Hus, skal jeg købe? Hvad siger I?
Fra : H. Olesen

Dato : 25-03-01 15:49

Jeg har været ude og kigget på et hus.

Husstørrelse perfekt, grundstørrelse perfekt, ud/husgarage perfekt,
beliggenhed perfekt,

Men, men, men.....

Huset er fra 1894, ser egentligt meget pænt ud hvad bygningsdele angår
(udvendige mure og tag) men ALT INDVENDIGT skal renoreres, og der er
intet fyr (der er fyret med elvarme og kakkelovn i mindst de sidste 10
år). Der skal smides et nyt fyr ind, som vil koste 30-40 -50.000 kr,
deromkring...

Væggene indvendigt skal pudses op (eller hvad man nu gør ved dem)
gulvet i stuen synker, og der er elendig isolering.

Hvad siger I, hvad vil det koste at isolere et hus i den stand? Huset
er med grundetage og en førstesal, ca 70 m2 i stueplan og + 35 m2
ovenpå.

--
mange havehilsener
Helle

Fra : Morten Wartou

Dato : 25-03-01 16:18

"H. Olesen" <helle@fjernhavesiden.dk> wrote in message
> Jeg har været ude og kigget på et hus.
> Husstørrelse perfekt, grundstørrelse perfekt, ud/husgarage perfekt,
> beliggenhed perfekt,

Hej Helle!

Jeg formoder, at der må være tale om et kagehus, når du nu skriver om det i
dk.kultur.mad+drikke. Man kan hverken putte nyt fyr i et sådant, eller
isolere det, uden det ud over smagsoplevelsen. Desuden er kagehuse sjælendt
noget man køber brugt, da de er klart at foretrække i frisk form. Det er
desuden et forbløffende stort eksemplar, optræder det i Guiness Book of
Records?

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : Henning L.Andersen

Dato : 25-03-01 18:43

"Morten Wartou" <morten_remove_when_replying@wartou.dk> skrev i en
meddelelse news:y_nv6.247$7Y1.16862@news.get2net.dk...

> [...]
er
> desuden et forbløffende stort eksemplar, optræder det i Guiness Book

Hehe godt gået!
--
Mvh.
Henning L.Andersen

Fra : Gerner

Dato : 25-03-01 23:45

On Sun, 25 Mar 2001 19:42:41 +0200, "Henning L.Andersen"
<rammemc@city.dk> wrote:

>"Morten Wartou" <morten_remove_when_replying@wartou.dk> skrev i en
> [...]

At være sakastisk ? I stedet for at henvise til den rette gruppe ? Om
igen.

--
Do not send me any email if you see this in a newsgroup
I do not reply to email sent to me from a newsgroup.

Fra : Henning L.Andersen

Dato : 26-03-01 04:45

"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse

> At være sakastisk ? I stedet for at henvise til den rette gruppe ? Om
> igen.

Næe jeg mente den måde svaret var formuleret på, må man nu pludselig
ikke have den slags indlæg mere.
Det er da bedre at Morten svarer på denne måde, istedet for som mange
andre gør, nemlig høvle ned på personen med div. love og paragraffer om
hvordan man begår sig i newsgrupperne.

Vi må skisme nok til at have en ny gruppe

dk.sjove svar på spørgsmål

Fra : Gerner

Dato : 26-03-01 14:06

On Mon, 26 Mar 2001 05:44:30 +0200, "Henning L.Andersen"
<rammemc@city.dk> wrote:

>"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse

>Næe jeg mente den måde svaret var formuleret på, må man nu pludselig
>ikke have den slags indlæg mere.

Så kunne han have sat "OT" i subject.

>Det er da bedre at Morten svarer på denne måde, istedet for som mange
>andre gør, nemlig høvle ned på personen med div. love og paragraffer om
>hvordan man begår sig i newsgrupperne.

Nå, men at svare og nedgøre en person med en "morsomhed" er altså
bedre ? Jeg ser ikke komikken. Eller forskel på høvl og sarkasme.

>Vi må skisme nok til at have en ny gruppe
>
>dk.sjove svar på spørgsmål
Snarere dk.børnehave.

Fra : Neta & Peter

Dato : 26-03-01 07:54

"Gerner" <gm@telefona.dk> skrev i en meddelelse
> On Sun, 25 Mar 2001 19:42:41 +0200, "Henning L.Andersen"
> At være sakastisk ? I stedet for at henvise til den rette gruppe ? Om
> igen.

Dine indlæg er altid inderligt konstruktive, Gerner. Kunne det muligvis
falde dig ind at henvise til den relevante gruppe selv i stedet for at
kritisere Morten?

"Om igen"

Venligst,

Peter

Fra : Morten Wartou

Dato : 26-03-01 16:29

> At være sakastisk ? I stedet for at henvise til den rette gruppe ? Om
> igen.

Gerner, du tuder igen.

Svaret var ment som en lille spøg, og en venlig og helt uskyldig henvisning
til, at personen nok skrev i en forkert gruppe. Jeg er helt sikker på, at
det har været et hændeligt uheld, da man ikke vil kunne forveksle en gruppe
om huskøb med en gruppe om mad og drikke, hvorfor personen ganske givet ved
at undersøge gruppelisten hurtigt vil kunne finde det rette sted at skrive.

Vi burde måske futte til dk.tuderi.gerner (få udbydere fører denne gruppe,
grundet for store krav til båndbredde.)

Med venlig hilsen,

Morten Wartou

Fra : H. Olesen

Dato : 26-03-01 17:48

On Mon, 26 Mar 2001 17:28:40 +0200, "Morten Wartou"
<morten_remove_when_replying@wartou.dk> wrote:

> [...]
>at undersøge gruppelisten hurtigt vil kunne finde det rette sted at skrive.

Nå, så det er her mit indlæg er havnet, jeg kunne ikke forstå at jeg
ikke kunne finde det i den gruppe jeg *troede at* at havde sendt det
til. Det var en smutter....

Iøvrigt, så kan det godt være at jeg alligevel skal holde mig til et
kagehus, anstændige hus har uanstændige priser :o/

Og nu skal jeg nok smutte hjem i min egen gruppe, som står på min
liste lige over denne.

Næ nej, forresten, nu da jeg er her, vil jeg spørge om I kan svare på
noget jeg har undret mig over og ikke fået svar på i hus-og-have:

Når jeg selv dyrker hvidløg, er de når jeg tager dem op godt fyldt med
jord. Jeg har aldrig set skyggen af jord på de hvidløg, som jeg køber
i forretningerne. Hvad er forskellen, hvordan undgår de jord på de
hvidløg man køber?

Fra : Gerner

Dato : 26-03-01 20:16

On Mon, 26 Mar 2001 18:47:57 +0200, H. Olesen
> [...]

>jord. Jeg har aldrig set skyggen af jord på de hvidløg, som jeg køber
>i forretningerne. Hvad er forskellen, hvordan undgår de jord på de

hvad med gulerødder/kartofler/hvidkål m.m. ? Hvordan i alverden er de
blevet så rene henne i butikken ?
Jo, det er nisserne der rengør dem.

Fra : H. Olesen

Dato : 26-03-01 22:37

On Mon, 26 Mar 2001 21:15:55 +0200, Gerner <gm@telefona.dk> wrote:

>hvad med gulerødder/kartofler/hvidkål m.m. ? Hvordan i alverden er de
>blevet så rene henne i butikken ?

Jo, jeg ved godt de vaskes. Men jeg fatter bare ikke hvordan man kan
gøre det med hvidløg, komme ind det første stykke mellem feddene, hvor
der er masser af jord på de hjemmedyrkede. Ligesom med porrer, der er
altid lidt jord i dem, også når du køber dem i supermarkedet.

>Jo, det er nisserne der rengør dem.

Så vil jeg straks købe et par nisser til min have. Havenisser. Har
ellers aldrig brudt mig om dem, men hvis kan rengøre grøntsager, så er
det jo helt fint

Fra : Gerner

Dato : 26-03-01 23:23

On Mon, 26 Mar 2001 23:37:24 +0200, H. Olesen
> [...]

>der er masser af jord på de hjemmedyrkede. Ligesom med porrer, der er
>altid lidt jord i dem, også når du køber dem i supermarkedet.

Hvidløg renses med soniske bølger i et sonicfieldapparat.

Dine hvidløg fra haven kan måske renses ved at du finder et sted hvor
lavtflyvende raketflyvemaskiner når op på mark 1 speed. Det giver
soniske bølger.

Fra : Jan Boegh

Dato : 29-03-01 18:56

"Gerner" <gm@telefona.dk> wrote in message

> hvad med gulerødder/kartofler/hvidkål m.m. ? Hvordan i alverden er de
> blevet så rene henne i butikken ?
> Jo, det er nisserne der rengør dem.

Jamen Gerner dog - du tillader dig en spøgefuld bemærkning!

En ny tid oprinder.....

vh
Jan