Andet multimedie
bentjuul 3670
program til at sætte billeder sammen med
Fra : **LOC**

Dato : 08-05-03 11:45

Hej

Jeg har taget f.eks. 8 billeder af horisont. Jeg kunne ikke tage 1 billede
da jeg ikke kunne få det hele med så. Derfor er der taget 8 stk der når de
bliver klippet sammen viser den fulde horisont.

Jeg efterlyser derfor et program der kan klippe disse billeder sammen til et
samlet billede.

Canon har lavet et der hedder photo stitch, men det er nærmest for
brugervenligt. Det vil sige at den udfører jobbet ok men
valgmulighederne/indstillings mulighederne er små og sparsomme.

Kender nogen derfor til mere avanceret program der har de samme features,
måske et plugin til photoshop ??

Alle bud er velkomne

--
**LOC**

Fra : Michael Alø-Nielsen

Dato : 08-05-03 12:00

"**LOC**" <anhen90@remthis.hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg efterlyser derfor et program der kan klippe disse billeder sammen til
et
> samlet billede.

Irfanview kan gøre det...

> Canon har lavet et der hedder photo stitch, men det er nærmest for
> brugervenligt. Det vil sige at den udfører jobbet ok men
> valgmulighederne/indstillings mulighederne er små og sparsomme.

Det er desværre det samme problem her, der er ikke de store
indstillingsmuligheder...

/Michael

Fra : Madsen

Dato : 08-05-03 13:14

Michael Alø-Nielsen skrev:

> Irfanview kan gøre det...

Photoshop Elements 2 kan også.
<http://www.adobe.com/digitalimag/tips/phsel2pano/main.html>

(Photoshop kan selvfølgelig også, men der er ikke en funktion indbygget
til at lave panoramaer med som i Photoshop Elements 2. Man må gøre det
manuelt).

Madsen.

Fra : Lars E. Knudsen

Dato : 08-05-03 14:11

"**LOC**" <anhen90@remthis.hotmail.com> wrote in message

> [...]
> valgmulighederne/indstillings mulighederne er små og sparsomme.
>
> Kender nogen derfor til mere avanceret program der har de samme features,

Corel PhotoPaint 11 kan gøre det på en ret elegant måde.

Lars E. Knudsen
DTP-Consult

Fra : Morten Lind

Dato : 08-05-03 14:38

Lars E. Knudsen <lars@dtp-consult.dk> wrote:

> [...]
> et

> Corel PhotoPaint 11 kan gøre det på en ret elegant måde.

QuickTime
M.
--
[2000]..hverken enten eller, blot både og...(ML)

Fra : Kim miene

Dato : 08-05-03 16:10

jeg vil gerne prøve at hjælpe dig
du kan sende mig de billeder der skal sættes sammen

kim.miene@adslhome.dk

Fra : Niklas

Dato : 14-05-03 23:44

> [...]
> valgmulighederne/indstillings mulighederne er små og sparsomme.
>
> Kender nogen derfor til mere avanceret program der har de samme features,

Jeg tror at det program du har brug for er Panorama Factory.
http://www.panoramafactory.com/

Hilsen

Niklas