Hvordan gemmer man denne QT fil ?
Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 17:08

http://www.naturalvoices.att.com/demos/index.html

Det er simpelthen for genialt.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 08-05-03 17:37

> http://www.naturalvoices.att.com/demos/index.html
>
> Det er simpelthen for genialt.

Det har jeg s´gu´ fortalt - hvordan er det med huskeren, Jesper -

I dit bibliotek......users>Jesper>library>sounds.......

Det skal være AIFF

Og så laver du rules i Mail.......der henter de lydfiler, der så
afspilles, når der kommer post.

Lav en lyd, der siger - med Victorias skingre stemme - MORTEN IS
BOTHERING YOU AGAIN!

Så siger du til Mail, at når afsenderen er mortenlind@mac.com, skal den
afspille lyd1.aiff

Så virker det og ja, det er sjovt))))))
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 18:10

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Det har jeg s´gu´ fortalt - hvordan er det med huskeren, Jesper -
>
> I dit bibliotek......users>Jesper>library>sounds.......

Ja, men hvordan får du den fra QT ned i dit library ? Min QT kan dælme
ikke gemme filen.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 08-05-03 18:39

> Ja, men hvordan får du den fra QT ned i dit library ? Min QT kan dælme
> ikke gemme filen.

Jamen Jesper....
Du har lavet lyden, ikke sandt - trykker "go" og kan så høre et eksempel
på næste side, ikke sandt?

Er det godt nok, skal du da bare ctrl+klik på QT-dimsen, og så siger du
"save page as".....

Så får du downloadet lydfilen til dit skrivebord, eller direkte i
sound-mappen......ligesom når man stjæler billeder fra hjemmesider)))

M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 19:51

> [...]

> Så får du downloadet lydfilen til dit skrivebord, eller direkte i
> sound-mappen......ligesom når man stjæler billeder fra hjemmesider)))

Nu har jeg prøvet den i Safari og Camino og ingen af stederne får jeg
mulighed for at downloade filen - blot høre den.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Ulrich Oswald

Dato : 08-05-03 23:11

Jesper Haaber Gylling wrote:

> Nu har jeg prøvet den i Safari og Camino og ingen af stederne får jeg
> mulighed for at downloade filen - blot høre den.

Det går nok - men Apple vil også have sin del af kagen: du skal købe en
"pro-version" af QuickTime - 30 USD at betale ved kasse 1 - når du har gjort
det er "save" ikke længere "greyed".

/Ulrich

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 08-05-03 23:20

Ulrich Oswald <Ulrich@telia.com> wrote:

> Det går nok - men Apple vil også have sin del af kagen: du skal købe en
> "pro-version" af QuickTime - 30 USD at betale ved kasse 1 - når du har gjort
> det er "save" ikke længere "greyed".

Tænkte nok at det var noget i den stil.

Først købte vi 4'eren til fuld pris - fair nok. (første gangs køb)

Så kom 5'eren - den blev også købt til fuld pris, da der ikke eksisterer
en upgrade funktion (amatører)

og nu 6'eren - de kan rende mig et vis sted.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Henrik Lindskou

Dato : 08-05-03 23:25

[2900] Jesper Haaber Gylling wrote:

> [...]
>en upgrade funktion (amatører)
>
>og nu 6'eren - de kan rende mig et vis sted.

Hent "Audio Hijack" den optager lyd fra alle programmer, også realplayer.

--

Mvh.

Henrik Lindskou

Fra : Morten Lind

Dato : 09-05-03 08:26

Henrik Lindskou <sydjyderfjern@worldonline.dk> wrote:

> Hent "Audio Hijack" den optager lyd fra alle programmer, også realplayer.

Helt ærligt.....nu må I holde op - det har INTET med QTPro at gøre - det
har intet med QT at gøre overhovedet.

Hvis du ikke kan ctrl+klik=save page as..........

så trykker du bare på den yderste trekant til højre på lydsporsbilledet
- altså din demo - så falder der en dropdown-menu ned, hvor du trykker
Save as source.......så kan du både navngive den og gemme den direkte i
sounds i library i Home i users i maskinen.

Kan vi snart koge mere suppe på det hér? Undskyld, hvis jeg lyder
hidsig, men jeg synes altså, der er mere forvirring end godt er

Har du aldrig prøvet at "snuppe" et billede fra en webside, Jesper -
eller en artikel fra MediaMac? Eller andet i den dur?

Det er nøjagtig det samme

Hej fra
Morten, der har trukket vejret nu og hentet en ny kop
kaffe))(Undskyld).

--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Tom Dissing

Dato : 09-05-03 09:59

Der er tit en detalje, der handler om at hvis du lukker det "vindue" hvor
audioen ligger I - og feks. Er en mp3 - så skal du lige konvertere den
"save as" fil, du får ned på disk til et andet format, før den IKKE bliver
væk, næste gang du leder..
Ex.. Går på en side.. Henter mp3 save as.. Åbne andet pgm konverter til ex
aiff og så kan du lukke vinduet ( og evt. Rekomprimere til mp3..)
Tom

On 09/05/03 9:26, in article 1fuopf0.8q9y3opazh8gN%mortenlind@mac.com,

Fra : [2900] Jesper Haaber~

Dato : 09-05-03 12:41

Morten Lind <mortenlind@mac.com> wrote:

> Helt ærligt.....nu må I holde op - det har INTET med QTPro at gøre - det
> har intet med QT at gøre overhovedet.

Jo det har.

> [...]
> Save as source.......så kan du både navngive den og gemme den direkte i
> sounds i library i Home i users i maskinen.

Det er jo netop det jeg ikke kan.

> Kan vi snart koge mere suppe på det hér? Undskyld, hvis jeg lyder
> hidsig, men jeg synes altså, der er mere forvirring end godt er

Rolig nu, Morten. 8-D

> Har du aldrig prøvet at "snuppe" et billede fra en webside, Jesper -
> eller en artikel fra MediaMac? Eller andet i den dur?

Jo selvfølgelig.

> Det er nøjagtig det samme

Nej, men jeg har fundet en løsning. I Safari kan jeg vælge save ad fra
menuen øverst og dér kan ddet godt lade sig gøre.

--
Med venlig hilsen Jesper

http://www.gylling.net/

Fra : Morten Lind

Dato : 09-05-03 13:41

> [...]
>
> Nej, men jeg har fundet en løsning. I Safari kan jeg vælge save ad fra
> menuen øverst og dér kan ddet godt lade sig gøre.

Nå, det var godt smile-smile
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Bitbucket

Dato : 09-05-03 15:24

> http://www.naturalvoices.att.com/demos/index.html
>
> Det er simpelthen for genialt.

1. Vælg stemme og tekst der sksl udtales og klik "go"

2. kopier adressefeltet i din browser til skuffen (Ævle + C)
3. åbn terminalen og skriv:

curl -O[mellemrum][indsæt adresse](RETUR]
4. Du kan nu hente lydfilen i din hjemmemappe.
global village idiots. - Paul Ginsparg.