Word dokument
Fra : Catherine

Dato : 26-03-01 10:52

Hvordan få jeg frontPage til at åbne en word dokument i Word, som skal
videresendes i en e-mail eller printes når den er udfyldt?
Hvis jeg bare laver en hyperlink til filen bliver den åbne med explorer og
ikke med Word. Desuden bliver den ødelagt når man vælger under filer i
Explorer: Send side med e-mail. Den kommer til at hede *.doc.htm og bliver
lavet om til en binærfil.
Det skal værken være ASP eller SGI da serveren ikke har de mugligheder. Jeg
tænkte måske på en Javascript på selve hyperlinket, men jeg er slet ikke
bekendt med det.
Har nogen en løsning?
Venlig hilsen
Catherine

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-03-01 11:26

Mon, 26 Mar 2001 11:51:43 +0200, skrev "Catherine"
<kimemicat@mail.tele.dk>:

>Hvordan få jeg frontPage til at åbne en word dokument i Word, som skal
>videresendes i en e-mail eller printes når den er udfyldt?

Jeg forstår ikke rigtig, hvad du mener.

Er det ikke Internet Explorer du mener, som ikke skal åbne et
worddokument?

Det kan kun lade sig gøre ved at downloade det og det kræver, at du
pakker det som zip eller evt. skriver på siden, at folk skal
højreklikke på linket og vælge gem destination som...

Hvis jeg har misforstået dig, så skriv igen og prøv at forklar mig,
hvorfor du skulle trykke på en *.doclink i FP og ikke bare åbne det i
Word.

med venlig hilsen
Knud
--
som er dødtræt af hjemmesider med SMS-sendere...
http://smedeparken.mobilixnet.dk - opdateret 24. marts 2001.

Fra : Catherine

Dato : 26-03-01 11:44

Måske er det besdt du lige kigger på siden:
http://www.carlsens-arbejdstoj.dk/Bestilling.htm
Der er måske mig som håndterer problemet forkert.
Man skal kunne e-maile, eller printe og faxe den udfyldte wordfil til
firmaet.
Venlig hilsen
Catherine

Fra : Camilla Scharff

Dato : 26-03-01 21:15

Hej Catherine

Generelt vil jeg sige, at Word-dokumenter med makroer er rigtig dårlige at
bruge som bestillingssider... Mange (fx jeg) åbner dem uden makroer, da
makroer laves vha. VBA/VBS, der som bekendt kan indeholde virus - det siger
jeg ikke, at jeres dokumenter gør, men alligevel... Den fik desuden min
Explorer til at crashe

Hvorfor ikke lave en "rigtig" formular istedet? (se min simple, men lange,
formular på www.gkogt.dk - under bestilling)
Eller måske endnu bedre, lave det vha. pdf (det har I vist gjort klar til),
som man også kan få til at lave simple beregninger (lægge sammen, lægge moms
til osv.), og som man samtidig kan lave flot layout på?

Og mht. hvordan man får dokumentet til at åbne i Word - ja, så bliver du
nødt til at "pakke det" med fx WinZip og tvinge folk til at downloade en
fil, som de så efterfølgende pakker ud. Temmelig besværligt for den almene
bruger og som jeg tror I vil sælge meget lidt med!

Mvh.
Camilla
Camischa's burmesere
http://www.burmese.dk

Catherine <kimemicat@mail.tele.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99n6tr$io5$1@sunsite.dk...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 26-03-01 21:59

Mon, 26 Mar 2001 12:43:45 +0200, skrev "Catherine"
<kimemicat@mail.tele.dk>:

> [...]
>Der er måske mig som håndterer problemet forkert.
>Man skal kunne e-maile, eller printe og faxe den udfyldte wordfil til

Det kan ikke gøres anderledes end I har gjort, men fordi
worddokumentet åbnes i IE, så kan man jo sagtens udfylde det.
Men ellers kan I jo tilføje, at man skal højreklikke og vælge gem
som..

Men det ville være en bedre ide, at lave det som noget formmail i
stedet for, så kan folk poste det direkte fra hjemmesiden.
Så har I heller ikke begrænset jer til dem, som har Word installeret.

Har I mulighed for Frontpage Extensions, så skulle det heller ikke
være så svært at lave direkte i FP.

Men jeg har ikke meget forstand på det (og FP i det hele taget).

med venlig hilsen
Knud
http://smedeparken.mobilixnet.dk opdateret 24.03.2001