DHCP og låste MAC addresses ? ?
Fra : Erling Hansen

Dato : 15-05-03 19:26

Hejsa.
Er der nogen, som med sikkerhed kan sige, om det er muligt at køre DHCP
- sådan som Dansk Kabel-TV gør det på deres (min) internetforbindelse,
og så samtidig låse MAC addresser, så man ikke kan kigge ind? Eller
skal jeg have fat i DK-TV for at få en fast adresse?
på forhånd tak.
Erling

--
med venlig hilsen
Erling Hansen

http://www.erlinghansen.dk/

Fra : Bondi

Dato : 15-05-03 21:12

Erling Hansen <erling.korsoer@mail.dk> wrote:

> [...]
> og så samtidig låse MAC addresser, så man ikke kan kigge ind? Eller
> skal jeg have fat i DK-TV for at få en fast adresse?

Hvis ellers Dansk KabelTV anvender samme konfiguration, som alle andre
ISPer, har DHCP og låsning ad MACadresser intet med hinanden at gøre.
Kravet om DHCP kontra fast IP gælder WAN-siden, altså derr hvor din
router forbinder til udbyderens router.
De låste MAC-adresser konfigureres på LAN-siden, altså din side af
routeren og alle IP-numre oversættes derefter til eet IP-nummer, nemlig
det som er modtaget fra udbyderens DHCP-server.
Man kan _ikke_ kigge ind på et trådløst netværk, bare fordi det kører
uden låste MAC-adresser.
Derimod kan man ofte forbinde til internettet gennem routeren.
Det giver _ikke_, som påstået af nogle tidligere i anden tråd, nogen
problemer ang. børneporno etc. Loven omhandler fremstilling og
besiddelse, _ikke_ browsing etc.

Preben
--
/preben@ravnekrogen.dk