Andet multimedie
bentjuul 3670
Bedste & hurtigste billedfremviser program~
Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-05-03 15:56

Når jeg skal gennemse billeder hurtigt - og blot skal ændre størrelse på
billedet - og måske lige croppe - så bruger jeg acdseee - men i den nye
version 5 er der kommet så mange nye ting i, at det nærmere minder om
photoshop light end et hurtigt billedfremviser program - og jeg leder
derfor efter et program, der KUN skal kunne fremvise billeder - og evt.
lige ændre str. på billederne - og vigtigst af alt - det skal kunne åbne op
på under 5 sekunder - altså MEGET hurtigt.

Adobe har vist lavet et, men jeg har glemt dets navn - dette skulle kunne
åbne op lynhurtigt - og være simpelt og enkelt.

Det er da fint, at Acdseee programmet er blevet større og større for hver
ny version, der er kommet - men det er også blevet søvere og sløvere for
hver version, pga af alt det propper i det.

Hvis jeg vil lave avancerede ting med billeder, så åbner jeg phosotoshop op
og venter......men skal jeg lige gennemse en række billeder, så kan jeg
godt blive træt af, at min gamle acdseee favorit bliver fyldt med flere og
flere tunge værktøjer, som jeg alligevel ikke bruger i >DET< program - men
vil åbne phtoshop op for at gøre.

Dette er en irriterende udvikling.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-05-03 16:05

"Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk> skrev :

> [...]
>lige ændre str. på billederne - og vigtigst af alt - det skal kunne åbne op
>på under 5 sekunder - altså MEGET hurtigt.

Hvorfor så ikke blive ved en af detidl. versioner af ACDSee?

Af samme grund kan man få ACDSee Classic.

Ellers må det vel være Irfanview du har brug for, og så er det
freeware.

>Adobe har vist lavet et, men jeg har glemt dets navn - dette skulle kunne
>åbne op lynhurtigt - og være simpelt og enkelt.

Det må være Photoshop Album du tænker på - har ikke prøvet det.

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-05-03 16:45

On Mon, 05 May 2003 17:04:39 +0200, Knud Gert Ellentoft
<knudgert@mail.tele.dk> wrote:

>Hvorfor så ikke blive ved en af detidl. versioner af ACDSee?

>Af samme grund kan man få ACDSee Classic.

Ja, den kan bare ikke vise tiff.

>Ellers må det vel være Irfanview du har brug for, og så er det
>freeware.

Ja, den er et geni til formater og dertil hurtig. Og lidt cropping
etc. klarer den også.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Bixon

Dato : 05-05-03 17:06

Hej

Det glæder mig at se, at der er andre end mig, der tænker således:
En billedfremviser skal bare vise billederne, hurtigt og uden vrøvl, - og
alle formater også tif. Det er dets opgave, intet andet.

Men jeg vil gerne spørge, om det er ACDSee 5.0 eller ditto PowerPack 5.0, du
har. Det er klart at sidstnævnte 'kan' mere.

Jeg overvejer nemlig selv at anskaffe mig ACDSee 5.0, som jeg kender fra
tidligere versioner og har været glad for.

Efter mening er det en vanvittig idé, Microsoft har fået ved at indkorpore
en billedfremviser i et styresystem (som er XP).
Det er langsomt og overflødigt, og det kan ikke altid finde ud af sig selv.

Det er jo helt ting som gerne skulle udmærke et styresystem, f.ex.
hurtighed, stabilitet og usynlighed (det skal bare holde sig i baggrunden).

venlig hilsen
bixon

Fra : Per

Dato : 05-05-03 20:05

On Mon, 05 May 2003 17:44:41 +0200, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

>Ja, den kan bare ikke vise tiff.

Det kan den da. Både TIF og TIFF.
Det skal bare være slået til på
siden hvor man still fil-assosiationerne

Fra : Peter Loumann

Dato : 05-05-03 21:22

On Mon, 05 May 2003 21:04:35 +0200, Per <nospam@nowhere.nomore> wrote:

[ACDSee Classic:]

>Det kan den da. Både TIF og TIFF.

Min kan ikke. Nu er *.tif(f) vist flere ting ... Den kan ikke vise de
tif-filer, mit kamera laver. De er så vidt jeg kan se ukomprimerede: 3
Mpx fylder knap 9,5 mio bytes. Derimod kan den vise de thumbnails,
kameraet samtidig laver (*.thm). Men det er en ringe trøst.

Snakker vi om samme version? Min hedder både Classic og 2.43.

>Det skal bare være slået til på
>siden hvor man still fil-assosiationerne

Det gør ingen forskel her. Det gælder også andre filformater, f.eks.
har jeg *.psd associeret med Photoshop, men ACDSee viser dem fint.

--
hilsen pl
http://huse-i-naestved.dk

Fra : Per

Dato : 05-05-03 23:24

On Mon, 05 May 2003 22:22:06 +0200, Peter Loumann <peloda@tiscali.dk>
wrote:

>Min kan ikke. Nu er *.tif(f) vist flere ting ... Den kan ikke vise de
>tif-filer, mit kamera laver.

Det kan så være det er derfor. De TIFF filer er måske lidt
anderledes.

>Snakker vi om samme version? Min hedder både Classic og 2.43.

Jeg har Classic og version 2.41 og begge kan vise
almindelige TIFF filer.

mvh Per

Fra : Kurt Brixen

Dato : 05-05-03 17:18

On Mon, 5 May 2003 16:56:21 +0200, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

> [...]
>lige ændre str. på billederne - og vigtigst af alt - det skal kunne åbne op
>på under 5 sekunder - altså MEGET hurtigt.

www.irfanview.com - og det er gratis.

Det starter lynhurtigt. og kan alligevel en del hvis man installerer
plug-ins.

Kurt Brixen

Fra : emj

Dato : 05-05-03 17:52

On Mon, 05 May 2003 18:17:30 +0200, Kurt Brixen
<no_spam_to_brixen@get2net.dk> wrote:

>www.irfanview.com - og det er gratis.
Åbner hurtigt og kan vise fuldskærmsbilleder af en mappe billeder
lynhurtigt. Man stiller selv hastigheden.
Hilsen emj, som altid bruger irfanview til hurtig gennemsyn.

--
http://www.enterpol.1go.dk/guest.php
Prøv et gæstelogin gratis i 14 dage

Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-05-03 19:59

> Dette er en irriterende udvikling.

Tak for svar - vil hente dette IRfanview.

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : Dr.Ralph

Dato : 05-05-03 20:01

On Mon, 5 May 2003 20:58:54 +0200, Dr.Ralph wrote:

> Tak for svar - vil hente dette IRfanview.

Ser lige der spørges til omdøbning af mange filer samtidigt i næste indlæg
- og dette kunne man jo i acdseee - kan man også dette med irfanview - for
dette har jeg tit brug for ?

--
Kind regards/Venlig Hilsen
Dr. Ralph

Fra : emj

Dato : 05-05-03 21:50

On Mon, 5 May 2003 21:00:43 +0200, "Dr.Ralph" <dr.ralph@removesol.dk>
wrote:

>Ser lige der spørges til omdøbning af mange filer samtidigt i næste indlæg
>- og dette kunne man jo i acdseee - kan man også dette med irfanview - for
>dette har jeg tit brug for ?
Ja, det kan man da
Hilsen emj