Andet multimedie
bentjuul 3670
Printer?
Fra : Bent Hjerne

Dato : 26-04-03 18:37

Jeg skal ud og anskaffe mig en ny printer. Det skal være en inkjet
farveprinter - jeg søger lidt råd til hvad man skal vælge......

Jeg har rimelig styr på hvad HP-printerne kan. Da jeg sidste gang købte
printer var HP's printere en klasse bedre end konkurrenternes - men HP har
vist ikke udviklet sig særlig meget på dette område de seneste par år......

Findes der alternative mærker når vi taler inkjet printere der er
forholdsvis lydløse og driftssikre.
Hvad med Epson - har de nogle ordentlige printere for tiden?
Eller andre mærker der kan anbefales?

Jeg regner med prisklassen kr. 1500-2000,-

Mvh

Benno

Fra : Olesen

Dato : 27-04-03 07:13

"Bent Hjerne" <Bent_Hjerne@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> Jeg regner med prisklassen kr. 1500-2000,-

Det er sandt, både Epson og da især nu også CANON
har halet gevaldigt ind på HP.

Men i den prisklasse du nævner, så tror
jeg alligevel du er bedst tjent med HP 5550
med den nye PhotoRET 4 teknik, dvs 2 stk
farvepatroner.

Fra : Bent Hjerne

Dato : 27-04-03 10:33

> Det er sandt, både Epson og da især nu også CANON
> har halet gevaldigt ind på HP.

Hvilke modeller ville på nuværende tidpunkt være en passende afløser for
HP's 900-serie?

> Men i den prisklasse du nævner, så tror
> jeg alligevel du er bedst tjent med HP 5550
> med den nye PhotoRET 4 teknik, dvs 2 stk
> farvepatroner.

Det ville heller ikke gøre noget hvis den blev en slat dyrere. Jeg blev blot
lidt skuffet over hvad HP deskjet 995 havde at tilbyde til den pris.
Så vidt jeg kan se, er der blevet tilføjet bluetooth siden 970 og ikke en
snus andet. Så kan jeg ikke se hvordan de kan holde prisen oppe i samme leje
med samme produkt i 2-3 år.....

HP5550 virker mig lidt FOR billig i forhold til hvad der tilbydes. Jeg ville
være nervøs for om kvaliteten er holdbar i længden.

Benno

Fra : Olesen

Dato : 27-04-03 13:06

> Hvilke modeller ville på nuværende tidpunkt være en passende afløser for
> HP's 900-serie?

Deres egen 5550'er.

Eller en topmodel fra Canon eller Epson..dog
har jeg efterhånden fået meget respekt for Canon
som har taget sig samme...

Fra : AJ

Dato : 27-04-03 13:34

>Det er sandt, både Epson og da især nu også CANON
>har halet gevaldigt ind på HP.

Mon ikke det sådan, at det er HP der halter efter Epson og Canon.

Det viser sig i diverse tests, at Epson og Canon ligger foran HP, især
i foto udprintning.

Venlig hilsen
Allan

Fra : Olesen

Dato : 27-04-03 14:26

"AJ" <agjensen@post4.tele.dk> skrev i en meddelelse

> Mon ikke det sådan, at det er HP der halter efter Epson og Canon.
>
> Det viser sig i diverse tests, at Epson og Canon ligger foran HP, især
> i foto udprintning.

Spørgsmålet er nu, hvem der er bedst, Canon I950
eller topmodellen fra Epson..

I950 fra Canon sku' være eminent med en dråbestr. på 2 picoliter
hvilket er rekord.

MVH

Fra : AJ

Dato : 27-04-03 15:29

On Sun, 27 Apr 2003 15:25:59 +0200, "Olesen" <olesen@jubiipost.dk>
wrote:

> [...]
>eller topmodellen fra Epson..
>
>I950 fra Canon sku' være eminent med en dråbestr. på 2 picoliter

Her er jeg også lidt i tvivl, men da jeg har gode erfaringer med
Epson, er det nok den jeg ville vælge.

Jeg har også haft og kender flere der har HP inkjet printere, og de er
selvfølgelig udmærkede, men til fotoudskrifter er Epson og Canon altså
en kvalitet bedre.

Med venlig hilsen
Allan

Fra : Olesen

Dato : 27-04-03 16:26

> Jeg har også haft og kender flere der har HP inkjet printere, og de er
> selvfølgelig udmærkede, men til fotoudskrifter er Epson og Canon altså
> en kvalitet bedre.

Nej.
Vi snakker marginaler når vi tar' de dyreste apparater.
HP's Photoret IV er god.
Epson er også god.
Men Canon er mig bekendt mest lækker teknisk set idag..