Nedlægge mailbokse ?
Fra : Solkongen

Dato : 09-05-03 19:22

Hej
Hvad kan man gøre når man ikke får lov til at nedlægge sin mailboks. Det er
helt uacceptbelt at folk der mailer til mig, tror at jeg får posten fordi
den modtages i den mailboks som jeg i sin tid oprettede. Jeg vil have den
nedlagt således at mailen returneres, f.eks "Mail delivery failed:
returning message to sender" som man får hvis man sender til en adresse der
ikke findes.

Jeg har en ide med at jeg kan fylde mailboksen med lort eller sætte et
program til at bombe boksen eller serveren indtil skidtet går ned ?

Hvad er mon formålet med at de fleste udbydere ikke vil nedlægge ens
mailboks ?
Har det noget med spionage at gøre eller har de interesse at stjæle folks
mail ?

Solkongen

Fra : Rudi Stegen

Dato : 09-05-03 23:53

Hej Solkongen, du skrev i dk.edb.internet.software.mail+news:

> Hvad er mon formålet med at de fleste udbydere ikke vil nedlægge ens
> mailboks?

En kombination af terrorlovene og papiradministratorernes mangel på
viden om teknisk it.
Man skal kunne se, hvem der har haft en vilkårligt mailadresse på et
vilkårligt tidspunkt. Systemadministatorerne (og andre teknisk ansatte)
kan så fortælle slipsefolket nok så mange gange, at det lige så sikkert
kan detekteres via logfilerne, uden det overbeviser tilnærmelsesvis
alle papiradministratorer.

--
Hygge fra Århus - Rudi

Fra : Kirsten Bjorneboe

Dato : 10-05-03 05:51

On Sat, 10 May 2003 00:52:58 +0200, Rudi Stegen
<rudis_spamfilter.001@stegen.dk> wrote:

> [...]
>kan så fortælle slipsefolket nok så mange gange, at det lige så sikkert
>kan detekteres via logfilerne, uden det overbeviser tilnærmelsesvis

Lidt tåbeligt, må man sige. På den måde er vi nogle stykker, der har
en del mailbokse rundt omkring, som vi ikke længere checker, som
fyldes med spam og dermed fylder gevaldigt op på udbyderens server.

Hej Rudi )))))
(... så er jeg flyttet, men beholdt image free - ved dog ikke, hvordan
man kommer på jeres newsgrupper)

Venlig hilsen
Kirsten
--

Kirsten Bjørneboe
http://www.varpelev.dk

Fra : Rudi Stegen

Dato : 10-05-03 14:10

Hej Kirsten Bjorneboe, du skrev i
dk.edb.internet.software.mail+news:

> Lidt tåbeligt, må man sige.

Ja! Og jeg er helt sikker på, at BOFH'ere, udviklere o.l. irriteres
endnu mere end brugerne.
Hvad angår Tiscali (der som bekendt hører til dem, hvor man siden
NytSystem i foråret 2002 ikke har kunne nedlægge postkasser) har de dog
overbevist ikke blot den lokale ledelse men også Italien om
tåbeligheden. Der _er_ (forlængst) givet grønt lys for, at nedlæggelse
igen bliver muligt, og det er tilmed til gentaget/verificeret senere.
Men... de skal altså liiiiige vente på en dato...

(Alt skal jo helst være mest muligt harmoniseret i samtlige
Tiscalilande. Mit private gæt er, at det i eller andet land volder
problemer, hvorfor de [Italien] vil forsøge at omgå disse, inden de
tager det vilde skridt og laver én ordning for ét land og en anden for
alle andre. Og set med deres [de _store_ papiradministratorer i
Cagliari] øjne er det formentlig en petitesse, der ikke haster.)

> Hej Rudi )))))

Hej Kirsten

> (... så er jeg flyttet

Tillykke! Det er lækkert, ikke?

> men beholdt image free - ved dog ikke, hvordan man kommer på jeres
> newsgrupper)

Du skal jo koble op med den konto og så ellers hente newsserveren
dknews.tiscali.dk (og i en satans fart få markeret de ønskede grupper -
i.e. tiscali.dk.* - hente alle indlæg og få lukket igen, inden det
tikker for længe).

Jeg ved ikke, om du nåede at tjekke dem, inden worldonline.dk.*
forsvandt (dvs. omdannet til read only) og tiscali.dk.* blev oprettet?
Se evt./fx <http://stegen.dk/grupper.htm>

--
Hygge fra Århus - Rudi