hvad bliver typisk tjekket ved syn ?
Fra : HouDy, VFR 750 Fj

Dato : 25-03-01 21:32

Jeg skal til syn på torsdag !!!! men hvad bliver tjekket?

-Tykkelse på bremskiver
-Alle pærer
-slør i lejer

og ?

kører han en tur og mærker om den bremser ok ?

hvad mere skal jeg være forberedt på ?

@
_[]-=\*
......(o)Z_/(o)

Fra : Morten Juel

Dato : 25-03-01 21:30

> Jeg skal til syn på torsdag !!!! men hvad bliver tjekket?
>
> -Tykkelse på bremskiver
JA

> -Alle pærer
JA

> -slør i lejer
JA

> og ?
Lys, lyd, dæk, horn, beskadiget greb og bremseslanger + og kigger ellers
såen for om han kan finde noget

> kører han en tur og mærker om den bremser ok ?
Jeps

> hvad mere skal jeg være forberedt på ?
Nu har jeg nævnt alt det jeg kan huske han chekkede da jeg fik synet min
gamle cykel

Mvh
Morten
XS400 Seca

Fra : Jan Petersen

Dato : 25-03-01 21:39

Tillæg til forrige beskrivelse - jeg har fået den samme cykel synet 2 gange
2 forskellige steder. Første sted nævnte de overhovedet ikke bagskærmens
længde, andet sted havde jeg nær ikke fået den godkendt!

Mvh Jan Petersen

Fra : Asger Steffensen

Dato : 25-03-01 22:00

"HouDy, VFR 750 Fj" <henrik_hougaard@hotmail.com> wrote in message
> Jeg skal til syn på torsdag !!!! men hvad bliver tjekket?
>
> -Tykkelse på bremskiver
> -Alle pærer
> -slør i lejer
>
> og ?
Dæk
Bremser undersøges for læk, samt effekt.
Lys
Blinklys, hvis monteret
Støjniveau
Samt en masse andet hvis du rammer ham på en dårlig dag!

> kører han en tur og mærker om den bremser ok ?
Ja.

> hvad mere skal jeg være forberedt på ?
Nogen af dem tager sig selv meget højtideligt, og kan blive meget fornærmede
og dermed besværlige hvis de opdager at du ikke deler de høje tanker.

Asger
ZX-10

Fra : Jesper Pedersen

Dato : 26-03-01 21:23

HouDy, VFR 750 Fj <henrik_hougaard@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:99lk7h$ri4$1@sunsite.dk...
> [...]
> -slør i lejer
>
> og ?
>
> kører han en tur og mærker om den bremser ok ?

Da jeg fik synet min CX'er tog det kun ca. 5min. Synsmanden gik lidt rundt
om den, så efter om forlygten var E-mærket og fri for rust, chekkede
dækmøstreret, hev lidt i forbremsen og hoppede lidt med forgaflen.
Det var det eneste. Han fortalte, at hvis en MC ser pæn og velholdt ud og er
med org. lydpotte og bagskærm, så er det sjældent den bliver gået grundigt
igennem. Men den MC der var inde før mig tog det næsten en 1/2 time at gå
igennem.

Jesper

Fra : Ulrik Borg

Dato : 26-03-01 23:24

> [...]
> igennem. Men den MC der var inde før mig tog det næsten en 1/2 time at gå

***********************************'
Yep, sådan oplevede jeg det også, da min RD'er skulle synes sidste forår.
Han gik lidt rundt om den og kiggede, tjekkede om der var lys på, og så var
han færdig. Bremselyset virkede ikke, når bagbremsen blev trådt helt i bund,
men det kom ikke engang til at stå i synsrapporten - blot nævnt som en lille
bemærkning.

Så man kan altså være heldig at møde synsmanden på en god dag....

Mvh Ulrik
-RD 350

Fra : Thomas Jensen

Dato : 26-03-01 23:39

min bror har lige fået synet sin XJ600 div ´95
Han kiggede på den. spurgte om den kunne bremse og så var det i orden.
Tog ca 2 min, så der er åbenbart stor forskel på hvor/hvem man får synet hos

Thomas Jensen
XJ 600s div ´96

"Motorcyklister er sgu mere fornuftige ! "

Fra : Sand

Dato : 27-03-01 06:56

"Ulrik Borg" <ulrik@ostenfeld.dk> wrote in message
>Han fortalte, at hvis en MC ser pæn og velholdt ud og
> er med org. lydpotte og bagskærm, så er det sjældent den bliver gået
grundigt
>igennem.

Det var samme oplevelse jeg havde med Bol d'Oren, som blev synet med
FZR-hjul, profilbagsvinger og uoriginaleskiver foran. Ydermere stod
cyklen indreg. som en 750'er, men det blev der ikke stillet spørgsmål
ved, selvom der jo står stemplet 900ccm i cylinderen og på
sidedækslerne. Styret er også fuldt justerbart, hvilket de ellers ikke
kan lide

Jeg havde også monteret kædeskærm, bagskærm, stænkklap, rejst styret op
og rengjort cyklen.

Det tog 10 min.

--
Mvh. Sand
styr"

Fra : Jens S., Esbjerg

Dato : 27-03-01 17:31

"Jesper Pedersen
skrev > Da jeg fik synet min CX'er tog det kun ca. 5min. Synsmanden gik
lidt rundt
> om den, så efter om forlygten var E-mærket og fri for rust, chekkede
> dækmøstreret, hev lidt i forbremsen og hoppede lidt med forgaflen.
SNIP
*****************
Det samme her, da jeg fik synet min 125'er. Det tog ca. 5 min. hvoraf de 3
gik foran en computer, med at udfylde godkendelsen.

Jeg skulle tænde lys + blinklys samt starte den. Det var det. Han kørte ikke
en tur på den, og målte ikke skivetykkelse.

Den var i original stand, og så rimelig pæn ud, så måske derfor

--

/Jens S., Esbjerg
GSX 600 F & GN 125

Fra : Poul Bekker-Hansen

Dato : 27-03-01 20:16

Min søn (studerende) fik godkendt en RD selvom der var visse steder på
skiven der var lidt tynde, men synsmanden tog et andet/bredere skydelære, og
så gik den igennem.

Poul B-H