Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop blinken
Fra : Kim Larsen

Dato : 05-05-03 19:38

Hej i gruppen

En gang i mellem når jeg sidder og laver grafik med Photoshop 7.0, så er det
lige som at det hele "går i stå" og skærmen blinker en gang, noget i stil
med når man opdatere i IE, er det noget i andre har været ude for ? Det sker
ikke hver gang, kun en gang i mellem. Det er ikke så sjovt, især ikke når
man sidder med pennen og et stk. viskelæder og skal rense noget småt skidt,
så går det galt, men kan rettes igen.
Jeg har en XP 2000+ cpu og 512 Mb Ram og masser af plads på diskene, så det
kan næppe være det der er galt. Problemet er der både med Matrox kort og med
det jeg "leger" med nu, et ATI kort.

Kim Larsen

---

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 05-05-03 20:06

> [...]
det
> kan næppe være det der er galt. Problemet er der både med Matrox kort og

Ja det lyder godt nok belastende. Dette er ikke noget jeg har oplevet
nogensinde. Uden at skulle kunne sige, hvad det er, så kunne det lyde som
om, at det er et belastet grafikkort. Jeg har prøvet noget i samme stil på
min bærbare, der har et lille grafikkort, så hvis jeg har flere krævende
programmer åbent, som bruger meget ram og ram fra grafikkort, så tager det
lige lidt tid, inden man kan se det der ligger forest, hvis man "zapper"
imellem programmerne. Dette kan være: Outlook, Internet Explorer, ICQ,
Illustrator + Photoshop.

Bare et forslag. Det har helt sikkert ikke noget med selve Photoshop 7 at
gøre.

Hvilket grafikkort har du?

Fra : Kim Larsen

Dato : 05-05-03 22:45

> [...]
> Illustrator + Photoshop.
>
> Bare et forslag. Det har helt sikkert ikke noget med selve Photoshop 7 at

Når jeg arbejder i Photoshop, så er det kun det program jeg har åbent, alle
de billeder jeg skal bruge, dem kopiere jeg lige ud i en mappe for sig, så
jeg kan finde dem med det samme, og så er det ellers kun Photoshop jeg har
åbent. Jeg tvivler på det er grafikkortene den er gal med, for da jeg kørte
med 6.0, så oplevede jeg det aldrig, og mit gamle Matrox G400 MAX grafikkort
har aldrig voldet mig problemer af den slags, men det kan være det er ved at
være træt, hvem ved

Kim Larsen

---

Fra : Thomas°°°

Dato : 06-05-03 06:47

"Kim Larsen" <mythos@tdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> lige som at det hele "går i stå" og skærmen blinker en gang, noget i stil
> med når man opdatere i IE, er det noget i andre har været ude for ? Det

Kender ikke selv problemet fra Photoshop men fra GoLive, har dog ikke fundet
nogen løsning på det andet end lige at hoppe i et andet program og tilbage
igen. Jeg går ud fra at du har opdateret til 7.01?

--
MVH

Thomas
http://www.jogt.com - live webcam

Fra : Flare

Dato : 06-05-03 17:38

> [...]
> nogen løsning på det andet end lige at hoppe i et andet program og tilbage
> igen. Jeg går ud fra at du har opdateret til 7.01?

Kender godt problemet. Det opstår når man benytter visse værktøjer og holder
musen i bund i længere tid. Så "dør" hele brugerfladen i et kort sekund,
hvorefter den bliver genoptegnet. Dette kan ikke betegnes andet som end en
"bug" eller ganske enkelt en dårlig programmeret komponent.

Mvh
Anders

Fra : Thomas°°°

Dato : 06-05-03 18:02

"Flare" <anders@pings.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hvorefter den bliver genoptegnet. Dette kan ikke betegnes andet som end en
> "bug" eller ganske enkelt en dårlig programmeret komponent.

Den dør ikke i et kort sekund, men står og blinker, så jeg ikke kan klikke
på noget som helst bortset fra et andet vindue i min taskbar.

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 06-05-03 18:12

Kender heller ikke problemet, arbejder trods alt i Photoshop hver eneste dag
i mange timer. Så skulle fænomenet have været opstået, hvis det var. Men
nej. Jeg kører WinXP Home (DK) med SP1 og diverse opdateringer til windows.

Fra : Kim Larsen

Dato : 06-05-03 19:03

> [...]
> hvorefter den bliver genoptegnet. Dette kan ikke betegnes andet som end en
> "bug" eller ganske enkelt en dårlig programmeret komponent.

Det er lige nøjagtigt det der sker her hos mig. Det var da rart (forstå mig
nu ret) at jeg ikke er den eneste der har det problem. Jeg bruger så godt
nok en pen når jeg arbejder, men det er det samme der sker, og jeg har lige
leget med det, og det er når jeg bruger "viskelæderet" at jeg får
problemerne.
Så er det at det kunne være sjovt om der er nogen sammenligninger, så man på
den måde kan finde ud af hvad det er der går galt.

Jeg har/bruger Windows XP Pro sp1 på en maskine med 512Mb RAM (pc133) og en
AMD XP 2000+. Lige nu har jeg et ATI radeon 64 i maskinen, men normalt
sidder der et Matrox G400 MAX i maskinen.

Kim Larsen

---

Fra : Digit

Dato : 07-05-03 16:28

"Flare" ræsonnerede, og skrev d. 06 maj 2003:

> [...]
> kort sekund, hvorefter den bliver genoptegnet. Dette kan ikke betegnes
> andet som end en "bug" eller ganske enkelt en dårlig programmeret

Dette kan jeg godt genkende fra min arbejdscomputer (OS X). Denne midlertidige »død« optræder dog for
mit vedkommende typisk når jeg swapper forgrund-/baggrundsfarve eller skifter til helt tredje farve.
Mac'ens load-cursor animeres og jeg kan ikke gøre noget som helst i PS før efter et par sekunder.

Det lugter lidt á la Microsoft

--
/Digit

Fra : Digit

Dato : 07-05-03 16:31

Jeg har dog aldrig haft fejl af denne »buggy« karakter på min privatcomputer (PS 7.01@XP)

--
/Digit

Fra : Trine K. Petersen

Dato : 07-05-03 20:47

> Jeg har dog aldrig haft fejl af denne »buggy« karakter på min
privatcomputer (PS 7.01@XP)

PS? Playstation? Waaau...Hehe!! Sorry, kunne ikke dy mig

Fra : Madsen

Dato : 06-05-03 17:55

Flare skrev:

> Dette kan ikke betegnes andet som end en "bug" eller ganske enkelt
> en dårlig programmeret komponent.

Det er ikke noget jeg nogensinde har oplevet i min Photoshop 7.01 på
WinXP Pro SP1.

Madsen.