Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Pentax Optio S Ris / Ros
Fra : *Gavtyven*

Dato : 12-05-03 07:43

Hej
Er der nogle af jer der kender og evt har noget Ris / Ros om dette kamera ??
Pentax Optio S - Digitalkamera

http://www2.guenstiger.de/gt/main.asp?produkt=311384

Fra : Lyrik

Dato : 13-05-03 12:23

"*Gavtyven*" <trads@FJERNget2net.dk> skrev i en meddelelse
> Hej
> Er der nogle af jer der kender og evt har noget Ris / Ros om dette kamera
??
> Pentax Optio S - Digitalkamera
+++++++++++++++++++++++++++++++++++++

Min svigerfar har lige købt et på min anbefaling.
Nu skal jeg ud og hjælpe ham med at overføre billeder til PC-en.))
Jeg har lige fået prøvet det en smule. Det kan mange ting. Det kan endda
fotografere!
Nå spøg tilside. Det er meget småt, så småt at en skjortelomme føles som en
4-værelses lejlighed.
En af fordelene er at det har to macroindstillinger, en almindelig som ikke
kan komme tæt nok på, og en supermacro som næsten kan berøre objektet.
En anden fordel er at de film det tager er MJPEG-avi, og derfor kan
viderebehandles af alle videoredigeringsprogrammer. Vogt dig for kameraer
med QUICKtime mov. format; hold dig langt væk fra dem! Du skal nøvle og
bøvle for at kunne redigere i dem.

<Fedtmule>: "Hir! Hvof ska' jeg redigere i dem"? <Jens>:"Fordi
filmmuligheden selv om det så kun var få sekunder giver mulighed for at
klippe 100 vis af scener som kan sættes sammen til en veritabel
spillefilm!-Derfor-Fedtmule"!

Optio S har et utal af muligheder, panoramaoptagelser og sågar 3Dimensionale
optagelser!
De sidste fungerer ud fra den iagttagelse at 2 øjne fokuserer med 6 cm
afstand og ser faktisk to let forskudte billeder hvilket samlet giver 3D
effekt. Kameraet optager så 2 halvbilleder og forskyder dem elektronisk til
6 centimetres divergerende fokus. Derpå medfølger en skærm som placeres på
et udprint af billederne og øjnene placeres på hver sin side af skærmen.
Øjnene ser nu billederne med de 6 cm forskydning og surprise! 3D effekten
fremkommer.
Et supermoderne kamera, som dog irriterede mig da han var ude hos mig sidst,
fordi jeg ikke kunne se hans billeder på min pc! Selv om jeg downloadede
USB-driveren fra Pentax, så virkede den ikke!
Jeg kan beskrive kameraet lidt bedre når jeg har prøvet det lidt mere.

MvH
Jens

Fra : max

Dato : 14-05-03 12:58

> [...]
> USB-driveren fra Pentax, så virkede den ikke!
> Jeg kan beskrive kameraet lidt bedre når jeg har prøvet det lidt mere.

Den 3D effekt lyder helt suveren, jeg er misundelig.. -max-

Fra : Lyrik

Dato : 14-05-03 22:59

"max" <ma22x@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Den 3D effekt lyder helt suveren, jeg er misundelig.. -max-
++++++++++++++++++++++++++++++++++
Efter at have været ude og genprøve kameraet kan jeg konstatere at det har
et utal af muligheder.
Billederne kan dog på grund af de mange indstillinger variere fra dårlige
til supergode. Alt afhængigt af fotografen.
Der er så mange justeringer der ligger lige for at man skal vogte sig for at
komme til at gøre noget forkert.
Kameraet er et oplagt alternativ til IXUS.
En ting finder jeg dog er la-la. Det er filmfunktionen som kan tage 30
sekunder af gangen. Det gode ved den er at det er MJPEG, det dårlige er at
det er små billeder som ikke tåler forstørring. Lyden er også ret luset.
Selve kameraet er i metal og gedigent og med vel udformede greb og menuer.

Hilsen
Jens

Fra : *gavtyven*

Dato : 15-05-03 09:11

Selve kameraet er i metal og gedigent og med vel udformede greb og menuer.

Der er vel i Aluminium ..ik ?

Fra : Kim Pedersen

Dato : 16-05-03 10:49

Billedkvaliteten er ringe sammenlignet med ENHVER IXUS-model...
Jeg har fået lavet papirprints efter Optio S, IXUS V3 og S400. Sidstnævnte
har en suveræn billedkvalitet.

/Kim

Fra : Thomas Klosowski

Dato : 13-05-03 14:54

Har selv kigget efter et godt lille digitalkamera, og blev også selv ret
vild med størrelsen på Optio S. Efter at have læst lidt om det på nettet,
har jeg dog besluttet mig for at det ikke skal være det. Der er bl.a. lidt
for meget sløring i hjørnerne på billeder. Jeg er gået en smule op i
størrelse igen og overvejer i stedet Canons Ixus V3 eller Ixus 400, da jeg
er vild med Canons digitalkameraer. Men der er ingen tvivl om at hvis jeg
havde pengene så skulle jeg gå rundt med et Optio S i lommen til hverdag og
så slæbe rundt på eksempelvis et Canon G3 når det virkelig gjaldt.

Der er også en udemærket test af kameraet på www.dcresource.com

direkte link er:
http://www.dcresource.com/reviews/pentax/optio_s-review/index.shtml

Håber du kunne bruge det til noget.

Mvh Thomas

Fra : *gavtyven*

Dato : 13-05-03 15:49

Hej
Tak for jeres svar.
Jeg vil lige sige at det er min kammerat der lige har fået et Pentax.

Jeg selv har et Canon Ixus V3.Som jeg mener er en del bedre,,ikke på
størrelsenog vægt.Men på optikken og at jeg kan Vende kameraet op/ned
Dog vil jeg give www.dcresource ret i at det med Redeye ikke er helt
vellykket på Canon.
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_s230-review/index.html

Tænker på at få et Canon S400