Andet multimedie
bentjuul 3670
Ændre skrifttype i logo til vektor
Fra : Christian Catu

Dato : 02-05-03 12:04

Hejsa

Jeg har et logo, med noget tekst i. Billede kan ses her:
http://tinyurl.com/at4c

Dette er den største udgave at billedet vi har.

Jeg skal kun bruge den store tekst inde i midten, da vi skal have lavet
nogle trøjer med det på. For at lave dem, skal vi have teksten meget større,
og så skal det vel laves om til vektor. Jeg prøvede at følge en video guide
der blev postet her for et par uger siden, men den går ikke til tekst.

Nogen der kan hjælpe med en vejledning til hvordan det kan gøres?`

Christian

Fra : Anders Rehhoff

Dato : 02-05-03 12:10

Hej Christian

Skriften hedder Oxford

Mvh
Anders www.fontknaekker.dk

Fra : Christian Catu

Dato : 02-05-03 13:59

"Anders Rehhoff" <artryk@post11.tele.dk> wrote in message
> Hej Christian
>
> Skriften hedder Oxford

Ok
Jeg vil stadig gerne vide om ikke jeg kan tegne det op, da jeg ikke har 22$
at smide efter en font (jeg ville faktisk gerne, men jeg har heller ikke
noget visakort, og så kan der sikkert gå lang tid med den slag).

Fra : Madsen

Dato : 02-05-03 14:32

Christian Catu skrev:

> [...]
> ikke har 22$ at smide efter en font (jeg ville faktisk gerne, men
> jeg har heller ikke noget visakort, og så kan der sikkert gå lang

Den "normale" fremgangsmåde er at placere logoet i et tegneprogram
såsom f.eks. Adobe Illustrator eller CorelDraw og så finde en font
som kommer bare nogenlunde i nærheden af den font der er brugt i
logoet. Ved at lave teksten om til outlines kan man rette den til
så den kommer til at ligne den tekst der er brugt i logoet.
Det her med at lade Photoshop eller Illustrator "trace" er fint
nok til simple former, men knap så velegnet til tekst, efter min
mening.

Madsen.

Fra : Digit

Dato : 02-05-03 21:14

"Christian Catu" ræsonnerede, og skrev d. 02 maj 2003:

> [...]

> den går ikke til tekst.

> Nogen der kan hjælpe med en vejledning til hvordan det kan gøres?`

1) Du kan købe skriften, 2) du kan rentegne til »vektor« (dette kræver blot at du er ret så ferm til at bruge
paths tool'et), 3) du kan trace konturerne i eks. photoshop hvilket er det hurtigste sålænge du ikke har
behov for at interpolere for meget (hvilket du jo har i dette tilfælde).

Her er et eksempel på den konventionelle PS trace og efterfølgende ~200% upsizing (samt lidt downsize)
digit.00server.com/misc/shirt.jpg. Metoden tager 5 sekunder. Det er muligt at touche konturerne op - i så
fald ville en decideret regntegning nok have været mere effektiv.

(jeg har bevidst valgt ikke at nævne de forskellige auto-trace programmer/værktøjer.. resultatet plejer som
regel at stinke uanset hvad IMO)

--
/Digit

Fra : Digit

Dato : 02-05-03 21:17

"Christian Catu" ræsonnerede, og skrev d. 02 maj 2003:

> http://tinyurl.com/at4c

Du kan i øvrigt prøve at spørge i gruppen alt.binaries.fonts efter fonten som en anden har navngivet.

--
/Digit

Fra : kajo

Dato : 04-05-03 11:05

> [...]
guide
> der blev postet her for et par uger siden, men den går ikke til tekst.

mvh Kajo

Fra : kajo

Dato : 04-05-03 11:10

Jeg glemte lige at skrive, at du kan hente logoet på nedenstående link: