ipcop
Fra : Per Larsen

Dato : 13-05-03 19:38

skal til at prøve på at sætte ipcop op men kender intet til linux.skal
bruge grøn+rød konfiguration er der nogle faldgrupper. ??

er ipcop fra starten sat op med en god sikkerhed ??

Takker hvis nogle vil svare lidt på dette.

Per-

Fra : Anders Lund

Dato : 13-05-03 21:28

Per Larsen <DATAPER@POST5.TELE.DK> wrote in

> skal til at prøve på at sætte ipcop op men kender intet til linux.skal
> bruge grøn+rød konfiguration er der nogle faldgrupper. ??
>
> er ipcop fra starten sat op med en god sikkerhed ??

Det er hele meningen ved IPCop - at du ikke behøver at skulle vide noget
til Linux. Netværksviden er dog godt at have - så man ikke sætter noget
forkert op.

--
Anders Lund - spam2003@andersonline.dk
"The real question is this: If no human being can ever

Fra : Morten Graae

Dato : 15-05-03 20:12

On Tue, 13 May 2003 20:38:07 +0200, Per Larsen <DATAPER@POST5.TELE.DK>
wrote:

> [...]
>
>er ipcop fra starten sat op med en god sikkerhed ??
>
>Takker hvis nogle vil svare lidt på dette.

Jeg har lige sat en op.

Jeg havde lidt problemer med netkortene fordi de var ens, man kan dog
indstille netkortene manuelt - jeg satte dog bare 2 forskellige
netkort i, så var der ingen problemer.

så skal det røde netkort have en ekstern ipadresse og det grønne en
intern fx. 192.168.0.1

følg opsætnings guiden. NÅr det er gjort log ind som root - se om du
kan pinge ud på det eksterne net
se om du kan pinge en maskine på et interne net.

når det er gjort skal du connecte til ipcop via http://ipcop:81

resten klares via browseren - det er meget let.

Morten Graae

Fra : Jan Bøgh

Dato : 16-05-03 16:52

"Morten Graae" <news@nomail.nomail.bjergsnaes.dk> wrote in message

> Jeg havde lidt problemer med netkortene fordi de var ens, man kan dog
> indstille netkortene manuelt - jeg satte dog bare 2 forskellige
> netkort i, så var der ingen problemer.

Bruger man ganske alm. billige PCInetkort er der efter mine erfaringer ikke
de store problemer. Så er det faktisk PnP - det eneste problem er herefter
at bestemme hvilket af netkortene, der er hvad (rød/grøn/orange)

> når det er gjort skal du connecte til ipcop via http://ipcop:81

Https fungerer også fint - /hvis/ man er lidt paranoid

vh
jan