem
jeg har kig på, og jeg ved ikke hvad jeg skal bruge 100Hk til.
Det generer mig heller ikke at pegaso'en har en cyl. den yder jo ca.
det samme ved lavere omdrejninger som en transalp 600, og så er den
billigere i anskaffelse.
For 70-80K skal man være heldig for at finde en bandit1200 i god stand
og med få km på tælleren.

Men er der nogen som har prøvet både en pegaso 650 m kab. og den med
indsprøjtning og som kan fortælle mig om forskellen når man kører på
den?

Mvh
Jesper

Fra : Moller

Dato : 06-05-03 10:12

> For 70-80K skal man være heldig for at finde en bandit1200 i god stand
> og med få km på tælleren.

Klart klart :) ... sjovt at både Dennis og mig har købt sådan et bæst
inden for det sidste ½ år ... og priserne var i det område... og standen ???
jo jo, flot lak, spinder som en mis, ingen mislyde, ingen tegn på styrt
eller lignende... samt efter måling smider de begge omkring 110-116hp.. men
som du selv skriver, du er ligeglad med de mange heste, så det afgør jo at
det ik liiige er den type du leder efter, for Bandit 1200 sælger på a ha et
sygt moment, og maaaange heste for fåå penge :)

Jeg gav selv 76kilo for S modellen, du skal jo ikke kigge efter 2002 og
03 modellerne, de er jo ikke faldet til fast pris lejde endnu. Og omkring få
kilometer, så er maskiner fra midt 90 og frem i sådan en kvalitet at du
roligt kan købe en med 30-40.000 på klokken, og forvendte at den køre
laaaaaaangt endnu, det er jo trods alt ikke GT'er eller RD'er vi snakker om
her.

VH
Lars Molnit
MZ ETZ 251 CDi
Suzuki GSF 1200 S

Fra : Michael

Dato : 06-05-03 15:48

vfr@cool.dk (Knorsfis) wrote in message news:<2e32f6ce.0305041209.671e7150@posting.google.com>...
> Mit budget siger70-80000,- og jeg har kig på følgende modeller:
> Pegaso650i
> CB500s
> GPZ500s-d
> Bandit600s

Hej Jesper!

Jeg har netop investeret 65 kilo i en cb500 m/ fuldkåbe fra 2001 med
5000 på tælleren. Jeg er meget begejstret for den, og der er rigeligt
med kræfter til min ikke særligt sportslige kørsel. Peter Rahbek fra
www.mc-basen.dk roser desuden den model til skyerne - læs nogen af de
artikler, der findes der. selv når jeg kører med passager (totalt 150
kg last) er der nok overskud til friske overhalinger.

De andre modeller kan jeg ikke komme med noget brugbart om - kender
dem ikke!

Ellers kan jeg kun tilsutte mig et tidligere råd - ud og prøv dem!
Find forhandlere, der har brugte stående. De er som regel friske på at
smide et par prøveplader på og give dig fornøjelse i en times tid!

Mvh

Michael