Outlook stjæler e-mail associationen
Fra : Jesper Kolding

Dato : 06-05-03 20:40

Ohøj i gruppen,

Jeg har følgende problemstilling:

Jeg benytter Outlook til kalender og intet andet, men hver gang jeg
starter Outlook ændrer den e-mail associationen til Outlook. Hver eneste
gang må jeg trofast ind og ændre associationen i Internetindstillinger i
IE.

Jeg har ingen e-mail konti tastet ind i Outlook og jeg har specifikt
valgt ikke at installere e-mail under installationen af Outlook. Jeg har
konstateret problemet både i Outlook 2000 og Outlook XP begge maskiner
kører IE6.

Jeg er bekendt med at der er en opstarts streng til Outlook der får den
til automatisk at tage e-mail associationen (det gør den jo allerede per
default ?), men jeg har desværre ikke fundet en streng der gør det
modsatte.

Jeg har efterhånden søgt google tyndt men jeg er ikke stødt på andre
referencer til dette problem. Det er mildt sagt meget belastende at man
skal ændre associationen hver eneste gang jeg åbner Outlook så jeg håber
der er nogen der har en ide til en løsning.

Ps jeg var i tvivl om posten hørte hjemme her eller i
dk.edb.programpakker.ms-office, men da problemet vedrører mailden af
Outlook postede jeg det her.

-Jesper

Fra : Lars Funck

Dato : 07-05-03 10:02

"Jesper Kolding" <daylight@*nada-spam*mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> til automatisk at tage e-mail associationen (det gør den jo allerede per
> default ?), men jeg har desværre ikke fundet en streng der gør det

Under Funktioner/indstillinger på fanebladet andet er der et tjekfelt der
hedder "Gør Outlook til standardprogram til e-mail, kontaktpersoner og
kalender."

Hvis der er kryds i det felt vil jeg tro du har fundet dit problem.

MVH

Lars

Fra : Jesper Kolding

Dato : 07-05-03 15:40

"Lars Funck" <Funck@deleteNetworldmedia.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> kalender."
>
> Hvis der er kryds i det felt vil jeg tro du har fundet dit problem.

Tak, men desværre hjælper det ikke.

Jeg har prøvet både med og uden kryds, men Outlook hapser stadig
associationen når det bliver startet

-Jesper