Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Butikker der udprinter digital billeder?
Fra : Thomas

Dato : 08-05-03 11:11

Hej NG'er

Jeg ved godt at det har været oppe at vende, men jeg kan ikke finde trådene,
der omhandler emnet. Jeg ville gerne forsøge mig med at sende billederne ind
til et eller andet websted, som så printede mine billeder på rigtigt
fotopapir og sende dem til mig bagefter. Jeg ville høre om I kender nogle
gode steder, som er sammenhængende mht. pris og kvalitet.

--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : Michael Holm

Dato : 08-05-03 11:28

Erfaring siger at www.fotolabo.dk laver virkelig flotte billeder. De er ikke
de absolut billigste, men heller ikke de dyreste, og kvaliteten er helt i
top.

--Michael

Fra : Allan og Annette Kla~

Dato : 08-05-03 11:46

Jeg har haft held med Merlins netfotoservice. Kvaliteten er god og prisen er
fin. Du kan dog ikke få billederne tilsendt direkte men skal afhente dem i
nærmeste Merlin forretning hvor du også skal betale ved afhentning.

Hilsen Allan

Fra : poul madsen

Dato : 08-05-03 12:14

Prøv at se her

Fra : Claus Smith

Dato : 08-05-03 13:26
Fra : Anders

Dato : 08-05-03 14:08

> Jeg ville høre om I kender nogle
> gode steder, som er sammenhængende mht. pris og kvalitet.

Jamen jeg tilslutter mig listen og tilføjer endnu et sted: Jeg bruger Japan
Photo hver gang og er meget tilfreds (selvom jeg dog selv skal hente
billederne) - deres upload-facilitiet er i øvrigt også ganske god og
brugervenlig.
Mvh. Anders

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-05-03 16:37

Anders wrote:

> Jeg bruger Japan Photo hver gang og er meget tilfreds (selvom jeg dog
> selv skal hente billederne) - deres upload-facilitiet er i øvrigt
> også ganske god og brugervenlig.

Jeg plejer at bruge Bilka, men synes at deres upload-mekanisme er
elendig, så jeg tog lige en kigger hos Japah Photo. Det bruger nøjagtig
den samme og jeg er noget forundret over at nogen (dvs. du) synes den
er god?

Jeg finder deres Java applet meget ikke-intuitiv og meget sløv at bruge
(3MP billeder i JPEG på en Athlon XP1700+ med 1GB RAM). Tilføjelse
(ikke upload) af blot 4 billeder tager lige over et minut.

Det der ligner en menu i toppen er knapper, man kan ikke rotere
billederne, hvis de er i højformat og deres dimmer til udvælgelse af
butikker (det krævede password at komme så langt, så jeg satser på at
den fungerer som Bilkas) er aldeles ikke-intuitiv og kan finde på at
låse appletten i et minuts tid, hvis man skriver noget forkert.

Bortset fra upload gennem almindelig HTML (der hvor man uploader
billederne enkeltvis) er det absolut den ringeste upload-facilitet, jeg
har prøvet.

Det gamle Opasia (nu TDCOnline) er ret lækkert (og hurtigt). Jeg håber
at leverandørerne af Bilkas service tager sig sammen og laver noget
lignende. De er billige og jeg er glimrende tilfreds med billederne.
--
JPEGCrops 0.5.12 beta - Tabsløs beskæring af JPEG billeder -
http://ekot.dk/JPEGCrops/

Fra : mig@yngve.dk

Dato : 08-05-03 21:51

Fra : Toke Eskildsen

Dato : 08-05-03 23:58

wrote:

[Snip Toke: Sløv applet hos Bilka/Japan Photo]

> Det skal lige siges at CPU hastigheden ikke har noget med upload
> hastigheden at gøre....

"Tilføjelse (ikke upload)...". Appletten henter billeder fra harddisken
ind i RAM og viser et lille preview. Det er den proces, der tager ca.
et minut (målt) for 4 billeder på min maskine. Gør man det samme i
f.eks. TDCOnlines applet, tager det omkring 10 sekunder (anslået).

Fra : Christian Lyng

Dato : 09-05-03 16:34

"Anders" <ah@NOSPAMuni-c.dk> wrote in message

> [...]
> Photo hver gang og er meget tilfreds (selvom jeg dog selv skal hente
> billederne) - deres upload-facilitiet er i øvrigt også ganske god og

Ja for Japan Photo og Bilkas digital fremkaldelse er det samme..check selv
deres oploader!!

Chr.

Fra : Thomas N

Dato : 08-05-03 15:20

Jeg benytter Inter Photo - http://www.inter-photo.dk/netprint.0.html

Upload via web eller direkte via ftp, betal online og 1-2 dage efter kommer
de med posten.

Thomas N

Fra : Michael Birck

Dato : 09-05-03 08:16

www.digitalshoppen.com (som ejes af COOP Danmark) har for tiden åbningstilbud
- 1,50 kr. for et 10 x 15 print og intet ekspeditionsgebyr.

Jeg skal hente den første sending feriebilleder i den lokale Brugs på mandag,
så jeg kan endnu ikke sige noget om kvaliteten. Men der er plads til
forbedringer i interfacet - der skal en del klikkeri til for at uploade 119
billeder et ad gangen...

mvh.
Michael

Fra : max

Dato : 09-05-03 08:40

> [...]
> så jeg kan endnu ikke sige noget om kvaliteten. Men der er plads til
> forbedringer i interfacet - der skal en del klikkeri til for at uploade 119

klik klik klik.. Kan kun give dig ret, det er ikke så smart.
Der kunne også være lidt bedre info og hjælp...)
-max-

Fra : AJ

Dato : 09-05-03 22:23

On Fri, 9 May 2003 09:40:08 +0200, "max" <ma22x@hotmail.com> wrote:

>klik klik klik.. Kan kun give dig ret, det er ikke så smart.
>Der kunne også være lidt bedre info og hjælp...)
>-max-

Hej

Denne tjeneste ville jeg afprøve, så jeg oploadede 48 billeder lørdag
den 3. maj, og sikken en tid det tog, jeg vil regne med ca. 4-5 timer.
Billederne skulle så være færdige til afhentning i dag fredag den
9. maj, men det var de ikke.

Jeg syntes det er alt for lang uploadingstid og for lang leveringstid.

OBS ! Jeg har en 512 kbit/128 kbit/s forbindelse.

Hilsen
Allan

Fra : Lars Hørlyck Sørense~

Dato : 09-05-03 22:55

"AJ" <agjensen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg syntes det er alt for lang uploadingstid og for lang leveringstid.
>
> OBS ! Jeg har en 512 kbit/128 kbit/s forbindelse.
>
> Hilsen
> Allan

COOP kan, hvis ellers deres båndbredde kan håndtere dine 128 kb/s, jo ikke
gøre så meget ved upload tiden.
Så må du jo investere i en hurtigere forbindelse
Men jeg synes det lyder som meeeeget lang tid om at uploade dine billeder.
Hvor store er dine JPEG's i gennemsnit, eller uploader du mon TIFF filer ??
Teoretisk burde du vel kunne uploade godt 50 Mb pr time på en 128 kb/s
forbindelse.

jeg bruger BILKA's service, og sætter den igang med at uploade inden jeg går
i seng, så kan den stå og hygge sig med det.
COOP's kræver at man skl bestille efter upload. Det synes jeg ikke er smart

Jeg gi'r dig ret i at deres leveringstid sucks.
Selvom jeg modtog en mail hvori der stod hvornår jeg kunne hente mine
billeder i den lokale SuperBrugs, så gik der en del dage inden de dukkede op

mvh

Lars

Fra : max

Dato : 10-05-03 00:07

"Lars Hørlyck Sørensen" <Lars@hoerFJERNDETTElyck.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> billeder i den lokale SuperBrugs, så gik der en del dage inden de dukkede op

Hehe - hvem var det fjols der foreslog Coop..

Fra : *Gavtyven*

Dato : 08-05-03 11:39

1,50kr for et 10*15 billed
http://www.digitalshoppen.com/Default.asp?Redirect=True

Ellers på www.bilka.dk
Dem har jeg selv brugt---- KANON kvallitet

Fra : Thomas

Dato : 09-05-03 10:20

Det har jeg prøvet nu... nu glæder jeg mig bare til at få dem!
--
Med Venlig Hilsen
Thomas Jansson

Fra : *Gavtyven*

Dato : 09-05-03 10:44

Prøvet hvilken ??

Fra : Thomas

Dato : 09-05-03 10:49

At bestille hos dem du anbefalede!

Fra : *Gavtyven*

Dato : 09-05-03 10:56

Nåå ok.begge steder.
Jaja der er jo ikke den store prisforskeld - så kan man jo også sammenligne
kvalliteten.

Dem jeg fik fra Bilka var kanone - har ikke prøvet brugsen endnu

Fra : max

Dato : 09-05-03 14:56

> Nåå ok.begge steder.
> Jaja der er jo ikke den store prisforskeld - så kan man jo også sammenligne
> kvalliteten.
>
> Dem jeg fik fra Bilka var kanone - har ikke prøvet brugsen endnu

Hold dig bare til Bilka - Har lige været i Brugsen for at hente
billeder - de var ikke færdige, hvilket ifølge expedienten ikke
er ualmindeligt, "vi drukner i klager".. Det kan så være et udtryk
for at de har større sucsses end de havde regnet med og noget
de kan rette op på i fremtiden.. En ringe trøst, her og nu..
-max-

Fra : Henrik

Dato : 09-05-03 10:42

"Thomas" <tjansson80@hotmail.com> wrote in message news:<b9daf1$2go9$1@news.cybercity.dk>...

[Print af digitalbilleder]

Jeg har prøvet Coop Nordens service på www.digitalshoppen.com.
Kvaliteten er OK, og prisen er rimelig (1,50 kr for 10*15, 20 kr i
startgebyr). Du skal hente billederne i din lokale Brugs, og det var
her jeg fik problemer. Først over en uge efter den lovede dato var
billederne kommet frem. Samtidig var ekspedienterne helt og aldeles
uvidende om at en sådan service fandtes.
Jeg har set at tyske Pixum (www.pixum.de) stort set kan matche
ovenstående priser, og så sender de billederne til en. Det vil jeg
prøve næste gang.

Henrik

Fra : michael bennati scho~

Dato : 09-05-03 12:12

www.pixum.de
jeg er overordentligt tilfreds med kvaliteten...og prisen er et fund.
mvh Michael

Fra : Mikel Pedersen

Dato : 09-05-03 23:11

Nu vi er ved det.
Er der nogen som har kendskab til kvaliteten fra http://foto.jubii.dk , de
er selvfølgelig lidt dyrere, men måske hurtigere og bedre?

Mvh. Mikel

"michael bennati schou" <michaelschou@oncable.dkNOSPAM> skrev i en
meddelelse news:3ebb8ced$0$50354$edfadb0f@dread12.news.tele.dk...