Skærme
Fijala 3554
Vurdering af Acer AL732 vs. BenQ FP767 (fo~
Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-04-03 11:01

Hejsa

Jeg havde egentlig besluttet mig for en Acer AL732, men den er ikke til at
opdrive i hele landet det næste stykke tid ser det ud til..

Jeg har så kigget lidt på BenQ's version.. hvordan er den sammenlignet med
Acer? Den er nemlig en smule billigere og til omgående levering.

Jeg ved Dr. Ralph konkluderede at AL732 var _skærmen_ men hvordan er BenQ?
Eneste forskel jeg umiddelbart kan falde over er, at den mangler DVI.

--
Martin L. Johansen
Gør en god handel på http://shop.tux3do.com/

Fra : Erik W.

Dato : 28-04-03 13:36

"Martin L. Johansen" skrev i...

http://asp.hardware-rating.dk/produkter.asp?Indeks=Skærme

> Eneste forskel jeg umiddelbart kan falde over er, at den mangler DVI.
´
Jeg ville aldrig købe en TFT uden DVI. af to grunde:
1. Jeg har to computere sat til samme skærm.
2. Jeg kan se tydelig kvalitets forskel imellem DVI og VGA signal.

Jeg synes at du skal overveje at købe en Hitachi i stedet for:
http://www.oneshop.dk/prodSearch.asp?IT=99923&urlAction=details

Venlig hilsen Erik W

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-04-03 15:41

Erik W. wrote:

> http://asp.hardware-rating.dk/produkter.asp?Indeks=Skærme

Ja, så bliver det altså en Acer AL732, så må jeg vente den uges tid det
tager før Midtdata mener de har den hjemme.

> Jeg synes at du skal overveje at købe en Hitachi i stedet for:
> http://www.oneshop.dk/prodSearch.asp?IT=99923&urlAction=details

Kiggede lige på den, men jeg "tøs" ikke om designet - kald mig bare feminin.
Men derimod Acer's trækker tænder ud - ser _så_ stilfuld ud.

Jeg venter, der er ikke andet for. Damn en uge er lang tid at vente når man
står her og NU og gerne vil have nyt "legetøj"

Fra : Erik W.

Dato : 28-04-03 18:44

"Martin L. Johansen" <...

> Ja, så bliver det altså en Acer AL732, så må jeg vente den uges tid det
> tager før Midtdata mener de har den hjemme.

Jeg købte også en AL732 og har ikke fortrudt et sekund. Jeg købte den
iøvrigt i første omgang hos MidtData, men de sendte mig en død skærm. Mange
steder er det normalt at man bare bytter eller får pengene tilbage, når man
får et dead on arrival produkt. Ikke hos MIdtData selvom jeg tilbød at køre
op hos dem samme dag så jeg kunne få pengene tilbage eller bytte, så ville
der være minst en uges ventetid. De havde dog ikke flere skærme, så jeg var
nødt til enten at få pengene tilbage eller vente ubestemt tid på at få en ny
skærm, og på dig kan jeg forstå at det ville have været mere end en måned.
Selvom Midt-Data anerkendte med det samme at skærmen var død ved ankomsten
har jeg stadig ikke fået mine penge tilbage.
Jeg returnerede skærmen den 3 april og da jeg den 24 april jeg sendte en
venlig forespørgsel fik jeg følgende mail fra dem.
Hej Erik
Da der er tale om en defekt vare der skal krediteres og ikke ombyttes,
bliver skærmen krediteret så snart den er ombyttet ved vores leverandør.
Den typiske krediteringstid for en defekt vare der skal krediteres er 5-15
arbejdsdage.
Med venlig hilsen Troels S. Ohlsen
Jeg har nu ventet en måned og haft 4.500 kroner liggende hos dem, jeg har en
kassekredit og en etableret økonomi så det er ikke et problem for mig, - men
for folk som studerer ville det være en katastrofe at få rykket næsten fem
tusind kroner ud af budgettet uden at få noget tilgengæld.
Jeg har i mellemtiden købt en perfekt AL732 hos www.SHG.dk, denm har jeg
aldrig haft bøvl med, - men Midt-Data jeg venter stadig!
Jeg syntes bare jeg ville advare - Jeg er normalt ikke den som brokker mig
over forhandlere offentligt.

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-04-03 20:37

Erik W. wrote:

> Jeg syntes bare jeg ville advare - Jeg er normalt ikke den som brokker mig
> over forhandlere offentligt.

Jamen jeg har selv en "sag" kørende.. jeg vil ikke gå i detaljer for hvis de
makker ret i morgen, så er alt ok herfra, men hvis det ikke gør, så skal
jeg gerne gå i detaljer om _hvorfor_ MD ikke er der jeg handler for
fremtiden.

Historie følger, såfremt udfaldet bliver negativt.

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-04-03 15:39

> Jeg havde egentlig besluttet mig for en Acer AL732, men den er ikke til at
> opdrive i hele landet det næste stykke tid ser det ud til..

Prøv i www.itbutikken.dk

De skulle have Acer 732 klar til levering pr. 13/5. til 4.500 kr

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-04-03 16:42

Dr.Ralph wrote:

> De skulle have Acer 732 klar til levering pr. 13/5. til 4.500 kr

Jeg har lige bestilt den hos Midtdata til 44-etellerandet. De mener de kan
levere den mandag i næste uge, så det er jeg lidt spændt på.

Fra : JRS

Dato : 28-04-03 16:16

"Martin L. Johansen" <ares@c.dk> skrev i en meddelelse
> Hejsa
>
> Jeg havde egentlig besluttet mig for en Acer AL732, men den er ikke til at
> opdrive i hele landet det næste stykke tid ser det ud til..

Den var lige i en af reklamerne der droppede ind i lørdags ...
Tror det var Fona eller TDC men er sku ik helt sikker .. Ihvertfald havde de
den til 4700kr, er på en af de første sider i reklamen til venstre

MVH
JRS
ps. Skærmen er kanon, mit DVI virker bar ik for godt ..

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 28-04-03 16:41

JRS wrote:

> Den var lige i en af reklamerne der droppede ind i lørdags ...
> Tror det var Fona eller TDC men er sku ik helt sikker .. Ihvertfald havde
> de den til 4700kr, er på en af de første sider i reklamen til venstre

Argh!! Har _lige_ bestilt hos Midtdata for 2 min. siden, he he. Men tak, jeg
vil lige kigge :)

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-04-03 22:48

> Argh!! Har _lige_ bestilt hos Midtdata for 2 min. siden, he he. Men tak, jeg
> vil lige kigge :)

Vær glad for at du køber den over nettet, så har du 14 dages fuld returret
- hvis du kkøber i en fysisk butik, og du opdager hjemme, at skærmen har
døde pixels, og du vil bytte den, så kan de i butikken blot sige, at der må
være 8-10 af slagssen før de bytter den - og du står med en lang næse.

Køb derfor ALTID TFT skærme over nettet - brug 1 uge på at kigge den efter
for fejl, er du ikke tilfreds, så returner den - og få penge retur - no
questions asked.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Jens C. Hansen [Oden~

Dato : 29-04-03 00:19

Dr.Ralph wrote:

> Køb derfor ALTID TFT skærme over nettet - brug 1 uge på at kigge den efter
> for fejl, er du ikke tilfreds, så returner den - og få penge retur

....minus porto begge veje.

LiteOn TFT-skærme kan ifølge TomsHardware byttes, blot der er én pixelfejl.

http://www.tomshardware.com/display/

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 29-04-03 17:37

Dr.Ralph wrote:

> [...]
> må være 8-10 af slagssen før de bytter den - og du står med en lang næse.

Jeg er skam også glad nok for den er købt over nettet. Men ellers havde jeg
tænkt mig at få på skrift at den kunne byttes hvis der bare var en eneste
pixelfejl.

> Køb derfor ALTID TFT skærme over nettet - brug 1 uge på at kigge den efter
> for fejl, er du ikke tilfreds, så returner den - og få penge retur - no
> questions asked.

Ang. "min" AL732... hvor stor er risikoen for at der er 1 eller flere døde
pixels?

Fra : JRS

Dato : 29-04-03 21:55

> Ang. "min" AL732... hvor stor er risikoen for at der er 1 eller flere døde
> pixels?

Det kan man jo aldrig vide .. Men jeg fik først en med over 5 fejl som jeg
fik byttet .. Denne har en fejl.. Så fra mine erfaringer er risikoen høj ..

MVH
JRS

Fra : Martin L. Johansen

Dato : 29-04-03 22:22

JRS wrote:

> Det kan man jo aldrig vide .. Men jeg fik først en med over 5 fejl som jeg
> fik byttet .. Denne har en fejl.. Så fra mine erfaringer er risikoen høj

Jeg har ikke fulgt så meget med, men har dog hørt noget i den ene øresnegl..
har det noget med produktion at gøre? Altså om skærmen kommer fra den ene
eller anden produktion?

Jeg håber ikke min har. Godt nok kan den returneres, men jeg HADER spildtid.