Apple Store og 30 Gb iPod
Fra : Morten

Dato : 14-05-03 11:51

Hej

Er der andre der har bestilt en 30 Gb iPod fra Apple Store?
Ifølge deres shop ville leveringstiden være 5-7 forretningsdage - og de er
gået, da jeg bestilte mandags i sidste uge.
Er det normalt de er sløve eller er det bare et tilfælde med iPoden?
Den er stadig i "Being assembled"-status...

Mvh
Morten

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 14-05-03 17:43

Morten <tilt_u_FJERNtekstenher@HOTMAIL.com> wrote:

> [...]
> Er det normalt de er sløve eller er det bare et tilfælde med iPoden?
> Den er stadig i "Being assembled"-status...

De har tabt den på gulvet og kan ikke finde alle delene!

Min erfaring med AppleStore er at det altid tager længere tid end de
lover, så glem det og lad dig overraske inden for de næste uger.
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Morten

Dato : 15-05-03 10:32

> De har tabt den på gulvet og kan ikke finde alle delene!

lol

> Min erfaring med AppleStore er at det altid tager længere tid end de
> lover, så glem det og lad dig overraske inden for de næste uger.

Ok, det er første gang jeg har bestilt noget hos dem, så skulle bare lige
høre ;)
Jeg glæder mig :)

Mvh
Morten

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 14-05-03 21:50

> [...]

> Er det normalt de er sløve eller er det bare et tilfælde med iPoden?
> Den er stadig i "Being assembled"-status...

Ja, jeg har samme "Being assebled" besked. Jeg bestilte den 12/5 og der
stod 8-10 arbejdsdage. Jeg har hørt fra pålidelig kilde at de skulle
komme i butikkerne den 20. Ville have købt den i en Fredgaard i Århus,
men da jeg bor i Horsens valgte jeg til sidst Apple Store.

Er der nogen der ved om de bruger Post Danmark eller UPS/whatever?

Mojn, Thomas

--
I blew a speaker in my car today.
He was a motivational speaker. He left a bad taste in my mouth,

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-05-03 15:45

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> [...]
> komme i butikkerne den 20. Ville have købt den i en Fredgaard i Århus,
> men da jeg bor i Horsens valgte jeg til sidst Apple Store.

Wooohoooo "IPOD 30G-DNK Fully Shipped" !

Så skal den bare fra Irland til Casa Boelskifte, kan vel ikke tage mere
end et par dage?

> Er der nogen der ved om de bruger Post Danmark eller UPS/whatever?

Idiotisk spørgsmål, Post Danmark opererer vist ikke meget fra Cork i
Irland! Flot Thomas!

Mojn, Thomas

--
Cheese should never come in a spray can.
Unless of course you're trying to market

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-05-03 15:52

> [...]

> Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> Idiotisk spørgsmål, Post Danmark opererer vist ikke meget fra Cork i

Jeg har lige en samtale med mig selv, det gør ikke noget vel?

De shipper via Kuehne & Nagel.

<https://www.kuehne-nagel.com>

Mojn, Thomas

Fra : Henrik Münster

Dato : 15-05-03 16:46

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

Irland? De fleste af Apples produkter er da lavet i østen. Mon ikke den
bliver sendt fra Taiwan eller sådan noget?

> Jeg har lige en samtale med mig selv, det gør ikke noget vel?
>
> De shipper via Kuehne & Nagel.
>
> <https://www.kuehne-nagel.com>

Sidst jeg fik noget, kom det i en halvgammel meget anonym kassevogn,
hvor skiltene var pillet af. Da jeg spurgte til det, sagde chaufføren,
at hans rigtige varevogn var til reparation. Men jeg husker godt nok
ikke navnet på firmaet. Kan det være DHL? Det var vist noget rødt og
hvidt.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-05-03 18:50

> Irland? De fleste af Apples produkter er da lavet i østen. Mon ikke den
> bliver sendt fra Taiwan eller sådan noget?

Du har ret! Apple Store Europe skriver bare til mig fra Cork,
Kuehne-Nagels Track & Trace siger "Product Source: Apple, Taiwan".

Det er DHL, lyder rigtigt.

Mojn, Thomas

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 15-05-03 19:09

> [...]
> at hans rigtige varevogn var til reparation. Men jeg husker godt nok
> ikke navnet på firmaet. Kan det være DHL? Det var vist noget rødt og
TNT "plejer" at være dem som leverer til døren. Küehne & Nagel er dem
som holder styr på logistikken (Jeg har iøvrigt aldrig fået adgang til
deres hjemmeside fra en windåse). De produkter som Apple har i Irland,
bliver mange gange sendt via Luxembourg eller Belgien.

Er man så uheldig, at man har bestilt to ting, hvor den ene ting kommer
fra fjernøsten (med fly - det går hurtigt) og den anden ting er på lager
et sted i Europa, kan man opleve, at de får lov til at lægge længe og
vente på hinanden - på hver sin hylde, inden forsendelsen går videre. Er
den først afsendt fra Luxembourg med TNT, så har du forsendelsen næste
hverdag (men vogt din dør - TNT har meget travlt og venter ikke længe
ved døren, og de lægger ikke besked. Så må man aftale ny leveringsdag
med TNT - de kan så komme fra kl. 9 til 17).

Du kan normalt finde din forsendelse på TNT's hjemmeside med reference
nummeret. Derefter har du også mulighed for at holde øje med den via
SMS.

God fornøjelse med din iPod.

Mvh Ebbe

--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-05-03 19:47

Ebbe Dalsgaard <ebbe.dalsgaard@post.tele.dk> wrote:

> [...]
> deres hjemmeside fra en windåse). De produkter som Apple har i Irland,
> bliver mange gange sendt via Luxembourg eller Belgien.

Ahh, fedt at have en "Doug Heffernan" her i gruppen. Jeg fatter
tydeligvis ikke meget af det, men det er også første gang jeg handler
via Apple Store :)

> [...]
> ved døren, og de lægger ikke besked. Så må man aftale ny leveringsdag
> med TNT - de kan så komme fra kl. 9 til 17).

Altså når man er på arbejde Men mon ikke man kan få dem til at
levere den på arbejde, må se hvornår de har tænkt sig at levere ...

> Du kan normalt finde din forsendelse på TNT's hjemmeside med reference
> nummeret. Derefter har du også mulighed for at holde øje med den via
> SMS.

Hmmmm, TNT's hjemmeside vil have et 9 cifret nummer. Jeg har et Delivery
og et Web Reference nummer fra Apple, ingen af dem 9-cifrede.
Kommer der en mail når den er ovegivet til TNT, med et nummer der
virker?

> God fornøjelse med din iPod.

Tak

Mojn, Thomas

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 15-05-03 22:16

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> Altså når man er på arbejde Men mon ikke man kan få dem til at
> levere den på arbejde, må se hvornår de har tænkt sig at levere ...

Det kan du sikkert, TNT er meget flinke. De har dog en forpligtigelse
til at aflevere det på den adresse, som betaler udestående på
kreditkortet - hvis du har betalt med kreditkort i h.t.
leveringsbetingelserne, men de er mennesker og til at tale med.

Pakken bliver sendt om natten fra Liege Euro Hub med fly, så næste
morgen køres den fra Københavns Lufthavn til Adveøre Holme, hvor TNT
fordeler pakkerne fra. Så når dagen oprinder, vil du om morgenen (mellem
kl. 8 og 9) se "import received". Her kan du være heldig at få dirigeret
din pakke ved en opringning til TNT. En gang var jeg heldig at fange dem
efter de havde været på besøg forgæves, så kom de igen efter aftale -
det er også irriterende for TNT at have en "løs" pakke. Ellers ringer de
først til dig sidst på eftermiddagen på det nummer du har opgivet som
dag-telefon.

> [...]
> og et Web Reference nummer fra Apple, ingen af dem 9-cifrede.
> Kommer der en mail når den er ovegivet til TNT, med et nummer der

Nej, du får ikke yderligere oplysninger. Det med TNT er noget man selv
må finde ud af. Jeg plejer at bruge Kuhne & Nagels tracking number som
reference number (eks. 8001564419) hos TNT and vupti - frem dukker din
pakke hos TNT, men den er først kendt hos TNT når de har modtaget den i
flg. K & N.

Mvh Ebbe

Fra : Ebbe Dalsgaard

Dato : 16-05-03 07:43

> [...]

> reference number (eks. 8001564419) hos TNT and vupti - frem dukker din
> pakke hos TNT, men den er først kendt hos TNT når de har modtaget den i

Korrektion! Du får først Kühne & Nagels trackin number på din ordre, når
den er shipped fra Apple.

Sorry!

Mvh Ebbe

--
Ebbe Dalsgaard
ebbe.dalsgaard@post.tele.dk

Fra : Morten

Dato : 15-05-03 21:46

> Wooohoooo "IPOD 30G-DNK Fully Shipped" !

Sjovt nok samme her!
Glæder mig helt vildt. Jeg er som et lille barn, der ikke kan vente :)

Mvh
Morten

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 15-05-03 22:05

> Sjovt nok samme her!
> Glæder mig helt vildt. Jeg er som et lille barn, der ikke kan vente :)

Jeg er som en stor modbydelig rocker der ikke kan vente

Mojn, Thomas

--
I am a face of fashion in Soho Square, My tie is Paul Smith or Gaultier.
My cheeks blood red as my favourite Port.