Filewriter, filnavn
Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 16-05-03 15:52

Hejsa,

jeg har lavet et program, hvori man kan gemme
data som HTML. Jeg bruger FileWriter klassen,
det virker perfekt, men jeg vil gerne at programmet
selv laver et forslag til et filnavn.
Hvordan gøres dette?

Her er et udsnit af min saveFile() klasse:
<start>
JFileChooser fc = new JFileChooser();
fc.setFileSelectionMod
(JFileChooser.FILES_AND_DIRECTORIES);

int returnVal = fc.showSaveDialog(null);

if (returnVal == JFileChooser.APPROVE_OPTION)
{
File file = fc.getSelectedFile();

//Gemmer filen
try
{
String s = file.getAbsolutePath();
FileWriter fw = new FileWriter(s + ".html");
fw.write( valgHtml.getText() );
fw.close();
}
catch(Exception exc)
{
exc.printStackTrace();
}
}
else
{
//Annullér gem fil
}
<slut>

Som I nok kan se, er det indholdet af valgHtml
jeg gemmer som HTML.
Jeg har 2 strenge, som jeg gerne vil sætte sammen
til filnavnet der skal gemmes.
Således:
String filnavn = streng1 + " - " + streng2;

Nogen gode forslag?
- Jeg har set lidt her:
http://java.sun.com/j2se/1.4.2/docs/api/java/io/FileWriter.html
men har ikke lige fundet frem til det rette.

--
Mvh.
Mikael Nørrelund Andersen

Fjern 'removespamfilter' ved svar til email.

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 16-05-03 15:58

"Mikael Nørrelund Andersen" wrote:

> [...]
>
> jeg har lavet et program, hvori man kan gemme
> data som HTML. Jeg bruger FileWriter klassen,
> det virker perfekt, men jeg vil gerne at programmet

Kig på setSelectedFile(File file) i JFileChooser.

Ulrik Magnusson

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-05-03 11:58

Ulrik Magnusson wrote:
> jeg vil gerne at programmet selv laver et forslag
> til et filnavn.
> Hvordan gøres dette?
>
> Kig på setSelectedFile(File file) i JFileChooser.

Måske er det mig der er dum, men jeg kan ikke lige
finde ud af hvordan det skal gøres eller måske tænker
vi ikke på det samme. Jeg vil gerne, når "SaveDialog"
vises, have programmet selv skriver et navn i "File Name":
http://java.sun.com/docs/books/tutorial/figures/uiswing/components/FileChooserOpen14.gif

Fra : Ulrik Magnusson

Dato : 19-05-03 18:15

> [...]
> vi ikke på det samme. Jeg vil gerne, når "SaveDialog"
> vises, have programmet selv skriver et navn i "File Name":

Her et minimal eksempel, der foreslår "hello.txt" som filnavn:

public static void main( String[] args )
{
javax.swing.JFileChooser fc = new javax.swing.JFileChooser();
fc.setSelectedFile( new java.io.File("hello.txt") );
int returnVal = fc.showSaveDialog(null);
if (returnVal == javax.swing.JFileChooser.APPROVE_OPTION)
{
System.out.println("file saved ok");
}
else
{
System.out.println("file not saved");
}
}

Ulrik Magnusson

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 19-05-03 22:31

Ulrik Magnusson wrote:
> Her et minimal eksempel, der foreslår "hello.txt"
> som filnavn:

Så var den der, jeg mener ellers at have prøvet dette...
Mange tak.