MC "prut"
Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-03-01 20:34

Hey NG

Jeg har lige været ude og køre på motorvejen hvor der kom 3 mc-ister kørende
og legede..
hver gang de kom op på siden af en bil lavede de et ordentligt knald..

jeg kunne som mc- ejer godt tænke mig at vide hvordan de gør det, og hvad
der egentlig sker..

jeg syntes jeg kan erindre noget om dødemandsknappen..
men skal man bare trykke den, så mc-en stopper, hvorefter man så slipper
koblingen?? eller skal man bruge el-starten igen??
how to do this??

Kim

Fra : Uffe Ibh Iversen

Dato : 25-03-01 21:13

Hej

Hvis du kører på mc'en og et øjeblik drejer på dødmandsknappen eller hva'
den hedder mens motoren stadig er i gear vil motoren stadig trække benzin
med ind i cylinderen og når du så drejer knappen om på "run" igen vil en
større mængde benzingas blive antændt og dettet giver et knald. Jeg lærte
det på bakke turen sidste år - hold da kæft jeg fik et chock!

Mvh Uffe

Fra : Morten Juel

Dato : 25-03-01 21:23

> [...]
> større mængde benzingas blive antændt og dettet giver et knald. Jeg lærte
> det på bakke turen sidste år - hold da kæft jeg fik et chock!

Hmm kan man ikke sprænge en potte på den slags sjov ??
Jeg kunne engang få min Golf II til det trick, men det endte med at jeg
sparng den miderste potte, den flækkede simpelthen !!

Mvh
Morten

Fra : Asger Steffensen

Dato : 25-03-01 21:55

"Morten Juel" <mp@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Hmm kan man ikke sprænge en potte på den slags sjov ??
> Jeg kunne engang få min Golf II til det trick, men det endte med at jeg
> sparng den miderste potte, den flækkede simpelthen !!

Jo det kan du godt.
Sidder der en dødemandsknap i en Golf????

Asger

Fra : MJ-Products.dk

Dato : 25-03-01 22:05

> Jo det kan du godt.
> Sidder der en dødemandsknap i en Golf????
Hehe lol nej, men der var en tændings ledning med en revne i så man kunne få
den til at slå slag, hvis man gjorde noget specielt med speederen )))

Mvh
Morten

Fra : Brian C.

Dato : 25-03-01 22:18

Der sidder en tændningsnøgle man blot slukker og tænder for igen.

Hvilket får min til at tænke på min første bil, en Open Rekord C. - den
kunne lave nogle rigtig gode tændingsknald.

Det var sjovt, indtil lydpotten flækkede.

Brian C.

Fra : Jonas Holt

Dato : 30-03-01 10:46

> Der sidder en tændningsnøgle man blot slukker og tænder for igen.

Har hørt om en der lige skulle være smart - han stoppede motoren og rullede det
sidste stykke til parkering. Det eneste problem var, at han - for at være rigtig
Brian - tog nøglen ud af tændingslåsen, med det resultat, at han kørte af vejen
da tændingslåsen pludselig låste rattet da han drejede første gang

Jonas Holt & CBR600F2

Fra : Asger Steffensen

Dato : 25-03-01 21:54

"Uffe Ibh Iversen" <Uffeibh@nork.auc.dk> wrote in message
> [...]
> med ind i cylinderen og når du så drejer knappen om på "run" igen vil en
> større mængde benzingas blive antændt og dettet giver et knald.

Det bør nok tilføjes at det ikke er direkte medvirkende til at forlænge
levetiden af motorcyklen (slet ikke udstødningens). Men alt hvad der er
sjovt her i verden koster jo alligevel enten penge, er forbudt eller
uanstændigt.

Asger
ZX-10

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-03-01 22:04

> sjovt her i verden koster jo alligevel enten penge, er forbudt eller
> uanstændigt.

ja selv at blotte sig i parken foran et gammelt ægtepar.. *suk*

nå men jeg kan jo prøve at *flatuere* lidt ude på min lille vej så jeg kan
se hvordand et virker,..

Kim

Fra : B4E

Dato : 26-03-01 08:47

Du skal ikke lave nummeret hvis din mc har katalysator !!!

Men ellers kan et lastbilhorn gøre det !

Mvh B4E

Fra : Niels Pein

Dato : 25-03-01 21:22

Kim Jørgensen skrev ...

>Jeg har lige været ude og køre på motorvejen hvor der kom 3 mc-ister
>kørende og legede..
>hver gang de kom op på siden af en bil lavede de et ordentligt knald..

Jeg har ikke så meget imod at nogen laver sådan nogle knald, men det var da
en rablende sindssyg ting at gøre hver gang man kommer op på siden af en bil
på motorvejen.

Den dag de skræmmer en uskyldig gammel bedstemor så meget at hun mister
kontrollen over bilen, og tager sine 2 børnebørn på bagsædet med sig i
døden, så er disse tåber nok ikke så stolte over deres stunt.

Bortset fra det er det korrekt som Uffe skriver. Dødemandsknappen fra og til
igen. Men tænk lige over hvornår det er sjovt og hvornår det ikke er.

Pein

Fra : Kim Jørgensen

Dato : 25-03-01 21:55

JEG ER 100% ENIG!!

det var måske heller ikke hver eneste, men overdrivelse fremmer
forståelsen..

ok er der nogen bestemt hastighed man skal køre, for at det lykkes..
vil man opleve samme "tryk" som når man bremser op? eller vil den bare køre
videre??

Kim

Niels Pein <niels@pein.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Ixsv6.9671$Ov.750117@news010.worldonline.dk...

Fra : Steen Schmidt

Dato : 25-03-01 22:56

> vil man opleve samme "tryk" som når man bremser op? eller vil den bare
køre
> videre??

Det kommer nok lidt an på maskinen. Jeg kom engang til at ramme
dødemandsknappen ved et uheld på min SV'er i fuld galop - det resulterede i
en ret hård motorbremsning der da gav lidt sved på panden

Mvh
Steen

Fra : PHK

Dato : 08-04-01 18:32

"Kim Jørgensen" <dooh@post.tele.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> ok er der nogen bestemt hastighed man skal køre, for at det lykkes..
> vil man opleve samme "tryk" som når man bremser op? eller vil den bare

Er du rar ved din motor når den er kold? Kører du den varm ved lave
omdrejninger?

Vasker du din motorcykel, så den er pæn hele tiden?

Så lad være med at vaske din cylindervæg i benzin. Du vasker oliefilmen væk
ved at bruge dødemandsknappen, og selv om den har godt af at blive vasket er
det altså ikke lige der man skal satse på at den ser ren og pæn ud. Heller
ikke i korte perioder.

--
_
|_|

Fra : Søren L Hansen

Dato : 26-03-01 09:48

Niels Pein <niels@pein.dk> wrote in article
> [...]
> kontrollen over bilen, og tager sine 2 børnebørn på bagsædet med sig i
> døden, så er disse tåber nok ikke så stolte over deres stunt.

Eller så heldigt at hun laver et sving til venstre og giver den sjove mand
en "skulder"...
--
Søren
lindholt@person.dk

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-03-01 23:41

Niels Pein wrote:

> [...]
> kontrollen over bilen, og tager sine 2 børnebørn på bagsædet med sig i
> døden, så er disse tåber nok ikke så stolte over deres stunt.

Jeg er helt enig med dig i at det er dumt at gøre for at forskrække folk i
trafikken, men hvis bedstemor mister kontrollen over bilen pga. det, så
burde hun da vist ikke have lov at sidde bag et rat IMO. Det er jo ikke så
pokkers smart at miste kontrollen i en eller anden situation, hvor det
gælder om at holde hovedet koldt
--
mvh Jes Vestervang
ICQ#21146256 - DMCN#506 - http://the.subnet.dk

Fra : Jens Jacob Bager Jen~

Dato : 26-03-01 10:03

> hver gang de kom op på siden af en bil lavede de et ordentligt knald..
> jeg kunne som mc- ejer godt tænke mig at vide hvordan de gør det, og hvad
> der egentlig sker..

Hej Kim

Motorbrems med mange omdrejninger. Sluk motoren på dødemandsknappen, vent
1-1½ sek. tænd på på dødemandsknappen igen. BANG!

Jeg ville kun gøre det med en race potte på motorcyklen, da den jo som
bekendt har hul hele vejen ud, og derfor godt kan komme af med overtrykket.
Jeg ville ikke bruge en original potte, da udstødningsgasserne på sådan en
ledes igennem nogle rør og kamre og der derfor ikke er hul hele vejen ud. På
en sådan potte kan man hvis man er uheldig få den til at flække med et
sådant trick.

--
Hilsen Jens Bager Jensen
Yamaha XJ 600 '91 - Med race potte og tændings problemer ind i mellem

Fra : Claus Rittig

Dato : 26-03-01 15:26

"Jens Jacob Bager Jensen" <bager@vkr.dk> skrev i en meddelelse

> Jeg ville kun gøre det med en race potte på motorcyklen, da den jo som
> bekendt har hul hele vejen ud, og derfor godt kan komme af med
overtrykket.

Kan du gætte dig til hvad den øvelse gør ved dæmperulden i en racerpotte?
Mit umiddelbare gæt er at en racerpotte er mere skrøbelig end en
originalpotte.

Rittig

Fra : Jes Vestervang

Dato : 26-03-01 23:42

Kim Jørgensen wrote:

> [...]
> hver gang de kom op på siden af en bil lavede de et ordentligt knald..
>
> jeg kunne som mc- ejer godt tænke mig at vide hvordan de gør det, og hvad
[klip]
Hehe, min babygixxer gør det hver gang jeg motorbremser fra høje ( >15k)
rpm

Fra : Jon Larsen

Dato : 28-03-01 13:59

> [klip]
> Hehe, min babygixxer gør det hver gang jeg motorbremser fra høje ( >15k)
> [...]
xxxxxxxxxxxxxxxxxx

Sjovt nok.. det gjorde min også... lige indtil jeg fik den dyset ordenligt
ind....

--
Jon Larsen.
GSX-R 250 pilot med Laser lyd ( puha den lyder godt) og mere bundtræk end

Fra : Jes Vestervang

Dato : 28-03-01 16:26

Jon Larsen wrote:

> hvad

> Sjovt nok.. det gjorde min også... lige indtil jeg fik den dyset ordenligt
> ind....

Skulle din have federe ellere mere mager blanding, og var det meget der
skulle springes i dysestr.?
Hvis det er slemt må jeg da hellere få gjort noget ved det, jeg vil jo
nødig smadre motoren :-0