Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
SmartMedia kort?
Fra : Anders Houmark

Dato : 04-05-03 21:50

Hejsa

Jeg vil bare lige spørge om der er nogen der ved, om der er forskel på
skrive og læsehastighed på de forskellige mærker SmartMedia kort som findes?

Hvilket kort ville i købe?
Jeg har følgene i tankerne. Alle sammen 128MB's kort:

Apacer 422 kroner
Kingston 432 kroner
Mmore 334kroner
PQI 299kroner
RiDATA 298 kroner
Sandisk 385kroner.

Nogen der har praktisk erfaring med nogen af kortene? Hælder meget mod
PQI'en pga. jeg allerede har sådan en bare i en 32MB's udgave :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk

Fra : Peter Schrøder

Dato : 05-05-03 08:44

"Anders Houmark" skrev
> Jeg vil bare lige spørge om der er nogen der ved, om der er forskel på
> skrive og læsehastighed på de forskellige mærker SmartMedia kort som
findes?

I modsætning til CF kort sidder "processoren" i kameraet
når du bruger SM kort. Så kortene er ens.

> Nogen der har praktisk erfaring med nogen af kortene? Hælder meget mod
> PQI'en pga. jeg allerede har sådan en bare i en 32MB's udgave :)

PQI stillede vist på et tidspunkt meget
lave krav til kvaliteten. Det havde en vis indflydelse
på de CF kort de solgte. Risikoen er vist ikke så stor
med SM kort. Vær dog opmærksom på om dit kamera kræver
kort med ID eller om det er ligemeget.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
replace AT with @ to reply

Fra : Anders Houmark

Dato : 06-05-03 11:09

"Peter Schrøder" <nospample@se> skrev i en meddelelse

> "Anders Houmark" skrev
> findes?
>
> I modsætning til CF kort sidder "processoren" i kameraet
> når du bruger SM kort. Så kortene er ens.

Tak for svaret.

> [...]
> på de CF kort de solgte. Risikoen er vist ikke så stor
> med SM kort. Vær dog opmærksom på om dit kamera kræver

Har lige fået et PQI 128MB kort ind, og det ser ud til at virke udemærket :)

--
Anders Houmark
www.AndersH.dk