Bruge nøgleringen i OSX?
Fra : Peter Theglev

Dato : 14-05-03 08:41

Jeg prøver lige at forklare mig:

På jobbet har vi vel 9 forskellige servere, som jeg logger på hver morgen.

Jeg har tilføjet dem til mine favoritter, men jeg skal stadig taste
login/password ind hver gang jeg genstarter mac'en.

Jeg har nu tilføjet dem til "Log-In"-emner, men der skal jeg stadig
taste log-in/password.

Kan jeg ikke få mac'en til at "huske" disse log-ins/passwords når jeg
logger ind på maskinen, så i det øjeblik det er tastet ind, så behøver
jeg ikke taste ind for hver server?

Peter

Fra : Peter Ursin

Dato : 14-05-03 10:01

"Peter Theglev" <peter.theglev@adpeople.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Kan jeg ikke få mac'en til at "huske" disse log-ins/passwords når jeg
> logger ind på maskinen, så i det øjeblik det er tastet ind, så behøver

Når jeg logger på serveren den første gang og skal indtaste login + password
står der nederst "Add to keychain" hvor man kan afkrydse om password+login
skal gemmes til næste gang. Næste gang vælger jeg bare serveren fra
favoritter og jeg bliver automatisk logget på.
Ovenstående gælder for OS X.

mvh
Peter