Skærme
Fijala 3554
Samsung SyncMaster 757NF - vandrette streg~
Fra : Søren H Nielsen

Dato : 23-04-03 21:37

Hej, jeg har lige købt mig denne skærm. Jeg bemærkede to vandrette streger i
top og bund ca. 1/3 inde på skærmen. Jeg troede kun det var på Sony's
trnitron skærme der er disse streger ??

Mvh
Søren H

Fra : Flemming Joensson

Dato : 24-04-03 10:01

"Søren H Nielsen" <sorenhn@mail.tele.dk> wrote in

> Hej, jeg har lige købt mig denne skærm. Jeg bemærkede to vandrette
> streger i top og bund ca. 1/3 inde på skærmen. Jeg troede kun det var
> på Sony's trnitron skærme der er disse streger ??

Nope, de er skam også på Diamondtron, Perfect Flat, Sonictron og hvad der
nu ellers er af afarter og videreudviklinger.

Flemming

Fra : Madsen

Dato : 24-04-03 11:29

Søren H Nielsen skrev:

> Jeg troede kun det var på Sony's trnitron skærme der er disse
> streger ??

Stort set alle gittermaskeskærme har damper wires til at holde
gittermasken på plads. Hvis du vil undgå disse damper wires så
er det ikke en gittermaske-, men en hulmaskeskærm du skal have
fat i.

IBM har en god forklaring her:
<http://h18004.www1.hp.com/products/monitors/grille.html>

(Aperture grille = gittermaskeskærm. Shadow Mask = hulmaske).

Madsen.

Fra : Søren H Nielsen

Dato : 25-04-03 09:02

Hej igen... jeg ringede til Samsungs On site service, men han vidste ikke om
der skulle være disse "streger" eller hvad, men ville ringe tilbage til mig
når han vidste noget. Er det ikke lidt dårligt ??

/Søren

Fra : Madsen

Dato : 25-04-03 12:29

Søren H Nielsen skrev:

> [...]
> vidste ikke om der skulle være disse "streger" eller hvad, men
> ville ringe tilbage til mig når han vidste noget. Er det ikke lidt

Er det Samsung selv der tager sig af on site garantien? Man kunne
forstå det hvis det er et eller andet garagefirma som tager sig af
det, men hvis det er Samsung selv du har talt med, så er det i mine
øjne for dårligt. Så dårligt at man kan få sine betænkeligheder ved
om de er deres markedsandel værdig.

Madsen.

Fra : Søren H Nielsen

Dato : 25-04-03 19:38

Til Madsen

Jo det er et "garage" firma. Men de kunne da tage og sætte nogle ordentlige
folk derind.
Nå men jeg har jo muligheden for at ringe til Samsung Nordic som ligger i
Sverige.
Men så er det altså meninigen, at de vanrette streger skal være der ??

Hilsen Søren

Fra : Erik W.

Dato : 25-04-03 22:52

"Søren H Nielsen" skrev...

Ja... Jeg har aldrig hørt at det skulle være noget problem, man vænner sig
lynhurtigt til det. De fleste plejer at have sværere ved at vænne sig til at
skærmen er flad, - de føler at skærmbilledet buer indad.

Mvh Erik

Fra : Erik W.

Dato : 25-04-03 15:23

"Madsen" skrev ...
> Stort set alle gittermaskeskærme har damper wires til at holde
> gittermasken på plads.

En af undtagelserne er LG's Flatron serie. - De har dog ikke nogen 17" med
ordentlig ydelse lige for tiden. LG's Flatron teknologi er så vidt jeg
husker en hybrid imellem Hulmaske og gittermaske: En gittermaske med aflange
lodrette huller. I praksis ikke til at skelne fra gittermaske, bortset fra
de berømte damperwires forstås.
Mvh Erik