Forskel på forskellige gforce2 mx kort?
Fra : Jesper Fjølner

Dato : 26-03-01 14:01

Jeg har besluttet mig for et Gforce2 mx 32mb TV-out kort til min lidt ældre
computer.

På www6.tomshardware.com ser det ud til at der ikke er nogen forskel i
ydelse på kort fra forskellige producenter.
Betyder det at jeg blot kan ta' det billigste (Prolink Pixelviews i
øjeblikket) eller ska jeg i stedet vælge et fra måske Asus da de så vidt jeg
ved at go'e til at opdatere deres drivere. Det koster kun ca. 100.- mere og
senere vil det måske vise sig at være bedste efterhånden som driverne
opdateres - eller hvad hvad tror I?

Fra : gonex

Dato : 27-03-01 18:22

Det eneste Gforce MX kort du med sikkerhed IKKE må købe er Creativs kort.
Det er godt nok med DDR ram men kortet er stadig langsommere end andre MX
kort. http://www.xbitlabs.com/video/creative-geforce2mx.html
Kort fortalt skyldes det at Creatives kort kun har en 64 bit mem. bus hvor
andre kort har 128 bit. Dette alene ville ikke gøre Creativs kort
langsommere da 64 bit DDR-RAM svare til 128 bit SD-RAM, men Creative har
valgt at bruge 7 ns DDR-RAM hvor andre bruger 6 ns SD-RAM. Jeg ved ikke om
der findes kort på markedet der bruger SD-RAM der er langsommere end 6 ns,
men hvis der gør skal du også holde dig fra dem. Så vidt jeg ved performer
alle Gforce MX kort med 6 ns ram ens så bare find det billigste af dem.

Fra : gonex

Dato : 27-03-01 18:22

Fra : gonex

Dato : 27-03-01 18:23

Fra : gonex

Dato : 27-03-01 22:57

Da er da gået et eller andet helt galdt her. For tre meddelser med samme
indlæg er måske lidt i overkanten (c:

Fra : Camain\(DK\)

Dato : 28-03-01 05:44

Gå roligt efter Prolink's model.
Om du så vil have dual funktion eller tv-out må være en smagssag.

Selv har jeg et Prolink og er MEGET tilfreds, både med ydelse og tv
kvaliteten.

Jesper

Fra : Locudo

Dato : 29-03-01 19:13

"Camain(DK)" <de41@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> Om du så vil have dual funktion eller tv-out må være en smagssag.
>
> Selv har jeg et Prolink og er MEGET tilfreds, både med ydelse og tv

Køb et af de nye GeForce 2 MX 400 kort.

Ny: GeForce2 MX 400 2.7GB/sec. 400M pixels/sec., 800M texels/sec. 64/32MB

Gl: GeForce2 MX 2.7GB/sec. 350M pixels/sec., 700M texels/sec. 64/32MB

http://www.nvidia.com/products/geforce2mx.nsf

Tom