Belægningstyper til havegange
Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-03-01 17:07

Vi vil helst ikke have overplastret vores have med herregårdssten og
overvejer istedet stier/gange med f.eks. knust granit eller lignende.

Er der nogen der kender prisen for sådan noget stads, hvor tykt laget
skal være for at være stabilt og ukrudtfri og om der skal lægges en
bund af stabilgrus? Vil det være en god ide at lægge Fibertex under
for at slippe for ukrudt og virker det?

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Mads Lie Jensen

Dato : 25-03-01 17:56

On Sun, 25 Mar 2001 18:06:44 +0200, Kurt Hansen <kurt@towle.dk> wrote:

> [...]
>skal være for at være stabilt og ukrudtfri og om der skal lægges en
>bund af stabilgrus? Vil det være en god ide at lægge Fibertex under

Laget skal ikke være for tykt, så bliver det alt for svært at gå i.
En bund af stabilgrus lyder som en god ide. Det giver en mere stabil
gangsti og forhindrer sansynligvis også en god del ukrudt.

Jeg ville aldrig nogensinde ligge fibertex under grus. Det kan ikke
undgåes at der kommer en smule jord/skidt/støv ud i gruset, nok til at
ukrudt kan gro i det. Er der fibertex under, er det så godt som
umuligt at bruge et skuffejern eller en rive.

Så kunne man jo forestille sig at fibertexen kom under stabilgrusen.
Men det ukrudt der evt. vil komme, det kommer næppe groene fra jorden
under stabilgruset, men nærmere fra frø som vil spire mellem laget af
grus og stabilgrus.

--
Mads Lie Jensen
Mads@gartneriet.dk

Fra : Klaus Trampedach

Dato : 25-03-01 18:45

Jeg fandt på et tidspunkt denne:

http://www.infogartner.dk/

Den har jeg selv haft gavn af at se i

mvh
Klaus

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-03-01 19:55

On Sun, 25 Mar 2001 17:44:41 GMT, Klaus Trampedach wrote:

>Jeg fandt på et tidspunkt denne:
>
>http://www.infogartner.dk/
>
>Den har jeg selv haft gavn af at se i

Udmærket side. I deres link-afdeling fandt jeg Dueholms Planteskole,
som har en velvoksen Dansk/Botanisk og en Botanisk/Dansk ordbog. Den
synes jeg er god.

Venlig hilsen
Kurt Hansen

Fra : Kurt Hansen

Dato : 25-03-01 19:58

> [...]

Udmærket side. I deres link-afdeling fandt jeg Dueholms Planteskole,
som har en velvoksen Dansk/Botanisk og en Botanisk/Dansk ordbog. Den
synes jeg er god. Se http://www.dueplant.dk/

Venlig hilsen
Kurt Hansen