"Uploading" med Frontpage
Fra : Knut A. Ausland

Dato : 26-03-01 06:50

Hei,

Lurer fælt på hvordan man "uploader" med Frontpage. Har til nå brukt FTP
Explorer, men da blir ikke funksjoner som teller, og diverse skjemaer
aktivert.

Når jeg skal "uploade" med Frontpage, så får jeg spørsmål om WPP ( web
presence provider ), og disse finner jeg ikke på Microsofts liste som da
blir foreslått.

Men jeg vet at serveren jeg bruker har Frontpage Extentions.

Hva er galt ??

Mvh.
Knut A. Ausland

Fra : Andreas Paasch

Dato : 26-03-01 07:47

Knut,

der er ikke noget galt.
Når du skal uploade med Frontpage, bruger du bare den indbyggede upload
funktion og uploader via http:.
Gå under filer | publish
der kommer en dialogboks frem der starter med http:// , som du allerede har
mødt.
Der taster du dit domæne ind, f.eks. http://www.xyz.com og trykker på
publish, du vil så blive bedt om brugernavn og kode - vupti, frontpage
uploader.
Mht. FTP, må du ikke uploade via den hvis du bruger indbyggede Frontpage
komponenter såsom tæller, mv. idet FTP vil ødelægge dine FP Server
Extensions hos din udbyder.

Håber det hjalp.

Mvh.
Andreas Paasch

Fra : Knut A. Ausland

Dato : 26-03-01 09:50

Takker for svaret, men fortsatt ikke helt fornøyd.
Idet jeg trykker på "publish" ( etter at jeg har skrevet inn rett URL
adresse ), så kommer det ikke opp noen forespørsel om passord eller
brukernavn.

Det eneste som skjer er at selve "uploadingen" starter, for deretter å
lukke seg ned igjen etter 2 sekunder.

Kan det være feil på min Frontpage 2000 ? ( kanskje jeg må installere den på
nytt )

Mvh.
Knut A. Ausland

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 26-03-01 11:36

Så er Serveren du Publisher til fejlkonfigureret.

On Mon, 26 Mar 2001 08:50:08 GMT, "Knut A. Ausland"