Andet multimedie
bentjuul 3670
billede manipul.
Fra : Mette og René

Dato : 11-05-03 16:06

Halløjsa.............igen

En der kender et godt prg til billede manipul.
F.eks men nu har et billede af et hus og himlen, men der er nogen skyer man
vil have væk:)
eller et billede af en væg med et billede på, men billedet skal væk fra
væggen:)

MVH René

--
http://rskjaer.subnet.dk/Fister.htm
www.golf2.dk

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 11-05-03 16:15

Hej Rene

Et godt bud Corel Photopaint

Det følger med i Corel Draw pakken, som du kan købe f.eks. hos
www.Ravenholm.dk

Mvh
Anders

Fra : Bro

Dato : 12-05-03 09:10

> [...]
man
> vil have væk:)
> eller et billede af en væg med et billede på, men billedet skal væk fra

Det bedste bud er så absolut Photoshop7, men det er meget dyrt!
Måske kan du få fingrene i en ældre udgave, evt. brugt.

:) Helle
www.arty.dk

Fra : emj

Dato : 12-05-03 09:22

On Sun, 11 May 2003 17:05:46 +0200, "Mette og René"
<metterene@tdcspace.dk> wrote:

>F.eks men nu har et billede af et hus og himlen, men der er nogen skyer man
>vil have væk:)

Det kan PaitShopPro klare.
Hilsen emj

--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Kurt Lund

Dato : 12-05-03 21:46

Mette og René skrev:

> [...]
> skyer man vil have væk:)
> eller et billede af en væg med et billede på, men billedet skal væk

Du har fået et par udmærkede svar, men de er efter min mening lidt
endimensionelle. Det drejer sig nok ikke så meget om et bestemt program,
som hvordan du får lært at lave de ønskede manipulationer. Retouchering
kræver først og fremmest håndelag. Og så er det ligegyldigt, om
programmet hedder Photoshop, Elements, Paintshop Pro, Gimp, Photopaint
eller noget helt sjette.

--
Kurt Lund
- der også filtrerer toppostere fra.

Fra : Digit

Dato : 13-05-03 17:29

"Mette og René" ræsonnerede, og skrev d. 11 maj 2003:

> [...]
> nogen skyer man vil have væk:)
> eller et billede af en væg med et billede på, men billedet

Yeap. Som Kurt nævner kan programmerne ikke tænke selv. Du skal altså
vide/have forståelse for hvordan opgaven skal gribes an med det pågældende prog.

Hent en trial version af eks. Paintshop, kig manualen igennem og stil så dit
konkrete spørgsmål. Et konkret svar er i øvrigt betinget af et gennemsyn af dette billede du
ønsker manipuleret.

Jeg ville umiddelbart anbefale freeware'n Gimp (Gimp.org) men det er knapt så
»pædagogisk« designet som de store spillere.

--
/Digit

Fra : Mette og René

Dato : 13-05-03 18:44

Hejsa igen

Jojo, men det var nu kun at manipulere for sjov, så en demo er jo fint.), så
kan man jo tage det derfra

MVH René

Fra : Mette og René

Dato : 13-05-03 18:45