Texture fejl på Asus V6800
Fra : Henrik Paulsen

Dato : 26-03-01 01:08

Jeg har det lidt besynderlige problem med mit V6800, at ram'en skal
overclockes for at undgå texturefejl i 3D apps (grønne og violette streger i
"klaser" ud over det hele). Problemet opstod, da jeg monterede en 92x92mm
blæser lige ud for grafikkortet. Da fejlen opstod, havde kortet aldrig været
overclocket! Fra ca. 310-325 Mhz (standard er 300, men det ved folk vel
allerede), er der ingen problemer overhovedet.

Fra : Henrik Hansen

Dato : 27-03-01 15:10

Hej
jeg har også v6800, og aner intet om oc. Kan nogen skrive hvordan man gør ?
Har også probs med texture fejl.
Henrik Hansen

Fra : Henrik Paulsen

Dato : 27-03-01 19:33

Henrik Hansen skrev i meddelelsen ...
>Hej
>jeg har også v6800, og aner intet om oc. Kan nogen skrive hvordan man gør ?
>Har også probs med texture fejl.
>Henrik Hansen

Hvis du bruger Asus' egne drivere, kan det gøres med Asus Tweak Utility, som
ligger på cd'en, som fulgte med kortet. Hvis du derimod bruger nVIDIA's
Detonator drivere, skal du have fat i regfilen "coolbits", som kan findes på
de fleste OC sider. Du skal dog være opmærksom på, at ikke alle versioner
understøtter coolbits. Når coolbits er installeret, kommer der et nyt
faneblad under "egenskaber for skærm\instillinger\avanceret\GeForce
DDR\additional properties, som hedder Hardware Options. Her skal du markere
feltet "allow clock frequency adjustments, og genstarte computeren. Herefter
kan du under samme punkt ændre clockfrekvenserne for både GPU og RAM.
Default er 120/300. Som jeg har skrevet tidligere, skal RAM'en på mit kort
OC'es for at undgå texture fejl i 3D apps. Prøv dig frem, men kun 5 Mhz ad
gangen for RAM og/eller GPU (Core Clock Frequency). Når du har ændret på
frekvenserne, kan du evt. køre 3Dmark2000/-2001 for at se, hvordan det
kører. Hvis du OC'er for meget, vil du kunne se det på grafikken (RAM),
eller computeren vil "fryse" (GPU). Kør evt. Asus Smartdoctor i baggrunden
og check temp. efter et stykke tid. 55-65° skulle være acceptabelt for GPU.