Hvidt udtræk på murstensvæg
Fra : Henrik Bach Gravesen

Dato : 25-03-01 17:58

Er der nogle der ved, hvordan vi kan fjerne det hvide udtræk på
murstensvæggene, som er kommet flere steder på vores nye hus?

Hilsen
Henrik og Lisbeth

Fra : Aksel

Dato : 26-03-01 20:42

Det er salpeterudslag. den eneste måde jeg kender er at børste det værste af
og vaske resten af, men det kommer for det meste igen , somme tider i flere
år. MVH Aksel

"Henrik Bach Gravesen" <nospam-bach_gravesen@post9.tele.dk> skrev i en
meddelelse news:6m8sbtsrvdr7vb0cnlqikja3jqceihlmd0@4ax.com...

Fra : Holten

Dato : 29-03-01 19:43

10% saltsyreopløsning skulle kunne fjerne det, og det skader ikke dit
murværk.
Husk at skylle after med alm. vand.

MVH

holten