Stofanet på Mac
Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 10-05-03 16:40

Hej,

jeg har ganske vidst spurgt om dette i telia.internet.stofa, men kom på
den tanke at dk.edb.mac måske ville være et bedre sted at forhøre sig -
derfor denne crosspost.

Jeg har set at Jakob Schmidt har lavet et Stofa Signon-program til Mac
OS X - det vil sige et Cocoa-funderet program.

Det er i midlertid ikke lykkes mig at finde det nogen steder.

Er der nogen herinde, der ved hvor jeg kan finde det eller kender til
alternativer? Helst et, der ikke kræver at Classic er installeret.

På forhånd tak og mvh,

Thomas

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 10-05-03 22:03

Thomas Pilgaard Nielsen <ascii@microcore.dk> wrote:

> [...]
>
> Er der nogen herinde, der ved hvor jeg kan finde det eller kender til
> alternativer? Helst et, der ikke kræver at Classic er installeret.

Jacobs program hedder vist ... hmmm ... det er et eller andet sært, men
det virker. Jeg har nu altid holdt af Ginnerups:

http://home1.stofanet.dk/ginnerup/

Mojn, Thomas

(hvad er det nu Jacobs hedder? Stofanitus? Logonuggeliguu? Stofelissis?
CoCukaChuu? Det er noget i den stil :)

--
Newt Gingrich is so cold, that when he opens his mouth,
a light goes on.

-Dennis Miller

Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 10-05-03 22:50

Hej Thomas,

> Jacobs program hedder vist ... hmmm ... det er et eller andet sært, men
> det virker.

Stoic? Det er det jeg leder efter, men har ikke haft held til at finde.

> Jeg har nu altid holdt af Ginnerups:
>
> http://home1.stofanet.dk/ginnerup/

Jeg har set Ginnerups, men efter som det er en Carbon app, kræver det så
ikke at OS 9 er installeret under OS X (Undskyld hvis jeg spørger dumt)?

mvh og tak igen,

Thomas

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 10-05-03 23:00

Thomas Pilgaard Nielsen <ascii@microcore.dk> wrote:

> Jeg har set Ginnerups, men efter som det er en Carbon app, kræver det så
> ikke at OS 9 er installeret under OS X (Undskyld hvis jeg spørger dumt)?

Nej - Det kører gladeligt under mac OS X!
--
Michael Tysk-Andersen
iChat://mta@mac.com

Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 10-05-03 23:06

Hej Michael

> Nej - Det kører gladeligt under mac OS X!

Så er der jo overhovedet ikke nogen problemer :)

(Jeg har endnu ikke fået de macs jeg har bestilt, så derfor mine
spørgsmål; man vil jo gerne være på forkant med situationen).

Tak for hjælpen og mvh,

Thomas

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 10-05-03 23:14

> Stoic? Det er det jeg leder efter, men har ikke haft held til at finde.

Stoic! Det er det
Og det er det, jeg slet ikke er:

http://www.m-w.com/cgi-bin/dictionary
"indifferent to pleasure or pain"

OK, det er fakisk et OK navn nu jeg tænker over det.

Det er i øvrigt flot at jeg nævner Stoic på min egen side, men ikke
linker til det:

http://www.boelskifte.dk/thomas/stofanet/

men det har jo nok at gøre med, at det er ikke eksisterende i
Google/VersionTracker. Men Thomas, ryd dog op i dine HTML sider

> Jeg har set Ginnerups, men efter som det er en Carbon app, kræver det så
> ikke at OS 9 er installeret under OS X (Undskyld hvis jeg spørger dumt)?

Det kører bare kanont alligevel. Og det med at spørge dumt, you just
wait til jeg får formuleret et spørgsmål snart. Min terminal logger på
Stofa hver gang jeg starter et nyt Terminal vindue, og jeg ANER ikke
hvordan jeg har fået den til det. Sikkert et OSXFAQ.com tip en lørdag
nat med 12 gin/tonic i bagagen. Det er faktisk OK, men jeg ANER ikke
hvad jeg har gjort for at få den til det

Mojn, Thomas

Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 10-05-03 23:25

> Og det med at spørge dumt, you just
> wait til jeg får formuleret et spørgsmål snart. Min terminal logger på
> Stofa hver gang jeg starter et nyt Terminal vindue, og jeg ANER ikke
> hvordan jeg har fået den til det.

Der kan jeg !formentlig! hjælpe. Jeg har nemlig præsteret at få Terminal
til at starte Top, hver gang jeg åbnede et vindue. Det ser ud til at
hvis du ændrer i indstillingerne til Terminalen mens et program kører -
Top eks. - og trykker 'Gem standardinstillinger' (eller hvad det nu
hedder), så gemmer den også det program der kører i vinduet.

Man kan formode at du har telnettet til 192.168.30.2, redigeret i
indstillingerne og trykket 'Gem standardinstillinger'.

Løsningen var at editere i en xml-fil under /Library. Du må have mig
undskyldt, men jeg sidder ikke pt. ved en mac, så jeg kan ikke undersøge
det nærmere.

Jeg håber det kan hjælpe dig.

mvh - Thomas

Fra : Thomas Boelskifte

Dato : 11-05-03 00:30

> [...]
>
> Løsningen var at editere i en xml-fil under /Library. Du må have mig
> undskyldt, men jeg sidder ikke pt. ved en mac, så jeg kan ikke undersøge

<Sætter Sony øreplugs i og går på jagt med "Get the fuck out of my mind"
(Tim Christensen) og "Rockin' in the free world" (Neil Young)>

WOW det hjalp, og Thomas P, du har ret. Det er
/Library/com.apple.Terminal.plist den er gal med. Nu skal jeg lige
bestemme mig for, om jeg vil ændre det. Det er egentlig OK da jeg har
Terminal som et login item. Og Stofanet lader ikke til at tage sig af
flere på-logninger (har lige opfundet et nyt ord også

Nu er jeg bare glad for at kende grunden til det
Takker!

Mojn, Thomas

Fra : Thomas Pilgaard Niel~

Dato : 11-05-03 10:54

Thomas Boelskifte wrote:

> WOW det hjalp [snip]
> Nu er jeg bare glad for at kende grunden til det
> Takker!

Det er mig der takker - fedt at du fandt ud af det.

mvh - Thomas

Fra : Sebastian Adorján Dy~

Dato : 11-05-03 14:55

Hej Thomas

Thomas Boelskifte <transporterroom1@boelskifte.dk> wrote:

> Og Stofanet lader ikke til at tage sig af
> flere på-logninger (har lige opfundet et nyt ord også

Nej det har du ret i, temmelig smart.

Fint ord, du fandt på

Bliv ved med det; men kunne vi ikke oversætte det til dansk?

Tilmeldinger?

/Sebastian
DK-8220 Brabrand - +45 86 25 10 50