Skærme
Fijala 3554
Skal jeg vente med TFT 17" til efter somme~
Fra : Flare

Dato : 27-04-03 21:53

Hejsa. Jeg er som så mange andre blevet hooked på at få en TFT skærm.Og har
som ¨så mange andre set på Acer 732 skærmen.

MEN. Er der nogen der har hørt om nogle skærmer som skulle komme inden for
den nærmeste fremtid med markant bedre specs? De længste udsigter er til
efter sommer.

Max prisen er 4.500.

Jeg vill ike sprøge om Acer 732 er den bedste skærm til pengene for det
fornemmer jeg lidt den er.

Mvh
Anders

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 27-04-03 22:58

Samsung kommer med nye skærme, med bedre responstid. Og bla. en 19" som
kører 1600*1400, men det bliver dyrt at være med i starten...startprisen
bliver sikkert 11k.

Mvh. Brian

Fra : Tony L

Dato : 28-04-03 08:16

"Brian Bilenberg" <news@bilenberg.dk> wrote in message
> Samsung kommer med nye skærme, med bedre responstid. Og bla. en 19" som
> kører 1600*1400, men det bliver dyrt at være med i starten...startprisen
> bliver sikkert 11k.
>
> Mvh. Brian

Har du en kilde?
Jeg går nemlig kun og venter på et udspil fra Samsung inden jeg køber min
17". Vil nemlig
helst have en Samsung, selvom Acer'eren da også¨er fin.

TonyL

Fra : Brian Bilenberg

Dato : 30-04-03 20:17

> Har du en kilde?

Mener det er i seneste AOD der står noget om det under nyheder.

Mvh. Brian

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-04-03 09:25

> Samsung kommer med nye skærme, med bedre responstid. Og bla. en 19" som
> kører 1600*1400, men det bliver dyrt at være med i starten...startprisen
> bliver sikkert 11k.
>
> Mvh. Brian

Svar venligst EFTER/UNDER det du citerer.

Samsung har lovet en serie nye TFT'er med bedre specs - men jeg blev da
skuffet da jeg læste denne pressemeddelelse fra Samsung:

http://makeashorterlink.com/?L24B35C54

192T med kun 1280X1024 og kun "mindre" end 25 ms respons :(

Ikke noget, der virker specielt sensationelt.

Hvis Samsung vil have over 10.000 kr for denne skærm, så kan jeg kun
anbefale evt. intereeserede at kigge på Dell 2000FP 20,1' TFT 1600X1200
eller Viewsonic VX2000 også på 20,1' TFT 1600X1200 - begge med respons tid
på 25 ms - og begge fås til mellem 10.000 og 12.500 kr.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Tony L

Dato : 28-04-03 11:57

> [...]
> eller Viewsonic VX2000 også på 20,1' TFT 1600X1200 - begge med respons tid
> på 25 ms - og begge fås til mellem 10.000 og 12.500 kr.

Ja - det vil jeg da gøre - men hvad siger du til kvaliteten iøvrigt for
disse skærme, holdt op imod
Samsungs ry for gode skærme. Kan de følge trop kvalitetsmæssigt?
Umiddelbart lyder Dell'en jo til at være en god skærm men hvad med
Viewsonic'en... jeg tager nemlig
ikke altid for gode varer, at dyre skærme=gode skærme. Det passer som regel,
men ikke altid.
Samsung tør jeg dog altid give gode penge for. Hvad siger du/din erfaring
med disse mærker.

TonyL

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-04-03 15:31

> Samsung tør jeg dog altid give gode penge for. Hvad siger du/din erfaring
> med disse mærker.
>
> TonyL

Jeg ejer selv Dell'en - og den har vundet en pris på cadonline sammen med
Samsungs monster skærm 240t 24' Wide TFT - og kan kun sige, at denne Dell
har givet mig fryd fra dag 1.

Den står DØD skarpt, kan følge med i spil og er en drøm at bruge til
billedbehandling.

Viewsonics VX2000 er mindst lige så lækker som min egen Dell 2000FP - og en
af mine venner, der er DTP grafiker bruger den - og den er HAMRENDE lækker.

En Samsung 19' TFT i 1280X1024 er mildt sagt inferiør ved siden af en skarp
20,1' TFT i 1600X1200.

Hvis ikke Samsung snart rykker med en 20' TFT i 1600X1200, så kunne denne
Viewsonic meget vel blive min næste investering - jeg vil så bruge min Dell
20' TFT som reserveskærm i et dual monitor setup.

Den 17' Acer 732, jeg lige har købt vil så blive anvendt til min lille
reserve pc, som jeg vil bygge.

Men Samsung laver da utroligt flotte TFT displays - og du vil ikke blive
snydt med dem - men at sammenligne Samsung 191T med Viewsonix VX2000 eller
Dell 2000FP er synd.
1600X1200 på 20 tommer er SÅ meget bedre at arbejde seriøst ved end
1280X1024 på 19 tommer.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 28-04-03 17:53

Hejsa,

Mener du at Viewsonic'en er bedre og er den lille merpris værd?

Mvh,
/Kasper

Fra : Dr.Ralph

Dato : 28-04-03 22:43

> Mener du at Viewsonic'en er bedre og er den lille merpris værd?
> Mvh,
> /Kasper

På papiret har Viewsonic VX2000 en kontrast på 600:1 og min Dell 2000FP kun
350:1 - men jeg har set dem op imod hinanden, og kontrasten på min Dell er
ganske enkelt formiddabel god - men ikke bedre end den er på Viewsonic
VX2000 - vil faktisk sige, at de 2 skærme er så tæt på hinanden, at jeg har
overvejet om ikke de er produceret samme sted - så valget imellem dem er
utroligt svært.

Officielt skulle min Dell være en rebadged BenQ og Viewsonic være
produceret af dem selv, men hvad ved vi om det ?

Har set VX2000 til 12.500 kr på edbpriser.
Dell 2000FP sælger Dell til 10.500 kr

Ville nok selv give de 2.000 kr ekstra og købe Viewsonic'en, da den
understøtter HDTV - men kan fortælle dig, at de er fantastiske skærme begge
to - du vil få en fantastisk 20,1' TFT uanset hvad du køber.

Jeg har hørt fra flere på nettet, der kommer fra en Sony F520 CRT skærm -
den ultimative 21' CRT - og gik over til Dell 2000FP og blev så glade for
deres valg - så Dell 2000FP kan ganske enkelt ikke være andet end en
fantastisk skærm.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 29-04-03 00:24

Tak for dine kommentarer - jeg har længe fuldt dine beskrivelser af
2000FP'en og taget tilløb. Det er desværre ikke en F520 jeg skal pensionere
men en F400 - der nu har fuldt skrivebordet siden.....bumbum tidligt i '99.
Det er sgu stadig en god skærm efter min bedste bedømmelse ift. til andre
jeg oplever.

De er begge nu kommet under niveauet for mindre nyanskaffelser
(straksafskrivning i det lille regnskab) - og så er prisen jo pludselig mere
human.

Jeg har ikke set hverken på specs (i den udstrækning man kan bruge det til
noget) eller det egentlige billede på VP201M(B) i forhold til VX2000. JEg
kan se den er 1600,- dyrere inkl. moms - gad vide om den er endnu bedre?
Kender du noget til det?

Jeg må vist hellere få undersøgt hvad HDTV er, for selvom jeg har stødt på
det før siger det mig ikke rigtigt noget :)

Mvh,
/Kasper

Fra : Dr.Ralph

Dato : 29-04-03 04:01

> [...]
> kan se den er 1600,- dyrere inkl. moms - gad vide om den er endnu bedre?

Viewsonic VP201M er en foældet udgave af VX2000 - og har ringere kontrast
(300:1), ringere betragtningsvinkel og en reposntid på 30 ms (VX2000 har 25
ms) - så undgå endelige denne skærm - eneste grund til den højere pris er
manglende konkurrence på produkterne i denne prisklasse - derfor kan man
opleve helt uhyrlige priser på gammelt hardware der DENGANG var det bedste
og dyreste -. men i dag er ren dinoaur.

VX2000 er bedre på alle punkter end VP201M.
Faktisk har jeg set min Dell 2000FP op imod Viewsonic 201M på en messe - og
min Dell klæder denne gamle Viewsonic fuldstændigt af til sokkeholderne.

> Jeg må vist hellere få undersøgt hvad HDTV er, for selvom jeg har stødt på
> det før siger det mig ikke rigtigt noget :)

High Definition TV - digitalt tv signal.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 29-04-03 04:12

> [...]
> opleve helt uhyrlige priser på gammelt hardware der DENGANG var det bedste

Upsssss.....ser sgu' lige, at Viewsonic har opdateret denne VP210 uden at
sige en dyt om det.
Det lyder meget mystisk - men kig selv på www.proconsult.dk site og tjek
den ud - her det modellen med de gamle specs. De har siden opdateret den -
og specs minder i uhyggelig grad om VX2000 fra samme firma - aner ikke,
hvad forskellen skulle være ?

Jeg kan kun anbefale dig at kontakte Viewsonic danmark og spørge om du kan
se de 2 skærme sat op imod hinaden et sted i DK.
Specs på dem er som sagt helt ens - måske man med VP210 kan kontrollere
farver bedre...siden det hedder en pro model....aner det ikke.....

Bliver lidt rystet over, at de sådan opdaterer den uden at sige noget om
det.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Kasper Carøe Olsen

Dato : 29-04-03 08:25

Interessant. Jeg vil tage kontakt til dem for at høre hvori forskellen
ligger (skal nok vende tilbage med resultatet). Man kunne vel næsten også
forestille sig at der rent faktisk var tale om samme lcd - men blot et andet
chassis?

Igen mange tak for dine fuldige og brugbare kommentarer.

Med venlig hilsen,
/Kasper