Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Spørg lige dumt!
Fra : Henrik Jepsen

Dato : 03-05-03 20:56

Kan man godt bruge compact flash kort til et Finepix 602?

Mvh. Henrik

Fra : Peter Schrøder

Dato : 03-05-03 21:26

"Henrik Jepsen" skrev...
> Kan man godt bruge compact flash kort til et Finepix 602?

Ja, men skal du bruge videofunktionen uden
problemer, skal det være kort med en høj skrivehastighed.
Minimum svarende til Microdrive (ca 22X eller 3,5KB/sek)
Vær opmærksom på at kort som sælges som værende
27X kun reklamerer med læsehastigheden.
Ellers kan kameraet ikke komme af med data hurtigt nok.
Til still-billeder kan man godt bruge langsommere kort.

Peter Schrøder
peterschATvip.cybercity.dk
Replace AT with @ to reply

Fra : Weasel

Dato : 05-05-03 08:01

> [...]
> Ellers kan kameraet ikke komme af med data hurtigt nok.
> Til still-billeder kan man godt bruge langsommere kort.

Er det et specielt problem for dette kamera?

Mit Ixus 330 kan da godt optage video på et langsomt kort (SanDisk).

Søren

Fra : Peter Schrøder

Dato : 05-05-03 08:36

"Weasel" skrev
> Er det et specielt problem for dette kamera?

Ja. Kameraet laver videoer med 30billeder/sek. i
640x480. Suverænt flotte film, men det giver jo også
et stort flow af data, der skal lagres løbende.
Med langsomme kort kan man kun tage små bidder
ad gangen, inden man skal stoppe for at vente på kortet.

> Mit Ixus 330 kan da godt optage video på et langsomt kort (SanDisk).

De fleste digitalkameraer tager video med 10 - 15 billeder/sek.
i 420x340 eller ringere opløsning. Det giver en væsentlig mindre
mængde data.

Fra : Dan Rasmussen

Dato : 06-05-03 18:00

On Mon, 5 May 2003 09:36:03 +0200, Peter Schrøder <nospample@se>
wrote:

> [...]
>
>De fleste digitalkameraer tager video med 10 - 15 billeder/sek.
>i 420x340 eller ringere opløsning. Det giver en væsentlig mindre

Tror også det hænger sammen med hvor stor 'cache' kameraet har, det er
derfor et fx. Ixus 330 har en begrænsning på størrelsen af film der
kan optages.

Fra : Peter Schrøder

Dato : 07-05-03 07:18

"Dan Rasmussen" skrev
> Tror også det hænger sammen med hvor stor 'cache' kameraet har, det er
> derfor et fx. Ixus 330 har en begrænsning på størrelsen af film der
> kan optages.

Ja, bufferen skal downloades på kortet ind i mellem
på de fleste kameraer. Typisk når den optagne
video fylder lige så meget som et billede i
højeste opløsning og mindste komprimering.
Men 602 har tilstrækkelig processorkapcitet til
at optage og lagre løbende, bare kortet er hurtigt
nok.

Fra : enrico

Dato : 05-05-03 10:35

Der findes ingen dumme spørgsmål.