Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Olympus C-350
Fra : k

Dato : 03-05-03 09:04

Er der nogen der har erfaring med dette (nye) kamera?
.... og vil fortælle om dem?

Fra : Martin

Dato : 03-05-03 15:09

foto@helbig.dk (k) skrev :

>Er der nogen der har erfaring med dette (nye) kamera?
>... og vil fortælle om dem?

Jep. Har haft kameraet i ca 1 måned og har taget ca 5-600 billeder med
det (nyt legetøj!).

Positivt:
-skarpe, veleksponerede billeder med pæne realistiske farver.
-passende lommestørrelse men stadig plads til fingrene
-nem overførsel af billeder (til enhver PC/Mac uden installation)

Negativt:
Ingen egentlig manuel kontrol over billederne, der er dog "landskab,
portræt m.m. samt sollys, overskyet, glødepære og lignende.
Svært ved at fokusere i lav belysning (der er ingen AF-hjælpelampe).
Det mærker man indendøre ved "hyggebelysning". Tænder man et par
lamper er lyset OK.

Jeg kiggede også på Canon A70 og Sony PSC-P72 men valgte dem fra,
fordi jeg synes billedkvaliteten var bedst på olympusén. Mange er
glade for deres A70, men jeg synes at billederne er for "bløde" at se
på, der er en mat hvid hinde på mange billeder. Sony´s farver var ikke
altid realistiske på de billeder jeg så.
Se evt. på:
http://www.dcresource.com/reviews/olympus/d560z-review/index.shtml
http://www.dcresource.com/reviews/canon/powershot_a70-review/index.shtml
http://www.dcresource.com/reviews/sony/dsc_p72-review/index.shtml

Derudover faldt jeg over et godt tilbud med C-350 incl 128 MB XD kort,
taske, oplader, batterier og kortlæser for 2800 kroner.

Nå, alt i alt er jeg godt tilfreds med mit "peg og skyd" kamera, som
giver mig mange gode billeder. En dag kommer jeg dog nok til at købe
et digitalt (mere) der også kan lidt manuelt.
--
Martin

Fra : Rømer

Dato : 03-05-03 15:33

Hvis du vil søge på nette, kan jeg fortælle, at den i USA hedder c-560....

Det er et ok og ukompliceret kamera - ikke de store dikkedarer, men hvis man
vil have et godt kamera, der tager nogle nemme billeder og blot har brug for
et kamera til husbehov, så er det sagen.
Specielt er det utroligt nemt at overføre billederne til pc'en - kameraet
oprettes som et ekstra drev, hvor du blot trækker filerne over...

Må jeg i øvrigt sige, at xd-flash cardsene er på vej til at komme med endog
meget stor hukommelse.
De er lidt dyre - små 900 for 128 MB lige nu - så Martin har gjort et
rigtigt godt køb - kortlæseren står vel i 3-500 kroner - kameraet har jeg
set i dag i Merlin til 3495,-