Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Minolta Riva zoom 105
Fra : Ernst Pedersen

Dato : 14-05-03 22:51

Kender nogen årsagen til dette problem jeg har med mit
ellers dejlig Minolta kamera.
Det tager fine billeder - normalt, men af og til sker der det
beklagelige at nogle af billederne er ødelagte - fornyelig
8 på stribe. Billederne er helt sorte i venstre nederste og
øverste højre hjørne - alle 8 samme fejl. Rent faktisk er der
en stribe - ca. 1/3 af billedet - fra øverste venstre hjørne til
nederste højre hjørne som er "perfekt"

Det er som om lukkemekanismen ikke er åbnet helt, når billedet
bliver taget. Er det en rensning eller hvad?

Venlig hilsen
Ernst

Fra : Henrik

Dato : 15-05-03 16:03

"Ernst Pedersen" <tingvej@stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> nederste højre hjørne som er "perfekt"
>
> Det er som om lukkemekanismen ikke er åbnet helt, når billedet
> bliver taget. Er det en rensning eller hvad?

Hej Ernst

På mig lyder det som om at du har et lille dæksel foran din optik som
kameraet automatisk åbner hver gang du tænder for kameraet ?
Problemet her er bare at skidt og slid kan få dækslet til at sætte sig helt
eller delvist. Resultat = halve billeder. Løsning = P.W.Service = 500-700 kr
(medmindre man selv kan/tør lege teknikker).

Mvh.
Henrik
www.digitalfotoservice.dk

Fra : Ernst Pedersen

Dato : 15-05-03 18:56

"Henrik" <schwarz@privatREMOVE.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
kr
> (medmindre man selv kan/tør lege teknikker).

Tak for svaret Henrik.
Det kan jo dårligt betale sig at ofre 500-700 kr. på et kamera der har
kostet
en tusse. Men jeg er ret fingernem, så hvis man kan købe dækslet i "løs"
vægt,
vil jeg tro jeg selv kan sætte det i. Kan dette også købes hos P.W.Service
og
hvor meget vil du anslå det koster alt incl. at få sendt til Nordjylland-

Venlig hilsen
Ernst