Andet multimedie
bentjuul 3670
Problem med farverne i PSP
Fra : Bess

Dato : 26-03-01 10:00

Jeg arbejder med en tegning i Paint Shop Pro. Farven jeg anvender er fin
og klar men lige så snart jeg gemmer og lægger billedet på hjemmesiden
bliver farven på en del pixels ændret en smule så billedet ser "grumset"
ud.

Er der mon nogen der har en ide om hvad jeg gør galt?

mvh
Bess

Fra : ha

Dato : 26-03-01 19:05

> [...]
> og klar men lige så snart jeg gemmer og lægger billedet på hjemmesiden
> bliver farven på en del pixels ændret en smule så billedet ser "grumset"

Hvilket format gemmer du filen i? er det .GIF, .JPG eller ??
Hvad er adressen på hjemmesiden, så vi kan se tegningen.

mvh
ha

Fra : Bess

Dato : 27-03-01 07:03

"ha" <bewah@tv.dk> wrote in message

> Hvilket format gemmer du filen i? er det .GIF, .JPG eller ??

Det er lige meget om jeg gemmer i .gif eller .jpg. Jeg jeg før lavet
noget lignende og da var det pænt, så jeg har en eller anden mistanke om
at der en indstilling i PSP jeg har fået "molestreret"

> Hvad er adressen på hjemmesiden, så vi kan se tegningen.

Den er desværre ikke frigivet endnu.

mvh
Bess

Fra : ts

Dato : 22-04-01 11:36

måske har du sat komprimeringen for højt i psp ??
Du finder den under options når du klikker på F12 - "save as"
Tina

PSPDK
www.pspdk.subnet.dk