Web-server der kører Quid Pro Quo 2.1.2
Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-05-03 11:45

Min web-server der kører Quid Pro Quo har en funktion, så man
kan udelukke specielle IP-adresser, og det bruger jeg til at
blokere for uønsket robottrafik.

Men lige nu er jeg generet af en robot, som hele tiden skifter
IP, de kommer fra flg. serie 202.123.128.0 - 202.123.159.255

Jeg efterlyser en metode, så jeg kan blokkere for hele serien
i et hug.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-05-03 11:50

http://www.lcaudio.dk/wbt403.jpg

Fra : Morten Lind

Dato : 13-05-03 12:39

Martin Edlich <Newsspam4@mail.edlich.dk> wrote:

> http://www.lcaudio.dk/wbt403.jpg

Hæ, hæ
Undskyld Niels
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-05-03 12:49

Martin Edlich wrote:

> http://www.lcaudio.dk/wbt403.jpg

Ja den metode er meget effektiv - en rigtig bofh-løsning...:)

Men jeg har skrevet en e-mail til sysadminen hos www.ite.net -
der har den omtalte IP-blok, og markeret teritoriet...

Jeg skrev, at jeg betragter det som et angreb, når deres
IP-adresser bliver ved med at lave requests på min server, til
trods for at den har sendt dem over 60.000 code 403 svar, og det
virkede squ.

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen

Fra : Martin Edlich

Dato : 13-05-03 19:15

On Tue, 13 May 2003 13:48:49 +0200, Niels Ebbesen wrote:

> Ja den metode er meget effektiv - en rigtig bofh-løsning...:)

Lige min stil.

> [...]
> IP-adresser bliver ved med at lave requests på min server, til
> trods for at den har sendt dem over 60.000 code 403 svar, og det

Det er sguda godt nok.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Niels Ebbesen

Dato : 13-05-03 21:58

Martin Edlich wrote:

> Lige min stil.

Osse min, men jeg foretrækker at cutte hos luseren...

--
Med venlig hilsen - Niels Riis Ebbesen