Skærme
Fijala 3554
Billig fladskærm søges
Fra : Torben Jensen

Dato : 07-05-03 16:26

Hej gruppe
Jeg står og skal bruge en rimelig god skærm til ca. 2000-3000 kr.
Har i nogle idéer, og hvad skal jeg kikke efter,må hellere lige tilføje at
jeg ikke har en brik forstand på skærme,jeg bruger dem bare.
På forhånd tak.
--
Mvh Torben

Fra : Erik W.

Dato : 07-05-03 18:53

"Torben Jensen" skrev...
> Jeg står og skal bruge en rimelig god skærm til ca. 2000-3000 kr.

Lad mig lige starte med at sige at det prisniveau du har fastsat ligger en
anelse for lavt efter min mening. For mellem 2 og 3000 kan du få en rimeligt
god 15" tommers fladskærm, men som jeg ser det så får man absolut mest TFT
skærm for pengene hvis man køber en 17".
Du bør forresten lige fortælle hvad du skal bruge skærmen til....
Tekstbehandling og internetsurfing eller videokiggeri og 3D-shooter gaming?
Det er nemlig ikke helt lige meget.

> Har i nogle idéer, og hvad skal jeg kikke efter,må hellere lige tilføje at
> jeg ikke har en brik forstand på skærme, jeg bruger dem bare.

Hvis du kun bruger maskinen til tekst og internet synes jeg at du skal gå
efter at få så stor skærm som muligt og finde et design som passer dig. Hvis
du også gamer og ser video er det vigtigt at du får en skærm som ikke er for
langsom dvs at responstiden ikke må være over 25ms.
De specs som du skal kigge efter er :
Responstid -skal være omkring eller under 25ms
Kontrast - skal være omkring eller over 400:1
DVI og D-sub indgange det er godt at have begge dele, om ikke andet så for
at have to computere sat til skærmen.

De specs som er lige meget:
Opdateringsfrekvens f.eks 75mhz betyder intet og burde ikke opgives i
forbindelse med TFT
Betragtningsvinkler betyder ikke noget særligt i praksis.

Hvis det var mig som skulle have TFT skærm i den prisklasse ville jeg kigge
på følgende...

17" Acer AL712 til omkring 3500 kr.
15" Acer AL532 3000 kr.
15" Samsung 3000 kr. har ikke DVI men den er lækkert
designet.

Alternativet er at finde en noname skærm på tilbud et eller andet sted, men
der kan man både være heldig og uheldig.

Håber det hjælper lidt...

Mvh Erik

Fra : Torben Jensen

Dato : 07-05-03 19:47

"Erik W." <erik.w@mail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
men
> der kan man både være heldig og uheldig.

Hej Erik
Tak for svar
Skærmen er til min datter som bruger den til at skrive med vennerne,
skoleopgaver,og et enkelt spil i ny og næ
--
Mvh Torben

Fra : Erik W.

Dato : 07-05-03 21:24

"Torben Jensen" skrev ...
> Skærmen er til min datter som bruger den til at skrive med vennerne,
> skoleopgaver,og et enkelt spil i ny og næ

Okay.. der burde de fleste skærme række. Jeg kunne forestille mig at
designet betyder mere for hende end rå ydelse.
Prøv at søge efter skærme på
http://www.edbpriser.dk/hardware/skaerme-show.asp
her er dem jeg synes er mest spændende:

http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1515067907
http://www.edbpriser.dk/hardware/produktbedom.asp?ID=1514617899
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514617900
http://www.edbpriser.dk/hardware/hardware-top10.asp?ID=1514797990

Det er bare et hurtigt skud fra hoften, efter et hurtigt overblik over hvad
der er derude til 2500-3000

Mvh Erik

PS. Når du svarer på et indlæg skal du klippe den del af det gamle indlæg
væk, som du ikke bruger. Det er en gammel tradition på Usenet.

Fra : Torben Jensen

Dato : 08-05-03 06:37

--
Mvh Torben