Andet multimedie
bentjuul 3670
Dedikerede InDesign-nyhedsgrupper på dansk~
Fra : Nils F.

Dato : 11-05-03 05:27

Er der nogen, der tør anbefale danske eller engelsksprogede nyhedsgrupper
(evt. brugerklubber) for InDesign?

Den danske side www.indesignforum.dk har vist været død i lang tid.

Med venlig hilsen

Nils

Fra : Storm

Dato : 11-05-03 09:16

Nils F. <udsendt@hotmail.com> wrote:

> Er der nogen, der tør anbefale danske eller engelsksprogede nyhedsgrupper
> (evt. brugerklubber) for InDesign?
>
> Den danske side www.indesignforum.dk har vist været død i lang tid.

Adobe har deres brugerforum for Mac og Windows.

adobe.indesign.windows og adobe.mac

Man skal ganske vist tilgå dem fra browser på:

http://www.adobe.com/support/forums/main.html

hvor man skal oprette sig som bruger, men så har man adgang til alle
adobes brugerforum, og det kan være rart.

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Nils F.

Dato : 11-05-03 09:29

Tak!

Betyder det, at der ingen danske brugergrupper og brugerfora findes?

Nils

Fra : Madsen

Dato : 11-05-03 09:39

Storm skrev:

> Man skal ganske vist tilgå dem fra browser på:
>
> http://www.adobe.com/support/forums/main.html

Man kan også godt tilgå dem fra sin newsreader når man har fået
fat i et brugernavn og en adgangskode fra Adobes hjemmeside som
så indtastes i newsreaderen. Man bruger blot denne adresse:

Jeg har set at der også ofte bliver snakket InDesign i:
<news:com.publish.prepress> og i <news:comp.graphics.misc>

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 11-05-03 16:52

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

> Man kan også godt tilgå dem fra sin newsreader når man har fået
> fat i et brugernavn og en adgangskode fra Adobes hjemmeside som
> så indtastes i newsreaderen. Man bruger blot denne adresse:

Det kan jeg ikke finde ud af.
Jeg har brugernavn og adgangskode. Jeg har mulighed for at vælge private
eller public mail i min newsreader.
Hvordan kan jeg så maile til en specifik af grupperne i adobeforum ved
hjælp af <news://www.adobeforums.com>?

Jeg kan sagtens se svar og spørgsmål fra Adobes grupper i min
newsreader, her optråder de som enhver anden gruppe. Men det er kun folk
der bruger samme newsserver som mig (News.CIS.DFN.DE) der kan se det jeg
poster fra min newsreader.
- Det fandt jeg ud af (efter jeg aldrig havde fået svar i disse grupper)
da en anden der brugte samme newsserver som jeg undrede sig over at
ingen reagerede på hans svar.

Men det kan altså lade sig gøre?

--
Venlig hilsen Nina Storm

Fra : Madsen

Dato : 11-05-03 10:00

Madsen skrev:

> [...]

<news:comp.publish.prepress> hedder den.

Madsen.

Fra : Madsen

Dato : 11-05-03 17:28

Storm skrev:

> Jeg har brugernavn og adgangskode. Jeg har mulighed for at vælge
> private eller public mail i min newsreader.
> Hvordan kan jeg så maile til en specifik af grupperne i adobeforum
> ved hjælp af <news://www.adobeforums.com>?

Jeg bruger <news://www.adobeforums.com> som en hvilken som helst
anden newsserver. Hvis jeg klikker på ovenstående link så åbner OE,
opretter serveren og spørger mig om jeg vil hente gruppelisten.
Det svarer jeg ja til og derefter henter OE gruppelisten. Jeg kan
dog ikke komme til at sende til serveren før at jeg får indtastet
brugernavn og adgangskode under kontoindstillingerne i OE. Det er
samme princip med Xnews, som jeg for det meste bruger.

> [...]
> kun folk der bruger samme newsserver som mig (News.CIS.DFN.DE) der
> kan se det jeg poster fra min newsreader.

Det er så fordi at du bruger en anden newsserver til at tilgå Adobes
forum. Jeg går direkte på forumet via min newsreader.

<http://home18.inet.tele.dk/madsen/adobeforums>

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 11-05-03 21:10

"Madsen" <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev

> [...]
> brugernavn og adgangskode under kontoindstillingerne i OE. Det er
> samme princip med Xnews, som jeg for det meste bruger.

Plingggg - det havde jeg slet ikke forstået. Herligt. Det er irriterende
at skulle igennem browseren synes jeg. (Især da jeg har en rigtig god
og brugervenlig newsreader - Når jeg altså er på Maccen

> Det er så fordi at du bruger en anden newsserver til at tilgå Adobes
> forum. Jeg går direkte på forumet via min newsreader.

Ja altså via Adobes egen Server.
Den var rigtig god. Så dum kan man altså være. Tak skal du ha'.

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Madsen

Dato : 11-05-03 22:30

Storm skrev:

> Herligt. Det er irriterende at skulle igennem browseren synes
> jeg.

ME2. Jeg hader det. Føler at jeg overhovedet ikke har overblik
over hvad der foregår og hvem der svarer på hvad og hvorfor.

> Ja altså via Adobes egen Server.

Jep. Den kan være lidt sløv i perioder, men normalt går det nu
fint nok.

Madsen.

Fra : Storm

Dato : 11-05-03 09:29

"Nils F." <udsendt@hotmail.com> skrev

> Er der nogen, der tør anbefale danske eller engelsksprogede nyhedsgrupper
> (evt. brugerklubber) for InDesign?

Jeg glemte lige at tilføje:

Ingen har vist stillet InDesign spørgsmål forgæves i denne gruppe.
De er velkomne her. Mener jeg

--
Venlig hilsen Nina

Fra : Studio Smalbro

Dato : 11-05-03 10:45

Jeg vil anbefale indesign mailinglisten, der er meget aktiv og har nogle
rigtigt gode kapaciteter:

Kh
Bjørn

Fra : Nils F.

Dato : 11-05-03 11:39

Tak for alle de gode svar og links: nu må jeg at komme i gang med at følge
de mange forslag!

Nils