Andet multimedie
bentjuul 3670
automatik i PS
Fra : ps

Dato : 06-05-03 09:05

Jeg er - i photoshop 6 - ved at gennemføre en proces med en stribe
billeder, som skal på nettet:
1) image size 2) width 3) autolevels 4) save for web 5)ok ..osv. osv. En
langsommeilg proces, når der er tale om mange billeder.
Er der ikke en eller anden måde hvorpå man kan automatisere dette, som
macro, batch el.lign, så man bare kan nøjes med at fortælle den, hvilke
billeder, den skal udføre det på??
m.v.h.
Preben

Fra : Thomas°°°

Dato : 06-05-03 09:12

"ps" <pbs@adslhome.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Er der ikke en eller anden måde hvorpå man kan automatisere dette, som
> macro, batch el.lign, så man bare kan nøjes med at fortælle den, hvilke

Jo, lav en action med de ting som du vil lave ved billederne, så kan du i
batch vælge en mappe med billeder som den action skal køres på.

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Henrik Torp

Dato : 06-05-03 09:37

Thomas skrev
> ps skrev
> [snip]
> Jo, lav en action med de ting som du vil lave ved billederne, så kan du i
> batch vælge en mappe med billeder som den action skal køres på.

Efter min mening er det en dårlig ide at automatisere disse funktioner, da
et optimalt resultat forudsætter, at man behandler hvert billede for sig.

F.eks. er autolevels ubrugelig og save for web kan kræve forskellige
indstillinger afhængig af billederne.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Per Christoffersen

Dato : 06-05-03 09:47

"Henrik Torp" <henriktorp@mail1.stofanet.dk> wrote in message

> Efter min mening er det en dårlig ide at automatisere disse funktioner, da
> et optimalt resultat forudsætter, at man behandler hvert billede for sig.

Principielt har du ret, men i praksis kan det være en uoverkommelig opgave
hvis der er rigtig mange billeder, feks i et produktkatalog el.lign.
Der er jo også nogen der skal betale for tiden der går til det...

/Per

Fra : Thomas°°°

Dato : 06-05-03 10:35

"Henrik Torp" <henriktorp@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse
> Efter min mening er det en dårlig ide at automatisere disse funktioner, da
> et optimalt resultat forudsætter, at man behandler hvert billede for sig.

Enig, men det var ikke det der blev spurgt om, går ud fra at Preben har
overvejet fordele og ulemper.

> F.eks. er autolevels ubrugelig og save for web kan kræve forskellige
> indstillinger afhængig af billederne.

Autolevels kan gøre det meget godt nogle gange, men man skal holde øje med
den ...