Andet multimedie
bentjuul 3670
X-Ray effekter
Fra : Morten Bonde

Dato : 26-03-01 13:28

Jeg skal lave nogle billeder hvor jeg skal lave en Røntgeneffekt på
personer. Dvs. man skal kunne se igennem personer men stadig kunne se
knoglestrukturen.'

Findes der et filter til Photoshop som kan gøre det. Eller skal man
bruge animationsprogrammer som fx Poser 4? Sidstenævnte program har jeg
prøvet - men det kan ikke det jeg eftersøger, men måske med en Plug-In?

Morten Bonde

Fra : Erik Aalund

Dato : 26-03-01 14:24

Morten Bonde <mb@adtention.dk> wrote:

> Jeg skal lave nogle billeder hvor jeg skal lave en Røntgeneffekt på
> personer. Dvs. man skal kunne se igennem personer men stadig kunne se
> knoglestrukturen.'

Hvordan skulle man kunne det, uden brug af røntgenstråler?
Hvis det var en realitet, at "man kunne se igennem personer men
stadig se knoglestrukturen", uden brug af skadelige rtg. stråler, kan
man undre sig over at det ikke er tilfældet på sygehusene.

--
Venlig Hilsen
Erik Aalund

Fra : Morten Bonde

Dato : 26-03-01 14:31

?????????????????? Det hjalp mig jo ikke rigtigt videre - vel? Jeg skal
animere/skabe et billede af en person som er X-rated. Det har i dette
tilfælde ikke noget med sundhedssektoren at gøre.

Jeg prøver lige igen:

Erik Aalund wrote:

> [...]
> stadig se knoglestrukturen", uden brug af skadelige rtg. stråler, kan
> man undre sig over at det ikke er tilfældet på sygehusene.

ADtention Reklamebureau as
mb@adtention.dk

Fra : Thomas

Dato : 26-03-01 16:00

> [...]
> bruge animationsprogrammer som fx Poser 4? Sidstenævnte program har jeg
> prøvet - men det kan ikke det jeg eftersøger, men måske med en Plug-In?

Det du efterlyser er vel 2 billeder; et af en person et andet af et skelet.
Så kan du lege med opacity og blending mode.

--
MVH

Thomas
http://home8.inet.tele.dk/bcp/tj/ - følg med på vores webcam...
http://users.cybercity.dk/~bkb3175/ - en dansk Flash4 tutorial

Fra : Morten Bonde

Dato : 27-03-01 10:30

Jep. Men jeg skal kunne være i stand til selv at vælge hvordan personen skal
posere. I mellemtiden har jeg fundet ud af, at man kan gøre kunsten i Poser
3.0. Lave to versioner af samme stilling, hvor det ene billede er med skind og
det andet er skelet. Problemet er dog, at Poser er et animationsprogram,
hvilket vil sige, at kvaliteten af den grafik man producerer er Skærm
optimeret og ikke egnet til tryk.

Derfor ville det stadig være smart med et slags filter fra Kai's Powertools
eller Eyecandy etc. som kunne lave kunsten i 300 dpi og trykklar! Måske 3D
Studio Max!??

Morten

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 27-03-01 15:46

"Morten Bonde" <mb@adtention.dk> wrote in message
> [...]
Powertools
> eller Eyecandy etc. som kunne lave kunsten i 300 dpi og trykklar!

Hvis du har 3D-modellen er der vel ikke noget i vejen for at rendere et
par billeder ud i den opløsning du har behov for. Et problem er dog at
det godt kan tage LANG tid. Jeg ved intet om Poser, og derfor heller
ikke om man selv kan bestemme opløsningen, men 3D Studio MAX kan i hvert
fald.

Hvis det er til A3, så er størrelsen 29,5 x 41,8 cm, hvilket i 300
pixels/inch giver 3484x4937 pixels. Dermed har du dit billede i den
rigtige størrelse til A3 offset.

Du kan ikke få et 2D-program til at finde ud af hvordan din person
poserer, og dermed heller ikke få det til at tilføje et skelet. Du skal
bruge 2 forskellige billeder og blende dem sammen. Alternativt kunne du
slå op i nogle lægebøger og finde ud af hvordan knoglerne ser ud for
derefter enten at håndtegne dem i Photoshop eller lignende eller lave et
3D-skelet som du får til at posere i samme stilling som dit billede.

Jeg har været ude for en lignende opgave med at lave et billede af en
bil, hvor man kunne se interiøret gennem karroseriet (gennemsigtigt).
Det var ikke muligt at save bilen over for at tage et billede af
interiøret, så der skulle blendes 2 billeder. Et af bilen set udefra og
et andet som var en 3D-rendering af interiøret. Det tager lang tid at
tilpasse vinkler på både kamera og lyskilder, men resultatet blev ret
godt.

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Micki

Dato : 29-03-01 10:32

"Morten Bonde" <mb@adtention.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
Powertools
> eller Eyecandy etc. som kunne lave kunsten i 300 dpi og trykklar! Måske

Hvis du har de færdige Poser figurer så importer dem i Max og så render dem
derfra i den opløsning du skal bruge...

- Micki

Fra : Jesper Kollerup Jens~

Dato : 29-03-01 11:41

"Micki" <tusind@hotmail.com> wrote in message
> "Morten Bonde" <mb@adtention.dk> skrev i en meddelelse
>
> Hvis du har de færdige Poser figurer så importer dem i Max og så
render
> dem derfra i den opløsning du skal bruge...

Var det ikke lige det jeg havde skrevet for et par dage siden?

Men uanset hvad, så er det rigtigt som du skriver. Figuren kan hentes
ind i 3D Studio Max og renderes i den opløsning man har behov for. DPI
er blot et tal for hvor mange punkter der er på en tomme på papiret, så
du skal bare regne ud hvor stort billedet skal være på tryk, omregne til
tommer (dividere med 2,54) og gange med 300 (for at få 300 punkter pr.
tomme). Dette skal naturligvis regnes ud for både bredde og højde, da
4:3-perspektiv sjældent kan bruges til tryk. Nå ja, det er en lidt
unøjagtig formel, men den virker i langt de fleste tilfælde.

Jeg vil anbefale at bruge 32-bit *.TGA, da denne kan indeholde en
Alpha-kanal, så du i f.eks. Photoshop kan fjerne baggrunden og indsætte
en anden baggrund efter ønske. Det virker noget bedre end Photoshops
"Magic Wand".

--
Med venlig hilsen:
Jesper Kollerup Jensen

Fra : Poul Petersen

Dato : 26-03-01 16:35

--
> Med venlig hilsen
>
> Morten Bonde
>
> Må give Erik Aalund ret - det kan man ikke uden rgt-stråler - en
sammenkobling som Thomas giver opskrift på er din eneste mulighed.
P.Petersen.