Skærme
Fijala 3554
SKOD. Defekt. AL732 fra SHG
Fra : Flare

Dato : 13-05-03 14:55

Forventningerne var store da jeg skulle hente min nye ACER skærm fra
posthuset.

Men allerede der går det galt. Kassen ser meget brugt ud. Da jeg pakker den
op er skærmen ikke pakket ind i noget. Hmmm. Men ok. Jeg finder ud af der
ikke er nogen kabler med andet end 3 strømkabler?!? Ok...Jeg finder ud af at
der er små ridser på selve skærmen pga. manuelen der er presset ned foran
den. OK. Jeg finder ud af at der er en 4X4 cm stor afskrabning bag på
soklen. Kører ud til SHG og han tester den. Der er flere pixelfejl. Jeg får
pengene retur og handler ikke i SHG igen.

Dårlig smag i munden + 14 dage spildt vente tid.

Så nu er jeg på jagt igen.

Mvh
Anders

Fra : JRS

Dato : 13-05-03 16:32

"Flare" <anders@pings.dk> skrev i en meddelelse
> Dårlig smag i munden + 14 dage spildt vente tid.
>
> Så nu er jeg på jagt igen.

Mærkelig ting at du får tilsendt den slags brugt skrammel, men alle
forretninger laver jo fejl en gang imellem og du fik jo dine penge igen .
Det var jo helt sikkert en fejl, og ikke noget de har gjort med vilje ..
Så det var nu umiddelbart ikke en historie der ville holde mig fra at handle
hos shg.dk ..

MVH
JRS

Fra : Flare

Dato : 13-05-03 16:38

> Det var jo helt sikkert en fejl, og ikke noget de har gjort med vilje ..
> Så det var nu umiddelbart ikke en historie der ville holde mig fra at
handle
> hos shg.dk ..

Jeg FATTER bare ikke hvordan de kan tage fejl af en ny kasse og en kasse der
ligner noget nogen har hoppet på. Men ok. Jeg har før haft gode erfaringer
med SHG og har faktisk bestilt skærmen hos dem igen, med en mail om
forløbet.

Anders

Fra : Lars Krag

Dato : 13-05-03 16:54

"Flare" skrev i en meddelelse ...

> [...]
> ligner noget nogen har hoppet på. Men ok. Jeg har før haft gode erfaringer
> med SHG og har faktisk bestilt skærmen hos dem igen, med en mail om

Jeg tør simpelthen ikke købe noget der nemt kan blive ridset/ødelagt hos
SHG. Jeg handler der ellers en del, men begge mine TFT skærme er købt
andetsteds (hhv. ITbutikken og Xdata), som pakker deres ting væsentligt
bedre ind....

Held og lykke med projektet anden gang

/Lars

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-05-03 18:43

"Lars Krag" <larskrag@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> SHG. Jeg handler der ellers en del, men begge mine TFT skærme er købt
> andetsteds (hhv. ITbutikken og Xdata), som pakker deres ting væsentligt

Hmm pakker de stadig ikke tingene bedre ind??

Da jeg købte en stor del af min pc for 3 år siden hos SHG... Var der sparet
godt på indpakningen.... CPU´en var sat i bundkortet, lydkort og nogle andre
ting, oven på bundkort kassen.. i bulk pakning, og så lige noget tape rundt
om.. og afsted.

Fra : Lars Krag

Dato : 13-05-03 19:25

"Bjarke Hansen skrev i en meddelelse ...

> Hmm pakker de stadig ikke tingene bedre ind??

Nej, desværre ikke. Jeg har adskillige totalt smadrede retailæsker liggende.
Jeg ville aldrig drømme om at sende noget på den måde, bare med tape om
en stak kasser af vidt forskellig størrelse. Utroligt nok er det kun ganske få af
tingene, der har været defekte ved ankomsten

> [...]
> ting, oven på bundkort kassen.. i bulk pakning, og så lige noget tape rundt

Lyder yderst bekendt, desværre. Som f.eks. en cpu (med blottet kerne, dog
i bobbleplast) under en harddisk (revnet ved ankomsten), en oem WinXP
cd under en bulk harddisk (cd'en bukket og ulæselig ved ankomsten).

/Lars

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 13-05-03 17:39

Flare wrote:

> Dårlig smag i munden + 14 dage spildt vente tid.
>
> Så nu er jeg på jagt igen.

Jeg var ellers godt misundelig på dig i starten, men nu er jeg lidt mere
rolig og stadig meget glad for min Philips

Men seriøst.. jeg føler med dig. Der er intet værre end at glæde sig til
sådan noget, og så bliver det hele bare spoleret. Øv øv.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-05-03 17:40

Flare (anders@pings.dk) skrev følgende:
> [...]
> en 4X4 cm stor afskrabning bag på soklen. Kører ud til SHG og han
> tester den. Der er flere pixelfejl. Jeg får pengene retur og handler

Jeg kan så bidrage lidt til historien om den skærm.

Jeg modtog den for 1½-2 uger siden. I kassen lå der en RMA-rapport og en
kvittering fra en anden gut, der havde returneret den. Første gang han
sendte den retur (pga. pixelfejl), fik han den tilbage med ridser i
foden, uden signalkabler og en melding om at den ikke fejlede noget. Han
sender den så ind, og får åbenbart sin vilje og en ny skærm. SHG vælger
så åbenbart at sende skærmen til mig, uden at tjekke og rette de fejl
han havde skrevet om. Jeg ringede straks til dem, og fik en masse
undskyldninger om at sådant ikke burde kunne lade sig gøre, og at det så
sandelig var en fejl. Fint tænker jeg og har herefter returneret den.
Jeg venter stadig på en ny.

Men jeg er rystet over at den er sendt videre til dig, stadig uden
kabler og med ridser og det hele.

Det skal lige siges at jeg havde ventet en måned da jeg fik den.

Lå der to RMA-rapporter og to kvitteringer fra 2 forskellige mennesker i
kassen da du fik den?

--
Martin Petersen

Fra : JRS

Dato : 13-05-03 18:04

"Martin Petersen" <knopfisk@[FJERN]vvs.dk> skrev i en meddelelse

> Lå der to RMA-rapporter og to kvitteringer fra 2 forskellige mennesker i
> kassen da du fik den?

Ehmm .. Så er det jeg begynder at spekulere på om det er samme skærm der har
været ved mig .. Afleverede også en al732 tilbage til dem pga pixelfejl ..
John sørensen, står der på RMA'en ..

MVH
JRS

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-05-03 18:20

JRS (jrs@kvalme.dk) skrev følgende:
> [...]
> der har været ved mig .. Afleverede også en al732 tilbage til dem pga
> pixelfejl .. John sørensen, står der på RMA'en ..

Jeg mener han hed Jacob, ham der havde den før mig.

Men han havde fået den tilbage igen med ridser og uden kabler. Var du
også ude for det?

--
Martin Petersen

Fra : Flare

Dato : 13-05-03 19:57

> Men han havde fået den tilbage igen med ridser og uden kabler. Var du
> også ude for det?

Alt det her lyder MEGET MEGET foruroligende.

De ridser i snakker om var de bag på foden? Vil mere kalde det en
afskrabning for at prcæisere.

Og så vidt jeg husker kunne jeg se på en gammel postDK seddel at en der hed
Jacob havde haft skærmen før mig.

Mvh
Anders

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-05-03 20:15

"Flare" <anders@pings.dk> wrote in message

> Alt det her lyder MEGET MEGET foruroligende.

> Og så vidt jeg husker kunne jeg se på en gammel postDK seddel at en der
hed
> Jacob havde haft skærmen før mig.

Ja, det må i nok sige er lidt foruroliende.... Har i tænkt på en politi
anmeldelse?

Fra : Flare

Dato : 13-05-03 20:22

> Ja, det må i nok sige er lidt foruroliende.... Har i tænkt på en politi
> anmeldelse?

Tjaaa... Nu er jeg lidt spændt på hvor ridserne sad på Martins og JRS skærm

Anders

Fra : JRS

Dato : 14-05-03 20:04

> Tjaaa... Nu er jeg lidt spændt på hvor ridserne sad på Martins og JRS
skærm

Min havde ingen ridser .. Kun pixelfejl ..
Men den må jo ha fået ridserne et sted ..
MEN, nok ikke den skærm der var forbi mig..

MVH
JRS

Fra : Esben

Dato : 13-05-03 20:38

"Bjarke Hansen" <bjarke_hansen@*REMOVE.*spamfilter.dk> skrev i en
meddelelse news:3ec14442$0$48902$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk...
> "Flare" <anders@pings.dk> wrote in message

> hed
>
> Ja, det må i nok sige er lidt foruroliende.... Har i tænkt på en
politi
> anmeldelse?

For at sælge skærme med pixelfejl?

--
Esben

Fra : Flare

Dato : 13-05-03 20:39

> For at sælge skærme med pixelfejl?

Nej prøv at læse alle indlægende. Bla. fordi jeg modtager en RIDSET skærm
uden nogen som helst kabler. + Skærmen _måske_ allerede har være omkring 3
personer.

Anders

Fra : Martin Petersen

Dato : 13-05-03 20:48

> Alt det her lyder MEGET MEGET foruroligende.
>
> De ridser i snakker om var de bag på foden? Vil mere kalde det en
> afskrabning for at prcæisere.

Det er 100% den samme skærm. Ridserne ligner noget der ville komme hvis
man lagde den på et bord og skrabede den henover det (et rustent
værkstedsbord el. lign.).

> Og så vidt jeg husker kunne jeg se på en gammel postDK seddel at en
> der hed Jacob havde haft skærmen før mig.

Det er den! Rystende.....

Men de havde i det mindste taget vores RMA-rapporter og kvitteringer ud?

> Mvh
> Anders

Det skal lige siges at det er mine forældre der havde købt den, så det
var ikke mit navn der stod på vores rapport.

Jeg håber sandelig ikke den kommer tilbage til os, nu hvor du har
returneret den. Så kan det godt være jeg ikke nøjes med at løfte
røret.....

--
Martin Petersen