Andet multimedie
Grafik til Word
Fra : Olav Noksagt

Dato : 09-05-03 15:24

Hej
Jeg prøver at gemme grafik (et logo) der kan improteres i Word og forblive i
god kvalitet. Gerne som EPS-fil. Jeg kender ikke Word så godt.

Men...
1. En EPS-fil fra Illustrator kan ikke importeres, men gemmes den som
Mac-fil kan den hentes ind. Dog UDEN preivew overhovedet! Duer ikke.
2. TIF bliver rigtigt pænt, men er tungt og er IKKE gennemsigtig. Duer ikke.
3. WMF (Windows Meta File) har alle kvaliteter (gennemsigtig, rimeligt
preview og en slags vektor). Desværre en lille smule hakket i kanten i
print.

Er der nogen der har en idé til et Windows-format der bare virker?

Olav

Fra : Studio Smalbro

Dato : 09-05-03 18:46

Udover WMF er der også EMF, som er en nyere standard. Du har ikke nævnt
hvorfra grafikken bliver lavet, men det lyder som om det måske er
illustrator. EPS er udelukket fordi Word ikke understøtter det. Tif duer,
men er tungt som du siger. Jeg vil mene de hakker du har i printet måske kan
kommer fra at du har flere udskriftskvaliteter på printeren. Kunne man
forestille sig at der er en BEST, TONER SAVE, STANDARD mm.?

Kh
Bjørn

Fra : J.S.

Dato : 10-05-03 13:20

> [...]
> kommer fra at du har flere udskriftskvaliteter på printeren. Kunne man
> forestille sig at der er en BEST, TONER SAVE, STANDARD mm.?

En EPS-fil fra Illustrator kan godt importeres i Word,
filtret skal bare være installeret i Word.
Selv Word 97 kan.
Hvis det bliver hakket er det fordi det ikke er en Postscript printer
der bliver brugt.

Mvh.
Jørgen Sørensen

Fra : Tomasz

Dato : 09-05-03 19:50

Hej
Hvad med png format, den indeholder alle informationer til print lige eps,
kan gøres gennemsigtig, kan indeholde både bitmap og vektorgrafik og du kan
importere den i Word. Om den bibeholder gennemsigtighed i Word ved jeg ikke,
men mon ikke.
Venlig hilsen
Tomasz