Problem med opstart i 10.1
Fra : Ole Bendix

Dato : 09-05-03 09:19

Hej!
jeg har solgt en 10.1 og købt en Jaguar. Men kunden kan ikke installere
10.1 på sin iMAC - har nogen et godt råd:

Tak for den fremsendte OSX. Desværre vil den ikke installere din OSX på min

På forhånd tak!

Mvh.
Ole

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 10-05-03 00:39

Ole Bendix <ole_bendix@net.dialog.dk> wrote:

> [...]
> 10.1 på sin iMAC - har nogen et godt råd:
>
> Tak for den fremsendte OSX. Desværre vil den ikke installere din OSX på min

Hmm... er der nyeste firmware på iMac'en? Hvor meget RAM har maskinen?

....og hvilken model er det?

--
Mvh.
René Frej Nielsen

Fra : Ole Bendix

Dato : 10-05-03 17:20

Det er en 1. generations iMac med 192 mbyte Ram. Altså tilstrækkeligt til
OSX. Men når jeg beder den om at opdate mit firmware med det, der hører til
tilsendte CD-rom, får jeg at vide, at det ikke kan anvendes på denne
maskine.
Er der et andet sted at hente det nødvendige firmware?

Fra : Morten Lind

Dato : 11-05-03 05:10

> [...]

> maskine.
> Er der et andet sted at hente det nødvendige firmware?

Hej Ole...
Måske forstår jeg ikke helt, men hvis du mener, hvad jeg tror, du mener,
springer du det bare over....(?)

M.
--
[2730]...når ræven er ude, er det ikke regnvejr...

Fra : René Frej Nielsen

Dato : 11-05-03 13:25

> [...]

> maskine.
> Er der et andet sted at hente det nødvendige firmware?

Apple's hjemmeside, men jeg har ikke lige den specifikke adresse.

Jeg har selv installeret OS X på sådan en maskine, og det forløb uden
problemer, så det skal virke...

Fra : Thomas Tvegaard

Dato : 11-05-03 15:28

> [...]

> maskine.
> Er der et andet sted at hente det nødvendige firmware?

Ældre iMac'er skal have firmwaren opdateret i flere trin. Jeg havde selv
et tilfælde (en slot-loading iMac Bondi 300Mhz) på arbejdet, men da det
kun var den ene, har jeg ikke noteret detaljerne.

Kig på <http://www.info.apple.com/> og søg på "imac firmware" og find
firmwareopdateringer der passer til maskinen.

Min erindring "mener" (læs: mener at huske) at orig. firmware var 1.2,
som blev opdateret til 2.4 (ca.) og derefter til 4.x

--
Venlig hilsen
Thomas Tvegaard