Findes der ikke en slags scanner software ~
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 22:01

Jeg har fundet følgende, men det virker ikke på min Pismo.

http://www.macstumbler.com/

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 08-05-03 22:08

> Jeg har fundet følgende, men det virker ikke på min Pismo.
>
> http://www.macstumbler.com/

Den virker fint på mig PowerBook G4. Der er også iStumbler.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 23:22

> Den virker fint på mig PowerBook G4. Der er også iStumbler.

Kræver AirPort.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-03 14:12

> Kræver AirPort.

Jeg var lige ved at sige: "Ellers vil det da også være svært at se et
trådløst netværk", men det er da rigtigt, at en Pismo skal have et
tredje-parts kort. Det havde jeg ikke lige tænkt over. For mig er
trådløst netværk = Airport, men sådan behøver det naturligvis ikke at
være. Vi har da også noget Linksys udstyr herhjemme, så det er ikke rent
Airport.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Peter Kiil

Dato : 10-05-03 14:27

in article 1fur04l.1psvuyub2o8l0N%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at
henrik@muenster.dk wrote on 5/10/03 3:12 PM:

> [...]
> trådløst netværk = Airport, men sådan behøver det naturligvis ikke at
> være. Vi har da også noget Linksys udstyr herhjemme, så det er ikke rent

For lige at fluekneppe så er en Pismo faktisk den eneste ikke-G4 PowerBook
der kan bruge et airport kort

--
/peter

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-05-03 19:57

Peter Kiil <spam@kiil.net> wrote:

> in article 1fur04l.1psvuyub2o8l0N%henrik@muenster.dk, Henrik Münster at

> For lige at fluekneppe så er en Pismo faktisk den eneste ikke-G4 PowerBook
> der kan bruge et airport kort

Netop - og det er derfor jeg leder efter et.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-03 21:11

> Netop - og det er derfor jeg leder efter et.

Men lige nu har du et tredjeparts-kort? Ellers er der vel ikke meget ved
scanner-software.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-05-03 21:40

On Sat, 10 May 2003 22:11:26 +0200, Henrik Münster wrote:

> Men lige nu har du et tredjeparts-kort? Ellers er der vel ikke meget ved
> scanner-software.

Der er nogen der mener de kan opfange radiosignaler, som fortæller at man
skal gøre visse ting, helt uden Airport-kort.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-03 22:21

> Der er nogen der mener de kan opfange radiosignaler, som fortæller at man
> skal gøre visse ting, helt uden Airport-kort.

Nu kender jeg jo ikke Jesper personligt, så jeg kan jo kun gisne. Jeg
kunne derfor ikke lide at sige noget, men du ved måske mere?
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-05-03 23:22

On Sat, 10 May 2003 23:21:19 +0200, Henrik Münster wrote:

> Nu kender jeg jo ikke Jesper personligt, så jeg kan jo kun gisne. Jeg
> kunne derfor ikke lide at sige noget, men du ved måske mere?

Jeg har ikke modtaget nogen signaler om netop det, så jeg gætter bare.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 10-05-03 22:00

> Men lige nu har du et tredjeparts-kort? Ellers er der vel ikke meget ved
> scanner-software.

Jeg har et Avaya gold card - lækkert og virker særdeles godt.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Münster

Dato : 10-05-03 22:21

> Jeg har et Avaya gold card - lækkert og virker særdeles godt.

Hvorfor vil du så have et Airport-kort? Dit nuværende kort må vel bruge
en indbygget antenne, og hvis den der god, så er det jo lækkert. Et
Airport-kort må vel bruge en antenne, der er indbygget i Pismo'en. Det
er jo ikke sikkert, den er lige så god. Min kones IBM Thinkpad med et
Linksys-kort er faktisk bedre til at modtage signalet end min PowerBook
G4. Men jeg ved godt, at PowerBook'en ikke er verdens bedste på det
punkt, da den er i titanium. Men det er selvfølgelig en ulempe, at
antennen på et tredjeparts-kort ofte stikker en del ud.
--
Henrik Münster
Esbjerg

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 11-05-03 07:03

> [...]
> punkt, da den er i titanium. Men det er selvfølgelig en ulempe, at
> antennen på et tredjeparts-kort ofte stikker en del ud.

Fordi jeg er en nørd. Mit nuværende Avaya kort er kanon godt. Kan både
køre 64 og 128 bit kryptering, elegant design, fanger uden problemer et
access point i nabo ejendommen og så videre..................... men ,

Pismo'en kan jo bruge et Airport kort, så det skal prøves.

Det er kun derfor.

Det er lidt ligesom vores LaserWriter 360 Select, som fungerer glimrende
på vores netværk med Asanté AppleTalk gizmo, men da jeg ved at
LaserWriteren kan bruge et originalt netkort, så er jeg på jagt efter
sådan et. Jeg har også købt et access point med indbygget print server,
men det kan jeg ikke få til at virke, selvom access pointet udemærket
kan se printeren via et parallel kabel.

Man bliver kun klogere/dygtigere, hvis man prøver nye udfordringer hver
dag.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Martin Edlich

Dato : 10-05-03 16:13

On Sat, 10 May 2003 15:12:12 +0200, Henrik Münster wrote:

> men det er da rigtigt, at en Pismo skal have et
> tredje-parts kort.

Nej, det er forkert. Den *kan* have et tredje-parts kort, men den kan også
have et ægte Airport-kort.
--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : Martin Edlich

Dato : 08-05-03 22:18

On Thu, 08 May 2003 23:01:27 +0200, [2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> Jeg har fundet følgende, men det virker ikke på min Pismo.

Overså du fgl?: MacStumbler only works with airport wireless cards, it
does not (yet) work with any PCMCIA or USB wireless devices.

--
MVH
Martin Edlich

Far til fem.

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 23:22

> Overså du fgl?: MacStumbler only works with airport wireless cards, it
> does not (yet) work with any PCMCIA or USB wireless devices.

Så jeg først bagefter.

KisMAC virker.

--
Med venlig hilsen Jesper