Nystartet - måske
Fra : Hans-Henrik Andersen

Dato : 17-05-03 07:54

Hej

Jeg overvejer at begynde at sælge et lile program jeg har lavet til ca. $10.
Jeg er glad hvis der er 10 om måneden der vil købe programmet, og forventer
ikke engang så meget.

Jeg skal jo ikke moms-registreres, men hvordan skal jeg lave faktura - skal
jeg bare lave uden moms eller hvad?

Hvis et firma køber af mig, kan de så trække noget fra eller hvad?

Jeg håber at kunne få svar fra jer.

Med venlig hilsen

Hans-Henrik Andersen

Fra : Mikkel Andreasen

Dato : 17-05-03 09:01

"Hans-Henrik Andersen" <hanshenrik@ready.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
forventer
> ikke engang så meget.
>
> Jeg skal jo ikke moms-registreres, men hvordan skal jeg lave faktura -

Du må ikke sælge med moms, når du ikke er momsregistreret.

> Hvis et firma køber af mig, kan de så trække noget fra eller hvad?

Nej, et firma der køber programmet af dig kan ikke trække momsen fra, da du
jo ikke må tage moms.

> Jeg håber at kunne få svar fra jer.

Jeg håber det var svar nok.

--
Mvh.

Mikkel Andreasen
Web: http://www.mema.dk
Mail: mema@mema.dk
Tlf: 98 15 65 45
Mobil: 28 14 05 63

Fra : Lars Ladingkaer

Dato : 17-05-03 09:31

"Hans-Henrik Andersen" skrev:
> Jeg skal jo ikke moms-registreres, men hvordan skal
> jeg lave faktura - skal jeg bare lave uden moms eller hvad?

Ja.

> Hvis et firma køber af mig, kan de så trække noget fra
> eller hvad?

Nej, de kan kun få refunderet den moms de har betalt.

Men det er uden betydning for dem. Enten køber de din vare for 10 kr. og får
ikke refunderet noget, eller også køber de din vare for 12,50 kr. og kan få
refunderet momsen på 2,50 kr. - men bundlinien er den samme: Din software
har i begge tilfælde kostet dem 10 kr.

Du er ikke momsregistreret:
Vare kr. 10,00
Total kr. 10,00

Du er momsregistreret:
Vare kr. 10,00
Moms 25% kr. 2,50
Total kr. 12,50

Dem der mærker forskellen, af om du er momsregistreret eller ej, er de
private.

Mvh, Lars

www.recorder.dk - Sammenligning af HD & DVD optagere