Andet multimedie
bentjuul 3670
Redigering af en .pdf fil ?
Fra : Birger

Dato : 28-04-03 13:22

Kan man redigere i en .pdf og hvis man kan hvordan gør man jeg ved ikke om
det er det rigtige forum men jeg prøver her på forhånd tak
Hilsen Birger

Fra : Studio Smalbro

Dato : 28-04-03 13:53

Det kan man godt. Det afhænger lidt af hvor meget og hvordan, men har du
adgang til en Acrobat (ikke Acrobat Reader), så kan du lave tekstrettelser
mm. Skal du bare have skiftet et bogstav eller to, kan du også være heldig
at få det til at fungere blot ved at hive pdf'en ind i ascii editor og lave
rettelserne der.

Kh
Bjørn

Fra : Madsen

Dato : 28-04-03 14:45

Birger skrev:

> Kan man redigere i en .pdf og hvis man kan hvordan gør man

Det kommer vel lidt an på hvad det er du vil redigere i PDF'en.
Mange programmer kan åbne PDF-filer direkte, men hvis det er et
billedbehandlingsprogram du åbner den i, så vil den blive lavet om
til bitmapgrafik så det ikke længere er muligt at redigere i tekst
og anden vektorgrafik. Hvis du vil kunne rette i vektorgrafik og
tekst, så skal PDF'en åbnes i et program som er vektorbaseret.

Madsen.

Fra : Birger

Dato : 28-04-03 20:19

Jeg takker for svarene, som jeg godt kan bruge.
Hilsen Birger

Fra : Jesper Kristensen

Dato : 05-05-03 22:42

Løsningen hedder Adobe Illustrator. Deri kan du rette alt i din PDF.

Mvh.
Jesper