Se Javas klassers source?
Fra : No1

Dato : 17-05-03 16:04

Jeg vil gerne se kildekoden til fx String, JLabel osv. Alle de klasser der
følger med Java. Hvor kan jeg det?

Fra : LiFo

Dato : 17-05-03 16:42

nu ved jeg ikke hvilken editor du bruger at programere i
men det er rigtigt nemt om du bruger JCreator pro 2,5
der kan du bare holde muse makøren over den metode eller classe du vil se
koden for og så trykke på tooltipet
så får du vidst koden

Fra : No1

Dato : 17-05-03 17:06

> [...]
> men det er rigtigt nemt om du bruger JCreator pro 2,5
> der kan du bare holde muse makøren over den metode eller classe du vil se

Jeg bruger ikke en editor der er ret meget smartere end at den har syntax
farvning.

Er der ikke et sted hvor det kan læses i på nettet, eller hentes som txt,
windows chm filer, html eller noget?

Fra : Anders K. Olsen

Dato : 17-05-03 18:36

"No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> skrev i en meddelelse
> Jeg vil gerne se kildekoden til fx String, JLabel osv. Alle de klasser der
> følger med Java. Hvor kan jeg det?

Du kan hente sourcen på http://java.sun.com/

/Anders

Fra : Lars Dam

Dato : 17-05-03 19:16

On Sat, 17 May 2003 19:36:25 +0200
"Anders K. Olsen" <akol_dk@hotmail.com> wrote:

> "No1" <cccccccccc@nonexisting.doooooomain.com> skrev i en meddelelse
>
> Du kan hente sourcen på http://java.sun.com/

Sså vidt jeg husker så følger den med i j2sdk'et i file src.jar

Fra : M_abs

Dato : 17-05-03 19:35

> Sså vidt jeg husker så følger den med i j2sdk'et i file src.jar

"src.zip" i j2sdk 1.4.1_02 og 1.4.2beta.
(og ja jeg er godt klar over at jar filer er kompremeret med zip)

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 17-05-03 20:05

In <3ec680ca$0$32532$edfadb0f@dread16.news.tele.dk> "M_abs" <M_abs@oncable.dk> writes:

>"src.zip" i j2sdk 1.4.1_02 og 1.4.2beta.
>(og ja jeg er godt klar over at jar filer er kompremeret med zip)

Nej, jar-filer er ikke komprimeret med zip, men kan tildels udpakkes som
en zip-fil.

Mvh
Martin

Fra : Soren Davidsen

Dato : 17-05-03 21:14

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

> Nej, jar-filer er ikke komprimeret med zip, men kan tildels udpakkes som
> en zip-fil.

Hvis du har ret, saa sidder der nok nogen med roede oerer hos Sun
blandt dem der har fundet paa jarfiles, jvf. deres api .

java.lang.Object

+--java.util.zip.ZipFile

+--java.util.jar.JarFile

Mvh,

--
___
Soren Davidsen / o\

Fra : Martin Moller Peders~

Dato : 17-05-03 22:22

In <87llx5pc01.fsf@tanesha.net> Soren Davidsen <soren200303@tanesha.net> writes:

>Hvis du har ret, saa sidder der nok nogen med roede oerer hos Sun
>blandt dem der har fundet paa jarfiles, jvf. deres api .

> [...]

Og ? Du tager stadigvaek fejl.

Ellers saa lave en perfekt jar-fil med et zip-program. Det kan du
IKKE.

/Martin

Fra : Henrik Lynggaard

Dato : 17-05-03 23:23

Martin Moller Pedersen wrote:
> [...]
>

> Og ? Du tager stadigvaek fejl.
>
> Ellers saa lave en perfekt jar-fil med et zip-program. Det kan du

Fra jar tools documentationen til 1.4.2

"jar is a general-purpose archiving and compression tool, based on ZIP
and the ZLIB compression format."

"JAR file is a file format based on the popular ZIP file format and is
used for aggregating many files into one. A JAR file is essentially a
zip file that contains an optional META-INF directory."

Fra : Soren Davidsen

Dato : 18-05-03 07:05

tusk@daimi.au.dk (Martin Moller Pedersen) writes:

[snip]
> Og ? Du tager stadigvaek fejl.
>
> Ellers saa lave en perfekt jar-fil med et zip-program. Det kan du
> IKKE.

Du bliver nok noedt til at specificere dit argument lidt. Hvilken
part af jar filen kan jeg ikke lave med et zip program ? Og, hvad
er en 'perfekt jar-fil' ?

Saadan som jeg forstaar jar filer er de zip filer som kan overholde
en 'jar' struktur (f.eks. ved at have et entry for manifest), men ikke
noedvendigvis behoeves. Du har ret i at de kunne have valgt en hvilken
somhelst anden metode til at repraesentere en jar fil, men som jeg
pointerede tidligere saa er det ikke hvad de har gjort ved at nedarve
fra java.util.zip.* .

Mvh,

--
___