Erfaringer med Tikka rifler
Fra : Christian Fohlmann R~

Dato : 25-03-01 16:38

Hej derude

Jeg ville høre om der er nogen der har erfaringer med Tikka rifler som
Jaguar-gruppen sælger. Jeg har ved flere lejligheder haft kik på dem, og må
indrømme at jeg blevet varm på en kal. 243. Kvaliteten syntes god til prisen
(6800 kr.) men jeg ville høre om der er nogen derude som har erfaringer med
riflerne i brug.

mvh Christian Rasmussen

Fra : Søren Elnegaard Pete~

Dato : 25-03-01 20:29

Ja køb du bare. Det et et udemærket køb skyder flot og cal er det bedste til
råvildt.
Når du nu sparer lidt penge på riflen så anvend dem til en god kikket

Fra : Steen Antonsen

Dato : 26-03-01 06:41

Køb den bare, det er en fremragende riffel til pengene. Jeg har selv haft en
Tikka riffel (cal. 308W) i 7 år nu, og jeg har aldrig haft problemer med
den, og jeg har da brugt den en del, både på skydebanen og på jagt bl.a. i
Norge.
Du kan selvfølgelig få en blødere låsegang, eller måske en pænere riffel,
ved at vælge en Sauer eller en anden i den prisklasse, men jeg tvivler
stærkt på at du får mere funktionalitet, eller mærktbart bedre præcision.

Mvh
Steen Antonsen

Fra : Bjarne Aakerman

Dato : 26-03-01 19:55

Jeg kan kun anbefale Tikka jeg har selv en Tikka cal.223, og da jeg første
år skulle deltage i klubmesterskab vandt jeg det. Om du vælger cal.223 eller
243 afhænger hvad du har tænkt dig at jage, råvildt kan også jages med 223,
ialtfald på op til 150 m, og det med stor træfsikkerhed, med indskydning på
50 eller 150 m er der en højde forskel på under 3 cm.
Mhv. Bjarne

Fra : Henrik Dahl

Dato : 30-03-01 08:10

"Christian Fohlmann Rasmussen" <dk01cfr@get2net.dk> skrev i en meddelelse
> [...]

prisen
> (6800 kr.) men jeg ville høre om der er nogen derude som har erfaringer

Jeg kan varmt anbefale Tikka rifler, da jeg selv har haft
en et par år.

Venlig hilsen

Henrik Dahl