hvilken port er rendezvous på ?
Fra : Michael Holm

Dato : 13-05-03 16:46

hvilken port er rendevous på - har en iMac jeg ikke vil havde ser en
rendevous printer... så jeg ville sætte firewall til på den iMac !

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Bitbucket

Dato : 13-05-03 17:38

Michael Holm <michael.holmREMOVE@Removeanthro.ku.dk> wrote:

> hvilken port er rendevous på - har en iMac jeg ikke vil havde ser en
> rendevous printer... så jeg ville sætte firewall til på den iMac !

TCP 5289
global village idiots. - Paul Ginsparg.

Fra : Michael Holm

Dato : 13-05-03 17:53

Bitbucket <bitbucket@devnull.invalid> wrote:

> TCP 5289

men selv når jeg har firewall til, så kan jeg stadig se min rendezvous
printer

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 13-05-03 17:59

On Tue, 13 May 2003 18:52:31 +0200, Michael Holm wrote:

> men selv når jeg har firewall til, så kan jeg stadig se min rendezvous
> printer

Prøv også at lukke for port 5353 UDP.

Mvh,
Morten

Fra : Michael Holm

Dato : 14-05-03 07:09

Morten Jørgensen <mojo@daemon.uu.dk> wrote:

> Prøv også at lukke for port 5353 UDP.
>

> Mvh,
> Morten
hej morten !
men såvidt jeg husker lukker OS X's alm. firewall kun for TCP ...?
må lige prøve at se om der ikke er en freware firewall (med GUI hvor
jeg kan styre UDP...

--
Michael
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Morten Jørgensen

Dato : 14-05-03 07:37

On Wed, 14 May 2003 08:08:54 +0200, Michael Holm wrote:

> men såvidt jeg husker lukker OS X's alm. firewall kun for TCP ...?

Jo, det er rigtigt.

> må lige prøve at se om der ikke er en freware firewall (med GUI hvor
> jeg kan styre UDP...

Måske Brickhouse som du vist kender i forvejen? Jeg har kun prøvet
den en enkelt gang, men så vidt jeg husker kan den godt det der
med UDP.

Mvh,
Morten

Fra : Michael Holm

Dato : 14-05-03 08:19

> [...]

> Måske Brickhouse som du vist kender i forvejen? Jeg har kun prøvet
> den en enkelt gang, men så vidt jeg husker kan den godt det der

Tak, så den finder jeg senere i dag !

--
Michael T. Holm
http://ki-aikido.homepage.dk

Fra : Bitbucket

Dato : 14-05-03 14:37

Michael Holm <kiaikidoREMOVE@REMOVEmac.com> wrote:

> hej morten !
> men såvidt jeg husker lukker OS X's alm. firewall kun for TCP ...?
> må lige prøve at se om der ikke er en freware firewall (med GUI hvor
> jeg kan styre UDP...

ipfw, som er indbygget i terminalen.
global village idiots. - Paul Ginsparg.